Gå til innhold

Vaksinerer du 12-åringen din (jenter)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt engstelig for å vaksinere min 12-årige datter, som så vidt er i  starten av puberteten, når det rapporteres inn en del bivirkninger som går på menstruasjonsforstyrrelser. Engster jeg meg unødig? Jeg er på ingen måte vaksinemotstander, og er fullvaksinert selv.

Anonymkode: e368c...220

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo forbigående forstyrrelser?

Anonymkode: 7c5c7...790

• Liker 6
Skrevet

OBS! Få henne vaksinert mot HPV mens du er i gang :) 

Anonymkode: d670a...b95

• Liker 11
Skrevet

Ja. Min er vaksinert. 

Anonymkode: a9f85...c5f

• Liker 6
Skrevet

Min på 14 år er vaksinert. 

Anonymkode: facc0...6a9

• Liker 4
Skrevet

Jenta mi på 12 er vaksinert både mot HPV og Covid. 

• Liker 6
Skrevet

Stoler mer på legene enn på egen synsing. Så ja, selvfølgelig. 

Har selv opplevd blødningsforstyrringer etter vanlige influensavaksiner. Ikke rart, da vaksiner i likhet med "naturlig" febersykdom skaper en immunrespons i kroppen som kan forstyrre hormonene midlertidig. Synes det er fryktelig merkelig at dette er hauset så mye opp i forbindelse med akkurat denne vaksinen. 

Anonymkode: 8055d...db5

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er litt engstelig for å vaksinere min 12-årige datter, som så vidt er i  starten av puberteten, når det rapporteres inn en del bivirkninger som går på menstruasjonsforstyrrelser. Engster jeg meg unødig? Jeg er på ingen måte vaksinemotstander, og er fullvaksinert selv.

Anonymkode: e368c...220

Jeg ville ikke vaksinert barn. Det kan forstyrre normal utvikling.

La de få bestemme selv når de er voksne nok til å vite konsekvensene. 

Anonymkode: eba56...785

• Liker 10
Skrevet
rebella81 skrev (4 timer siden):

Jenta mi på 12 er vaksinert både mot HPV og Covid. 

Jeg forstår ikke hvorfor 12 år gamle jenter skal vaksineres mot hpv og covid. 

• Liker 5
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 47be3...907

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

OBS! Få henne vaksinert mot HPV mens du er i gang :) 

Anonymkode: d670a...b95

Det er jo ikke sikkert hun kommer til å få noe sexliv, eller om hun bare holder seg til. Én. 

• Liker 3
Skrevet

Min 12 åring (jente) fikk hvp-vaksine forrige uke, og har fått time til coronavaksine neste uke...synes de var veldig nærme?! 

Anonymkode: 70a91...172

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert hun kommer til å få noe sexliv, eller om hun bare holder seg til. Én. 

Det er ikke sikkert hun vil ha barn heller så med den logikken bør man jo bare kjøre på med koronavaksine.

Anonymkode: 3b2ef...4b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor 12 år gamle jenter skal vaksineres mot hpv og covid. 

Det er ikke nødvendigvis din oppgave å forstå alt heller. Jeg skjønner i hvert fall ikke hva legene driver på med når jeg er på sykehuset, men de er utdannet og vet hva de driver med så jeg stoler på dem. Samme gjelder for vaksinering. Hadde det vært unødvendig, hadde det ikke vært anbefalt.

Anonymkode: d33b3...c33

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min 12 åring (jente) fikk hvp-vaksine forrige uke, og har fått time til coronavaksine neste uke...synes de var veldig nærme?! 

Anonymkode: 70a91...172

Ett av spørsmålene du får når du bestiller time til vaksinasjon er om barnet har tatt annen vaksine for mindre enn 1 uke siden . Var det ikke sånn?

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hun vil etter all sannsynlighet ha et sexliv i den forstand at hun ikke vil dø som jomfru. Hun vil mest sannsynlig også ha mer enn en sexpartner. Og om det så blir med en eller to, så er det nok til at sjansen for HPV er stor. Det finnes 29 ulike former for HPV, og de er veldig vanlige. Gutter kan ikke vaksineres. 

Svar til TS; har to 12-åringer i utvidet familie, og begge er vaksinert. I ett av tilfellene er foreldrene skilt, og det var den toneangivende forelderen (les: mor) som bestemte selv om far var skeptisk. 

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 3
Skrevet

Det der er noe som går over. Jeg hadde glatt vaksinert alle barna mine hvis de ikke allerede var voksne og vaksinert.

• Liker 3
Skrevet

Min 13-åring har vaksinert seg mot Korona. Det samme har alle i klassen. Hun ønsket det selv, og vi synes det er gode argumenter for å gjøre det. Det med menstruasjonsforstyrrelser har, etter det jeg har lest, ikke en forklaring som kan føre til forstyrrelser av pubertet. Du må jo bestemme selv hva som er best for ditt barn. Men samtidig må man jo tenke litt rasjonelt og avveie risikoer. Har selv vært skeptisk og utsatt å vaksinere meg selv til siste minutt. Jeg personlig tenkte til slutt at den udefinerbare skepsisen ikke veier tyngre enn alle de rasjonelle argumentene for å vaksinere. 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for antivaksinasjonsdebatt. Elaine Marley, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo forbigående forstyrrelser?

Anonymkode: 7c5c7...790

Hvordan kan man vite dette, når vaksinen startet utprøving i 2020?

• Liker 13
  • Opprett ny...