AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg har tenkt en del på denne problemstillingen i det siste: Vaksinere antivaksere egentlige kjæledyrene sine? Av argumentasjonen som ligger bak deres tilbakeholdenhet i så henseende, bør de vel ikke det. Noen her som vet? Anonymkode: b1cdd...be2
Myrmica Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Nei, mange av dem gjør ikke det. Jeg ble med i en "antivax"-gruppe på FB for å se hva som foregikk der, og stilte spørsmålet om kjæledyr. Mange sa at de selvsagt ikke vaksinerte dyra sine. Det kom også fram alskens historier fra de som HADDE vaksinert dyra sine, og hvor dyra hadde fått "vaksineskader". Alt fra tissing inne, aggresivitet, utfall mot andre hunder, matsensitivitet og kløe ble forklart som bivirkninger av vaksiner, til skrekk og advarsel for andre. Seriøst, det var skummelt å lese mange av svarene der inne. (Jeg ble fort avslørt og kasta ut av gruppa) 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt en del på denne problemstillingen i det siste: Vaksinere antivaksere egentlige kjæledyrene sine? Av argumentasjonen som ligger bak deres tilbakeholdenhet i så henseende, bør de vel ikke det. Noen her som vet? Anonymkode: b1cdd...be2 Hva er en antivaxer for deg? Anonymkode: 1c1f3...b3b
Gjest rampenissen72 Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt en del på denne problemstillingen i det siste: Vaksinere antivaksere egentlige kjæledyrene sine? Av argumentasjonen som ligger bak deres tilbakeholdenhet i så henseende, bør de vel ikke det. Noen her som vet? Anonymkode: b1cdd...be2 De jeg kjenner hvertfall, vaksinerer ikke kattene sine nei.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er en antivaxer for deg? Anonymkode: 1c1f3...b3b Sikkert deg, siden du stiller det spørsmålet Anonymkode: b1cdd...be2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Burde søren meg være obligatorisk å vaksinere kjæledyr, likt som det burde være med barn. Greit nok at de ikke ønsker seg selv noe vel, og driter i flokkimmuniteten, men å unnlate å vaksinere ens kjæledyr viser jo hvor mye "kjæling" de er ute etter å gi... Anonymkode: b1cdd...be2 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Eksen min som har antivaxertendenser og blir opprørt når jeg følger vaksineprogrammet på katten vår, som er min. Anonymkode: 1639c...7c9
Durinur Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Hva tror de egentlig skal skje med dyrene som får vaksine? Er det snakk om autisme der også? Har ennå til gode å møte dyr som ser ut til å være på spekteret. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Disse antivaxerne, nekter de cellegift for barna sine (og seg selv) hvis de får kreft også-det er i hvert fall gift...? Anonymkode: 04b5f...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Nei, skjønner ikke vitsen. Har sterilisert/kastrert og har katteforsikring om de trenger veterinærhjelp. Anonymkode: f1e5e...5d9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse antivaxerne, nekter de cellegift for barna sine (og seg selv) hvis de får kreft også-det er i hvert fall gift...? Anonymkode: 04b5f...cb1 Hadde vært skeptisk til å ta cellegift ja, ville prøvd mindre inngripende og naturlige tiltak først om jeg fikn kreft. Anonymkode: f1e5e...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Durinur skrev (11 minutter siden): Hva tror de egentlig skal skje med dyrene som får vaksine? Er det snakk om autisme der også? Har ennå til gode å møte dyr som ser ut til å være på spekteret. Hva skal skje om de ikke får vaksine? Anonymkode: f1e5e...5d9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva skal skje om de ikke får vaksine? Anonymkode: f1e5e...5d9 Her hvor jeg bor så er katter veldig utsatt for et virus som gjør at de blir blinde, katter som blir vaksinert er selvfølgelig beskyttet og det er veldig trist å se villkatter og uvaksinerte katter som bare har hull i hodet der øynene en gang var. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde vært skeptisk til å ta cellegift ja, ville prøvd mindre inngripende og naturlige tiltak først om jeg fikn kreft. Anonymkode: f1e5e...5d9 Det finnes ingen "naturlige" tiltak som biter på kreft, skal man bli frisk så kan man ikke vente for å prøve ut alt annet humbug og risikere spredning. Får man kreft så kontakter man lege og ikke disse tullete "alternative" som tilbyr sukkerpiller, healing, homøopati og annet tull. Anonymkode: 78737...194 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Har en i familien som ikke vaksinerte hverken hund eller katt. Tok de aldri på årlig sjekk heller. Sto nok på viljen til å åpne lommeboka. Katten ble syk, fikk ormekur tabelett (han tenkte det var det siden den ble så mager) men det hjalp ikke. Den malte ikke til slutt, var avmagret og umettelig. Ble ikke tatt seriøst og den døde kort tid etter. Kan ikke si 100% om dette kunne vært unngått med vaksine da for jeg kan ikke stille diagnoser, men jeg tenker jo at dyr vaksineres for en grunn - men dette blir som sagt bare spekulasjon fra min side siden jeg ikke er dyrlege. Uansett, nå i Rogaland er det oppdaget hundepest med 90% dødelighet for uvaksinerte hunder. Hadde vært veldig skeptisk om det var min hund som sto i fare nå Anonymkode: 32fff...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde vært skeptisk til å ta cellegift ja, ville prøvd mindre inngripende og naturlige tiltak først om jeg fikn kreft. Anonymkode: f1e5e...5d9 En naturlig død, så fint da! Anonymkode: 04b5f...cb1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva skal skje om de ikke får vaksine? Anonymkode: f1e5e...5d9 De dør, av parvovirus og rabies. Rabies dør du av også som uvaksinert. Hunder med parvo får ofte høy feber og blir raskt dehydrerte (uttørket). De kan gå i sjokk, få blodforgiftning og i verste fall dø. Det er høy dødelighet av parvo hos uvaksinerte hunder, særlig dersom de ikke kommer raskt til intensiv behandling. https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/parvovirus/ Anonymkode: 04b5f...cb1 1
Gjest Linny111 Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Jeg så noen videoer om parvovirus på Youtube i går, og for en fryktelig sykdom. Hvorfor i all verden skulle man ikke vaksinere mot det? Det er jo helt ufattelig.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en i familien som ikke vaksinerte hverken hund eller katt. Tok de aldri på årlig sjekk heller. Sto nok på viljen til å åpne lommeboka. Katten ble syk, fikk ormekur tabelett (han tenkte det var det siden den ble så mager) men det hjalp ikke. Den malte ikke til slutt, var avmagret og umettelig. Ble ikke tatt seriøst og den døde kort tid etter. Kan ikke si 100% om dette kunne vært unngått med vaksine da for jeg kan ikke stille diagnoser, men jeg tenker jo at dyr vaksineres for en grunn - men dette blir som sagt bare spekulasjon fra min side siden jeg ikke er dyrlege. Uansett, nå i Rogaland er det oppdaget hundepest med 90% dødelighet for uvaksinerte hunder. Hadde vært veldig skeptisk om det var min hund som sto i fare nå Anonymkode: 32fff...b5e Det som er like viktig som vaksinen er jo helsesjekken som blir tatt samtidig... Mange dyr, særlig katter, går hele livet uten å se en veterinær. Og mange av dem har blant annet tenner fra helvete... Anonymkode: f68a9...127
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eksen min som har antivaxertendenser og blir opprørt når jeg følger vaksineprogrammet på katten vår, som er min. Anonymkode: 1639c...7c9 Godt å høre at det er eksen din, for er sikkert grunner for det ;) Anonymkode: b1cdd...be2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde vært skeptisk til å ta cellegift ja, ville prøvd mindre inngripende og naturlige tiltak først om jeg fikn kreft. Anonymkode: f1e5e...5d9 Du tror vel at gode tanker kan kurere kreft? Anonymkode: b1cdd...be2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå