AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #21 Skrevet 24. september 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Er lei av foreldre som sender syke barn i barnehagen. Hadde sønnen min hjemme 1 uke. Han ble helt frisk. Dro på mandag for å hente han og hører en av ansatte si til en kollega at de sendte hjem mange i dag da det var mange som var dårlige. 2 dager etterpå var sønnen min syk igjen. Han var i barnehagen i 2 dager før han fikk diaré og magevondt. Anonymkode: 30d1f...7c3 Du vet at det er flere forskjellige virus som sirkulerer? Og at man kan være smittsom før man har synlige symptomer? Det som er viktigere er at barnehagen tar basal håndhygiene bl.a på alvor og vasker leker og overflater. Jeg har ikke anledning til å holde et barn hjemme i en uke for sikkerhetsskyld. Når det ikke er forverring av symptomer og det er tilbakegang, så venter jeg 48 timer og sender i bhg. Litt restsymptomer som hoste og litt snørr er greit. Det sier retningslinjene. Anonymkode: 8a6c3...560 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #22 Skrevet 24. september 2021 Valgte å ta en fridag 😊 Anonymkode: 18ce0...733
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #23 Skrevet 24. september 2021 Føler med deg. Det er også problemer med bemanning i vår barnehage og mye vikarer og for dårlig grunnbemanning. Det er jo kjipt for alle - oss foreldre, barna og ikke minst de ansatte i barnehagen (vil jeg tro). Anonymkode: c8953...d26
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #24 Skrevet 24. september 2021 Jeg skjønner deg så godt. Jeg er vikar i barnehage og har en liten som startet i en annen barnehage nylig selv. Og det er ikke noen god situasjon når den ene fast ansatte etter den andre blir syk og det er vikarer hos de nye minste som jobber med å bli trygge. Du vet jo at det ikke er barnehagen/personalets feil. Denne høsten er helt håpløs, syns jeg. Vanligvis blir ikke de ansatte smittet av så mye, er min erfaring. Men i år gjør de det både der hvor jeg jobber og der barna mine går, ja. På jobb har det vært så mye sykefravær at jeg som tilkallingsvikar kjenner de nye barna like godt som de faste, så det er da noe. Anonymkode: 392d7...f57
Lukia Skrevet 24. september 2021 #25 Skrevet 24. september 2021 Uff ikke godt for de små å møte så mange ukjente vikarer. Dessverre er veldig mange barnehager underbemannet selv om de følger den nye bemanningsnormen 🙈 jobber selv i barnehage og vet hvor hardt de ansatte blir kjørt. Ta det opp med styrer og gi beskjed til kommunen at de ikke er fornøyd med antall kjente voksne på jobb. Er du ekstra engasjert ville jeg tatt det opp med lokalpolitikere i din kommune. Du som forelder står sterk som «kunde» og se oppi systemet hører heller på dere en oss som jobber i barnehagene.. Finnes en gruppe på Facebook for engasjerte foreldre som ønsker bedre bemanning, foreldreopprøret. Meld deg gjerne inn der☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #26 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 19.35): Signerer denne, jeg klikkkerrrr!!!! Min sønn ble også smittet av noe shit, holdt han hjemme 1 ukes tid. I 2 av dagene var han helt fin hjemme, sendte han i barnehagen, og 2 dager etterpå var han drittsyk igjen. Så ser jeg jo når jeg henter/leverer unger med snørr langt nedover munnen, hoster og harker alle veier og iblant frister det å bare snu i døra med ungen altså. vi er fortsatt i en pandemi ffs. Like før jeg sier opp jobben min. ingen hate til barnehageansatte, full respekt til dem og alt de gjør. Må være jævlig irriterende med uansvarlige foreldre som stapper i ungene Paracet og sender dem av gårde. Anonymkode: 895a5...2a5 Takk og pris for foreldre som ser dette. Barna blir stadig sendt i barnehagen, det er helt håpløst. Vi har ikke lov å sende barna hjem med bare snørr. Så går snørren fra gjennomsiktig til grønn. Fortsatt kan vi ikke sende barna hjem. Så går det fra tyktflytende grønn tjukk snørr til hoste. Fortsatt sender vi ikke barna hjem. Så går det fra snørr og hoste, til dårlig allmentilstand og mulig feber. Da sender vi hjem. Iløpet av den tiden det tok fra gjennomsiktig snørr til dårlig allmenntilstand så har det gått 1-2 uker, og samtlige andre barn blir nå syke og så fortsetter det med samme scenario ukene etter. Hadde bare foreldrene holdt barna hjemme AV SEG SELV når de ser at barna har snørr og hoster, så hadde vi sluttet denne evige runddansen i barnehagen med syke barn. Men neeeida. Det ser vi jo her på KG også, FORELDRE SKRIKER OPP OM ARBEIDSGIVERE OG BARNA MÅ JO GÅ I BARNEHAGEN ELLERS MISTER MAN JOBBEN. Javel, da har foreldre seg selv å takke hvis barna stadig vekk blir syke i barnehagen. Anonymkode: 83079...375 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #27 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Takk og pris for foreldre som ser dette. Barna blir stadig sendt i barnehagen, det er helt håpløst. Vi har ikke lov å sende barna hjem med bare snørr. Så går snørren fra gjennomsiktig til grønn. Fortsatt kan vi ikke sende barna hjem. Så går det fra tyktflytende grønn tjukk snørr til hoste. Fortsatt sender vi ikke barna hjem. Så går det fra snørr og hoste, til dårlig allmentilstand og mulig feber. Da sender vi hjem. Iløpet av den tiden det tok fra gjennomsiktig snørr til dårlig allmenntilstand så har det gått 1-2 uker, og samtlige andre barn blir nå syke og så fortsetter det med samme scenario ukene etter. Hadde bare foreldrene holdt barna hjemme AV SEG SELV når de ser at barna har snørr og hoster, så hadde vi sluttet denne evige runddansen i barnehagen med syke barn. Men neeeida. Det ser vi jo her på KG også, FORELDRE SKRIKER OPP OM ARBEIDSGIVERE OG BARNA MÅ JO GÅ I BARNEHAGEN ELLERS MISTER MAN JOBBEN. Javel, da har foreldre seg selv å takke hvis barna stadig vekk blir syke i barnehagen. Anonymkode: 83079...375 Så du mener at foreldre skal være hjemme i 1-2 uker med ungen pga gjennomsiktig snørr? Så lenge folk følger anbefaling fra fhi, får det være godt nok. Enkelte barn er jo snørrete i flere måneder. Ts. Anonymkode: 18ce0...733 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #28 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du mener at foreldre skal være hjemme i 1-2 uker med ungen pga gjennomsiktig snørr? Så lenge folk følger anbefaling fra fhi, får det være godt nok. Enkelte barn er jo snørrete i flere måneder. Ts. Anonymkode: 18ce0...733 Igjen, da har dere dere selv å takke. Anonymkode: 83079...375 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #29 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk og pris for foreldre som ser dette. Barna blir stadig sendt i barnehagen, det er helt håpløst. Vi har ikke lov å sende barna hjem med bare snørr. Så går snørren fra gjennomsiktig til grønn. Fortsatt kan vi ikke sende barna hjem. Så går det fra tyktflytende grønn tjukk snørr til hoste. Fortsatt sender vi ikke barna hjem. Så går det fra snørr og hoste, til dårlig allmentilstand og mulig feber. Da sender vi hjem. Iløpet av den tiden det tok fra gjennomsiktig snørr til dårlig allmenntilstand så har det gått 1-2 uker, og samtlige andre barn blir nå syke og så fortsetter det med samme scenario ukene etter. Hadde bare foreldrene holdt barna hjemme AV SEG SELV når de ser at barna har snørr og hoster, så hadde vi sluttet denne evige runddansen i barnehagen med syke barn. Men neeeida. Det ser vi jo her på KG også, FORELDRE SKRIKER OPP OM ARBEIDSGIVERE OG BARNA MÅ JO GÅ I BARNEHAGEN ELLERS MISTER MAN JOBBEN. Javel, da har foreldre seg selv å takke hvis barna stadig vekk blir syke i barnehagen. Anonymkode: 83079...375 Jeg er helt enig i at det er dette som skjer, og at det er ganske håpløst at det er sånn. Men samtidig er det ikke bare å holde barna hjemme når man ser det begynner å renne litt snørr heller. Det er ikke enkelt å forsvare overfor arbeidsgiver. Og det ville gått hardt utover driften mange steder fordi ansatte stadig var hjemme med barn som hadde litt symptomer men ellers topp form. Barnehager, sykehus, legekontorer, sykehjem, og veldig mange andre må bruke vikarer når fast ansatte er hjemme med syke barn, hvis de klarte å få tak i noen. Det er dessuten ikke alltid snørra utvikler seg til feber og dårlig allmenntilstand. Men jeg kan godt tenke meg at f.eks. toåringen som bare får ei uke med litt snørr og aldri blir ordentlig syk, likevel smitter flere ettåringer som blir skikkelige dårlige av det samme viruset. Dessverre. Men det er rett og slett ganske vrient å avgjøre når et barn med bare litt symptomer bør holdes hjemme. Da snakker jeg altså ikke om dem som sender åpenbart syke barn i barnehagen, men jeg tror det gjelder et lite fåtall. Høyt sykefravær blant fast ansatte er ikke bra. Men lavere terskel for å holde barn hjemme ved mulig sykdom fører også til høyere fravær. Anonymkode: 392d7...f57
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #30 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk og pris for foreldre som ser dette. Barna blir stadig sendt i barnehagen, det er helt håpløst. Vi har ikke lov å sende barna hjem med bare snørr. Så går snørren fra gjennomsiktig til grønn. Fortsatt kan vi ikke sende barna hjem. Så går det fra tyktflytende grønn tjukk snørr til hoste. Fortsatt sender vi ikke barna hjem. Så går det fra snørr og hoste, til dårlig allmentilstand og mulig feber. Da sender vi hjem. Iløpet av den tiden det tok fra gjennomsiktig snørr til dårlig allmenntilstand så har det gått 1-2 uker, og samtlige andre barn blir nå syke og så fortsetter det med samme scenario ukene etter. Hadde bare foreldrene holdt barna hjemme AV SEG SELV når de ser at barna har snørr og hoster, så hadde vi sluttet denne evige runddansen i barnehagen med syke barn. Men neeeida. Det ser vi jo her på KG også, FORELDRE SKRIKER OPP OM ARBEIDSGIVERE OG BARNA MÅ JO GÅ I BARNEHAGEN ELLERS MISTER MAN JOBBEN. Javel, da har foreldre seg selv å takke hvis barna stadig vekk blir syke i barnehagen. Anonymkode: 83079...375 Må ikke glemme at ansatte også kan ta med seg smitte inn fra sin egen familie. Jeg har sendt hjem ansatte asap etter at de har røpt seg ang omgangssyke. Anonymkode: a25b5...5af
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #31 Skrevet 24. september 2021 On 9/23/2021 at 4:53 PM, AnonymBruker said: Synes det er så fortvilende. Sønnen min begynte i barnehage for litt over en måned siden, og har brukt litt tid på å bli trygg. Det er så mange vikarer og nye å forholde seg til. Da jeg hentet i dag, sa de at han ikke har hatt en god dag og vært mye lei seg fordi han ikke kjenner de ansatte. Har full forståelse for at barnehagen gjør så godt de kan. Det er en tid med mye forkjølelse og da blir det slik. Men det er så vondt, det river i mammahjertet. Prøver å gi han korte dager (9-14.30), men i dag måtte han være helt til klokken fire. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen støttende ord? Ønsker virkelig å holde han hjemme i morgen, men det har vi ikke mulighet til 😔 Anonymkode: 18ce0...733 Dette ordner seg. Det er tøft i starten, men det vil gå seg til. Hang in there❤️ Anonymkode: cdaad...b82
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #32 Skrevet 24. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk og pris for foreldre som ser dette. Barna blir stadig sendt i barnehagen, det er helt håpløst. Vi har ikke lov å sende barna hjem med bare snørr. Så går snørren fra gjennomsiktig til grønn. Fortsatt kan vi ikke sende barna hjem. Så går det fra tyktflytende grønn tjukk snørr til hoste. Fortsatt sender vi ikke barna hjem. Så går det fra snørr og hoste, til dårlig allmentilstand og mulig feber. Da sender vi hjem. Iløpet av den tiden det tok fra gjennomsiktig snørr til dårlig allmenntilstand så har det gått 1-2 uker, og samtlige andre barn blir nå syke og så fortsetter det med samme scenario ukene etter. Hadde bare foreldrene holdt barna hjemme AV SEG SELV når de ser at barna har snørr og hoster, så hadde vi sluttet denne evige runddansen i barnehagen med syke barn. Men neeeida. Det ser vi jo her på KG også, FORELDRE SKRIKER OPP OM ARBEIDSGIVERE OG BARNA MÅ JO GÅ I BARNEHAGEN ELLERS MISTER MAN JOBBEN. Javel, da har foreldre seg selv å takke hvis barna stadig vekk blir syke i barnehagen. Anonymkode: 83079...375 Hvis barna snørrer og hoste oppstår i barnehagen så har de fått nyoppstått symptom og skal sendes hjem. Hadde blitt dritsur om jeg som forelder oppdaget at dere ikke overholdt smittevernet. Anonymkode: cdaad...b82 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #33 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 19.09): Det er mye vikarer fordi barnehagene har for få folk på jobb som grunnbemanning. Det sliter ut de ansatte og det blir mye fravær. Politikerne virker ikke å forstå at økt bemanning=mindre fravær. Fraværet koster mange milliarder - som kunne vært brukt å å heller øke grunnbemanningen. Det hadde vært det beste for alle parter. Så jeg hadde engasjert meg politisk. Den enkelte barnehage har få midler å stille opp med. Kanskje de har dårlig arbeidsmiljø. Det blir ofte det når folk er helt utslitte. Så blir det en stadig nedadgående spiral. Anonymkode: 5b6f3...c9b DETTE! Anonymkode: ff026...17c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #34 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis barna snørrer og hoste oppstår i barnehagen så har de fått nyoppstått symptom og skal sendes hjem. Hadde blitt dritsur om jeg som forelder oppdaget at dere ikke overholdt smittevernet. Anonymkode: cdaad...b82 Litt morsomt, for mange foreldre tror at barnehager sender hjem barn over en lav sko med nesten ingenting av symptomer, og godt mulig noen barnehager gjør det. Men mange barnehager gjør ikke det, nettopp fordi det skal være en høy terskel for å sende barn hjem bare pga noe "snørr". Kjenner til flere tilfeller der vi i barnehagen opplever hoste for første gang på et barn, sier ifra til foreldre som da sier at barnet hostet litt for et par dager siden hjemme og da er det ikke nyoppstått. Neivel, man går ikke i krangel over det. Foreldre har ansvar her for å selv å følge opp at barn som begynner å bli syke, holder seg hjemme. Anonymkode: 83079...375 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #35 Skrevet 24. september 2021 Et dilemma her er også at mange barnehageansatte selv har små barn, og er opptatt av å holde dem hjemme ved sykdom/smittsomme symptomer. Vi har nye fravær i ansattgruppen i høst, og mye av det er sykt-barn-dager... Anonymkode: 4c7f4...aff 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #36 Skrevet 24. september 2021 Jeg jobber på småbarnsavdeling og er borte for jobb med forkjølelse i dag for tredje gang siden nytt barnehageår. Vasser jo i snørr og hoste hele tiden. Blir en gøy sesong! Anonymkode: 2c9b1...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #37 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber på småbarnsavdeling og er borte for jobb med forkjølelse i dag for tredje gang siden nytt barnehageår. Vasser jo i snørr og hoste hele tiden. Blir en gøy sesong! Anonymkode: 2c9b1...5ab Andre gang på et par mnd her. 90% av barna på avdelingene snørrer og hoster og det er nesten utelukkende på småbarnsavdelingene det er snakk om syke barn. På storbarnsavdelingene holder barna seg stort sett friske. Anonymkode: 83079...375
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #38 Skrevet 25. september 2021 Vi har faste vikarer i vår barnehage hvor jeg jobber, og mange av de jobber nesten 100% de dyktige. Ingen vikarer får lov å jobbe i barnehage om de ikke gjør jobben sin godt nok. Ikke undervurder vikarene. De har mye erfaring Anonymkode: 880a1...55c 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #39 Skrevet 25. september 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvis barna snørrer og hoste oppstår i barnehagen så har de fått nyoppstått symptom og skal sendes hjem. Hadde blitt dritsur om jeg som forelder oppdaget at dere ikke overholdt smittevernet. Anonymkode: cdaad...b82 Dette! Anonymkode: cdaad...b82
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #40 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har faste vikarer i vår barnehage hvor jeg jobber, og mange av de jobber nesten 100% de dyktige. Ingen vikarer får lov å jobbe i barnehage om de ikke gjør jobben sin godt nok. Ikke undervurder vikarene. De har mye erfaring Anonymkode: 880a1...55c 👏 Anonymkode: c70a6...9e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå