Gå til innhold

Innetid for tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er innetiden til deres tenåringer i helgene?

Anonymkode: 38c44...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhengig av hvem 15 åringen er sammen med og hvor, som regel kl 23.

Skrevet

Tenåring er et vidt begrep. 

Jeg har gjort forskjell på mine unger.. og det veldig avhengig av omstendighetene. 

16 åringen må være inne til 12 på helger nå i høstmørket. Hun går første år på VGS. Da det var sommer fikk hun være ute litt lenger siden alle var ute og jeg visste hvem hun var med og hvor hun var og hun var i nærheten. Men når hun drar bort nå og til "byen" ...altså litt lenger bort enn lokalsamfunnet her, så må hun være hjemme til 12. Men jeg er litt usikker på disse nye vennene hennes hun har møtt på den nye skolen, og holder litt igjen. 

Så har jeg ei på 18 som har kjæreste. Der er hun tross alt myndig, og må bare gi beskjed hvis hun blir hos kjæresten så jeg vet at hun har det greit. 

Så har jeg hatt flere bekymringer med hun yngste enn med de eldste, og har ergo kanskje mer faste rammer. Jeg var mye mindre bekymret med de eldste. Usikker på om det er alderen min eller om det er jenta siden hun er noe mer sårbar enn de andre var. Antar det er en kombinasjon.

• Liker 1
Skrevet

Når man går på ungdomsskolen: 
- Er det skole dagen etterpå synes jeg at man skal være inne senest klokka 22.00 om kvelden. Selvfølgelig kan det gjøres unntak hvis det er et spesielt arrangement som skjer eller noe lignende. 
- I ordinære helger ville jeg sagt senest klokka 01.00 hvis de kun er ute og henger, men skal de på fest eller besøk kan man være mer fleksibel igjen. 
- I ferier synes jeg at innetidene skal være veldig fleksible :)

Når man går på videregående: 
- Er det skole dagen etterpå bør man oppfordres til å være inne senest klokka 23.00 om kvelden, men det er viktig å være fleksibel. 
- I ordinære helger og i ferier bør man ikke ha en fast innetid. 

Det er viktig med åpenhet, kommunikasjon, frihet, selvstendighet og egenansvar :)

Anonymkode: 3ae86...a7f

Skrevet

Ukedager: 22

helger kl 1

Anonymkode: d8f57...77b

Skrevet

Forskjell på 13-åringer og 17-åringer, men vår på straks 16 (begynte på vgs nå) har ikke faste tider. Vi ser an hvor hun er, med hvem og hva de driver med osv fra gang til gang.

• 1 måned senere...
Skrevet
On 10/1/2021 at 6:55 PM, AnonymBruker said:

Ukedager: 22

helger kl 1

På videregående? 

Skrevet

Lar dei leve livet, så dei styrer seg selv fra 15-16 års alderen 🙏 Det samme gjor jeg i mi tid 😊

Anonymkode: 10c50...b10

Skrevet

Min på 13 er i seng til 22 når hun skal på skolen. Og aldri i verden om hun får reke ute til 1 i helgene.. Hyn er heldigvis veldig hjemmekjær og det er venene hennes og. Ihvertfall sent på kveldene. 

Anonymkode: b9db3...e7c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På videregående? 

Nei

Skrevet

13 åringen må inn kl 21 i ukedagene og 22 i helga. Litt senere om sommeren da 

Anonymkode: 2f73d...05e

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

13 åringen må inn kl 21 i ukedagene og 22 i helga. Litt senere om sommeren da 

Det var strengt i helgene!!

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Lar dei leve livet, så dei styrer seg selv fra 15-16 års alderen 🙏 Det samme gjor jeg i mi tid 😊

Anonymkode: 10c50...b10

Herlig :)

Skrevet

Folk på videregående bør vel ikke ha innetid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 14.55):

Det var strengt i helgene!!

Det synes ikke jeg. Er han hjemme hos kompiser, så kan jeg hente han senere. Men en 13 åring trenger ikke å henge ute seint om kvelden 

Skrevet

I Fredrikstad og Trondheim er det vanlig at ungdommene har innetid klokka 22 på kvelden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I Fredrikstad og Trondheim er det vanlig at ungdommene har innetid klokka 22 på kvelden. 

Vi bor i Trondheim og 13 åringen har innetid kl 22 i helgene. Han har ikke klaget på den 😉

Skrevet

Stir forskjell på 13-åring og 17-åring. I tillegg vil jeg si det har en del å si hva de skal drive med på kvelden.

Skitur, fisketur, øve med band etc så tenker jeg de kan få holde på ganske sent. Skal de bare ut å «henge» så blir det en del tidligere hjemmetid.

Skrevet

Har ei på 15 .. Det er ikke noe sånn helt faste regler, det kommer helt ann på hva hun skal egentlig. Er hun i byen så ser jeg helst at hun tar bussen hjem i 22-22.30 tiden (halvtimes tid utenfor oslo) men er hun her på hjemstedet med venninner så kan klokka fort bli 01.00 :) I helgene altså .. Skoledagene er også litt sånn hipp son happ helt etter hva man skal, men hun er sjeldent hjemme senere enn 9tiden de gangene hun gjør noe i ukedagene uansett :) 

Anonymkode: 15e9d...c55

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjenner alle der altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...