Gå til innhold

El bil i oslo? helvetes stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe El-bil, men har ikke egen ladeplass. Må derfor bruke offentlige ladere. Men hvordan er tilgjengleigheten på disse? Må man sirkle rundt i timesvis for å finne en ledig? Og hva koster det? Skjønt det slik at man bare kan lade 3 timer av gangen, må man da gå og flytte og finne en ny plass for å få ladet opp fullt batteri? Høres jævlig stress ut... Er det verdt det mtp pris? Bompris og slipper å kjøpe diesel

Anonymkode: 559f5...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjøpe elbil uten fast parkeringsplass med lademulighet er helt sjanseløst. Det gidder du ikke, det kan jeg garantere deg. 

Men du skal ha ganske spesielle behov for å ha behov for bil i Oslo uansett. Hvis det er sånn at du må ha bil kun for spesielle anledninger, så kan du kjøre hinsides mye taxi for det bare verditapet på en relativt ny bil har. Så kommer alle bompengene, parkering, og ladekostnadene i tillegg som du da slipper.

Anonymkode: d8cc7...653

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kjøpe elbil uten fast parkeringsplass med lademulighet er helt sjanseløst. Det gidder du ikke, det kan jeg garantere deg. 

Men du skal ha ganske spesielle behov for å ha behov for bil i Oslo uansett. Hvis det er sånn at du må ha bil kun for spesielle anledninger, så kan du kjøre hinsides mye taxi for det bare verditapet på en relativt ny bil har. Så kommer alle bompengene, parkering, og ladekostnadene i tillegg som du da slipper.

Anonymkode: d8cc7...653

Vet at man ikke trenger bil i Oslo gryta, men jeg pendler til jobb utenfor Oslo :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet at man ikke trenger bil i Oslo gryta, men jeg pendler til jobb utenfor Oslo :)

Tog? Buss? Du kan jo bare kjøpe en bensinbil også. Sjekk ut Hyundai i20. For 50000 kr får du noe som skal dekke ditt pendlebehov i mange år fremover.

Anonymkode: 20777...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...