Hundejente Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Alle sier at det er så enkelt og greit å legge laminat selv, bare "klikke" i vei... Men er det virkelig så enkelt? Hva sier dere som har prøvd å gjøre det selv? Og nå tenker jeg dere som ikke er av den super handy typen og har gjort alt unntatt rør og elektrisitet selv, men dere som er som meg, som ikke har gjort så mye sånt før, men som er normalt praktisk anlagte, kan tenke selv og ikke er redd for å bli litt skitten på klærne. Alternativt, cirka hvor mye vil jeg måtte ut med for å få et firma til å gjøre det, hvis jeg selv river opp gulvet og kjøper inn materialer? Takk for svar! Planlegger oppussing av nyinnkjøpt litt gammel og sliten leilighet.
Gjest Alterego666 Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Legg litt ekstra penger i det og kjøp parkett. Det er mye varmere og mer behagelig å gå på, og gir bedre verdiøkning på kåken. Dersom du er vanlig praktisk anlagt klare du dette. Sjekk ut YouTube som er proppfull av instruksjonsvideoer for akkurat ditt produkt. Lykke til!
Gjest Alterego666 Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Jeg leste nicket ditt nå. Dersom du er hundeeier og har en stor hund vil jeg velge gulv med dette i tankene. Hunder sliter på gulvene, og enkelte typer gulv er bedre rustet mot hundeklør.
Gjest Elder Millennial Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Angrer i dag på at vi ikke la mer penger i gulvet! Skal aldri mer ha laminat! Gleder meg til den dagen vi kan bytte ut alt med heltre/parkett. Men over til spørsmålet 😅 Det er veldig enkelt å legge. Det er en viss teknikk med det og pass på at den første raden blir riktig så går resten nesten av seg selv. De billigste laminat gulvene er litt mer knotete da sporene tåler mindre når du skal klikke det sammen, så for enkelhetens skyld ville jeg kostet på meg noen med metallkant.
Hundejente Skrevet 25. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2021 takk for svar! (and keep it coming) Jeg fikk lagt nytt laminat i leiligheten jeg bor nå (torde ikke prøve selv, så en håndverkerkompis gjorde det for meg), og jeg synes ærlig talt det ble kjempefint. Valgte en 12 mm fra Right Price Tiles. Valgte laminat ettersom jeg har både hund og barn, som noen påpekte her, og som sagt, er kjempefornøyd, det ser kjempefint ut og kjennes stødig. Og så slipper jeg å være redd for vannsøl etc. jeg tror jeg vil prøve meg selv, har ikke mye verktøy, men sag etc får man leid, ikke sant? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Det er veldig lett å legge selv. Man leier en sag og trenger bare blyant og målebånd i tillegg. Bordene kuttes for det meste på tvers, men langsiden av bordene må som regel splittes. Masse videoer på YouTube om dette. Pass på å ha godt underlag som er helt rent. Og hvis du er fornøyd med parkett fra right price tiles er du nok ikke den mest kresne. Jeg ville nok valgt berry alloc hvis jeg absolutt skulle hatt parkett. Anonymkode: 1acbf...0cf
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Det vanskeligste synes jeg er å kutte tilpasninger rundt hjørner og døråpninger. Selve «klikkingen» er ganske enkelt når man først har fått dreisen på det. Anonymkode: 2ea40...e9d
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Jeg brukte sikkert fem timer, masse trøste-Cola, atten telefonsamtaler med pappa og en haug med banneord på de første to radene, og så knakk jeg plutselig koden og tok resten av rommet på en time. Anonymkode: 05c29...dc8 1
Hundejente Skrevet 27. september 2021 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2021 haha, nei jeg er nok ikke den mest kresne. Men laminatet fra Right Price Tiles ble faktisk veldig fint altså, pen farge og stødig. Men sikkert ikke alt laminat fra Right Price som er ok, jeg tror ikke jeg vil ha noe tynnere enn 12 mm, de har jo endel typer som er 8mm tykt, ikke sikkert det ville blitt like bra. jeg kvier meg for å begynne, for å være ærlig, det er rundt 50 m2 som må tas. Men er motivert for å gjøre det selv. Kan kanskje få litt hjelp av venner.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Jeg fikk noen til å gjøre det for meg, men det var da snakk om 150 m2. Veldig glad for at ikke det var jeg som gjorde det, for vi har mange rom og få veldig store overflater, så det var mye kapp og (i mine øyne) styr. "Enkelt" for meg er f.eks. maling. Det hadde jeg aldri satt bort. Men gulvlegging? Nei, da kan heller de som kan det gjøre det. Anonymkode: 2222e...18a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå