Gå til innhold

Sår hals og kun det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet opp med sår hals, gjør vondt å svelge og det ser litt rødt ut bakerst på de "hinnene" ved drøvelen og mandlene. Jeg har ikke hostet en eneste gang og føler meg helt frisk ellers. Dette begynte igår, men da var det bare litt på ene siden av halsen og jeg trodde det var fordi jeg hadde sovet med åpen munn og ble tørr i halsen. Men idag er det hele svelget. 

For tre dager siden så var det dugnad i borettslaget og jeg ble stående å fryse helt sykt ved møtet som vi hadde ute sent på kvelden. Hadde åpen hals og tynne klær og kjente at dette kjentes ikke bra ut, så gikk inn å hente noe varmere i pausen. Var også kjempe svett etter å ha løpt opp og ned 8 etasjer for å rydde. For så å stå helt stille i kulden med tynne klær. 

Er dette mest sannsynlig pga den iskalde kvelden eller er det stor sannsynlig at det er  korona? Har lest og det skal jo ikke være et typisk tegn med kun sår hals. 

Anonymkode: ec619...076

Skrevet

Man må jo foreløpig teste uansett.

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Man må jo foreløpig teste uansett.

Har aldri hatt behov for å teste før. Skal jeg liksom ta fri fra jobb da til jeg får svar ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri hatt behov for å teste før. Skal jeg liksom ta fri fra jobb da til jeg får svar ? 

Du må være i karantene til du får svar, så du må være borte fra jobb. Det må du jo uansett med nyoppstartet symptomer. 

Anonymkode: b3be5...c0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eeh, ja! Du skal teste deg og holde deg hjemme til du er frisk og har fått negativt svar! Hvor har du bodd det siste halvannet året egentlig? Under en stein?

Anonymkode: 4889f...c81

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eeh, ja! Du skal teste deg og holde deg hjemme til du er frisk og har fått negativt svar! Hvor har du bodd det siste halvannet året egentlig? Under en stein?

Anonymkode: 4889f...c81

Jeg fikk beskjed fra jobben at jeg skal komme på jobb at jeg ikke trenger teste meg. 

Skrevet

Jeg hadde også litt sår/tørr hals for noen uker siden, og litt snott. 

Hadde frøset, fordi jeg lå med vått hår, og luftet ut. Plutselig hadde det blitt kaldere om natta en periode. Hadde også hatt besøk fra utlandet, så jeg holdt meg unna folk litt mer enn en ukes tid. Men symptomene forsvant etter noen få dager. Gadd ikke teste. :) 

Anonymkode: 5f7c0...d5b

Skrevet

Jeg vet om flere som har hatt Korona som kun har hatt sår hals. Selvfølgelig skal du teste deg og holde deg hjemme til du får svar!

Anonymkode: 7ba71...4ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også litt sår/tørr hals for noen uker siden, og litt snott. 

Hadde frøset, fordi jeg lå med vått hår, og luftet ut. Plutselig hadde det blitt kaldere om natta en periode. Hadde også hatt besøk fra utlandet, så jeg holdt meg unna folk litt mer enn en ukes tid. Men symptomene forsvant etter noen få dager. Gadd ikke teste. :) 

Anonymkode: 5f7c0...d5b

Nei de sa at jeg bare får ha på munnbind om jeg skal nermere enn 1 meter og jeg jobber i en utsatt helsegruppe. 

Skrevet

Det var sånn det startet for meg og samboer. Først vondt i halsen, så masse svette før det brøyt ut. Hvis du leser andres erfaringer så er sår hals det første symptomet hos mange. Synes den generelle symptom beskrivelsen av corona stemmer lite med hva jeg og andre har hatt av symptomer. 

Ikke dermed sikkert at du har det, men test deg. 

Anonymkode: 3b9e6...e7b

Skrevet

Du holder deg hjemme. Så hadde jeg meldt arbeidsgiver hvis de sier du skal komme på jobb og ikke teste deg. 

Jeg ble sår i halsen, fikk ikke komme på jobb. Å ble bedt om å teste meg. Å jeg har korona. Så test deg, og hold deg hjemme! 

Anonymkode: 67ca2...82d

Skrevet

Det var sånn det startet for meg og samboer. Først vondt i halsen, så masse svette før det brøyt ut. Hvis du leser andres erfaringer så er sår hals det første symptomet hos mange. Synes den generelle symptom beskrivelsen av corona stemmer lite med hva jeg og andre har hatt av symptomer. 

Ikke dermed sikkert at du har det, men test deg. 

Men var det etter at dere var fullvaksinerte ? 

Skrevet

Altså, folk som bor i samme hustand som noen med korona skal komme på jobb.... så at man har litt sår hals på høsten skal gjøre så man må teste seg syns jeg høres helt merkelig ut. Hadde jo vært ekstremt mangel på ansatte om alle skulle vært i karantene ved små forkjølelse ? Jeg blir faktisk ganske forvirret av dette opplegget. Så jeg syns det er frekt av dere som sier jeg har bodd under en stein.  Arbeidsplassen sier det ene, dere sier det andre og reglene er helt på kryss og tvers ellers også. 

Skrevet

Du kan jo ta en hurtigtest iallfall? Kan ta det hjemme til og med, de koster 80 spenn på apoteket, og du får svar innen 20 min.

Jeg startet som deg sist uke, med sår hals, føltes som jeg hadde røyket 40 sigg kvelden før og drukket whisky og skreket og skrålt hele natta. Litt snue hadde jeg også.

Et par dager etter begynte tørrhosten, mest på morgenen og kvelden. Harket opp masse slim. Ble hes stemmen, i tillegg til tett i nesen og veldig trøtt. Klassisk forkjølelse, men testet meg for covid også, og det var ikke det.

Det er en veldig smittsom forkjølelse som går nå også, og det er ikke så lett å skille. Så ta nå en hurtigtest i det minste, koster deg jo nesten ingenting.

Anonymkode: ba948...fc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan jo ta en hurtigtest iallfall? Kan ta det hjemme til og med, de koster 80 spenn på apoteket, og du får svar innen 20 min.

Jeg startet som deg sist uke, med sår hals, føltes som jeg hadde røyket 40 sigg kvelden før og drukket whisky og skreket og skrålt hele natta. Litt snue hadde jeg også.

Et par dager etter begynte tørrhosten, mest på morgenen og kvelden. Harket opp masse slim. Ble hes stemmen, i tillegg til tett i nesen og veldig trøtt. Klassisk forkjølelse, men testet meg for covid også, og det var ikke det.

Det er en veldig smittsom forkjølelse som går nå også, og det er ikke så lett å skille. Så ta nå en hurtigtest i det minste, koster deg jo nesten ingenting.

Anonymkode: ba948...fc8

Ja, det kan jeg gjøre :)

Annonse
Skrevet

Har sår hals minst en gang i måneden, orker ikke teste meg pga det. 

Anonymkode: 8b87f...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Altså, folk som bor i samme hustand som noen med korona skal komme på jobb.... så at man har litt sår hals på høsten skal gjøre så man må teste seg syns jeg høres helt merkelig ut. Hadde jo vært ekstremt mangel på ansatte om alle skulle vært i karantene ved små forkjølelse ? Jeg blir faktisk ganske forvirret av dette opplegget. Så jeg syns det er frekt av dere som sier jeg har bodd under en stein.  Arbeidsplassen sier det ene, dere sier det andre og reglene er helt på kryss og tvers ellers også. 

Skjønner godt du blir forvirra. Ring heller slik coronatelefon å hør hva som gjelder for deg. 

Hvis du skal i karantene så er det bare frem til du får negativt svar. Kan kjøpe sånn hurtigtest også. Jeg er ofte forkjøla og tatt mange tester da jeg ikke ønsker å gå rundt å smitte andre. Sånn er det nu bare 😣

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sår hals minst en gang i måneden, orker ikke teste meg pga det. 

Anonymkode: 8b87f...e4b

Din løk

Anonymkode: 4d320...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...