AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Synes det er så fortvilende. Sønnen min begynte i barnehage for litt over en måned siden, og har brukt litt tid på å bli trygg. Det er så mange vikarer og nye å forholde seg til. Da jeg hentet i dag, sa de at han ikke har hatt en god dag og vært mye lei seg fordi han ikke kjenner de ansatte. Har full forståelse for at barnehagen gjør så godt de kan. Det er en tid med mye forkjølelse og da blir det slik. Men det er så vondt, det river i mammahjertet. Prøver å gi han korte dager (9-14.30), men i dag måtte han være helt til klokken fire. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen støttende ord? Ønsker virkelig å holde han hjemme i morgen, men det har vi ikke mulighet til 😔 Anonymkode: 18ce0...733
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Sånn er det dessverre nå. Det er mye sykdom, og så lenge syke barn blir levert i barnehagen vill det bli syke ansatte. Vi ringer etter foreldre flere dager i uken nå. Når paracetten har gått ut av systemet så ser vi jo hvilken form barna virkelig er. Barna må få tid til å være hjemme til de er friske. Da blir det også mer stabilt med de ansatte. Jeg synes forøvrig at du skal sende gutten i barnehagen. Han trenger jo å bli kjent med vikarene også. Det er jo uansett noen han må forholde seg til en gang i blant. Det går seg til. Anonymkode: 8cc02...f2e 14
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det dessverre nå. Det er mye sykdom, og så lenge syke barn blir levert i barnehagen vill det bli syke ansatte. Vi ringer etter foreldre flere dager i uken nå. Når paracetten har gått ut av systemet så ser vi jo hvilken form barna virkelig er. Barna må få tid til å være hjemme til de er friske. Da blir det også mer stabilt med de ansatte. Jeg synes forøvrig at du skal sende gutten i barnehagen. Han trenger jo å bli kjent med vikarene også. Det er jo uansett noen han må forholde seg til en gang i blant. Det går seg til. Anonymkode: 8cc02...f2e Gir foreldre barn Paracet for så å sende i barnehagen? Det er jo fryktelig trist. Ja, det går seg nok til. Takk 😊 Anonymkode: 18ce0...733 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Er lei av foreldre som sender syke barn i barnehagen. Hadde sønnen min hjemme 1 uke. Han ble helt frisk. Dro på mandag for å hente han og hører en av ansatte si til en kollega at de sendte hjem mange i dag da det var mange som var dårlige. 2 dager etterpå var sønnen min syk igjen. Han var i barnehagen i 2 dager før han fikk diaré og magevondt. Anonymkode: 30d1f...7c3 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synes det er så fortvilende. Sønnen min begynte i barnehage for litt over en måned siden, og har brukt litt tid på å bli trygg. Det er så mange vikarer og nye å forholde seg til. Da jeg hentet i dag, sa de at han ikke har hatt en god dag og vært mye lei seg fordi han ikke kjenner de ansatte. Har full forståelse for at barnehagen gjør så godt de kan. Det er en tid med mye forkjølelse og da blir det slik. Men det er så vondt, det river i mammahjertet. Prøver å gi han korte dager (9-14.30), men i dag måtte han være helt til klokken fire. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen støttende ord? Ønsker virkelig å holde han hjemme i morgen, men det har vi ikke mulighet til 😔 Anonymkode: 18ce0...733 Det skal ikke være sånn i det hele tatt, hvis de som er vikarer har tidligere erfaring fra å jobbe i barnehage så vil jeg si de har ett særdeles ansvar til å skape en trygg og gledelig dag i barnehagen for sønnen din! Anonymkode: b1419...7e7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Dette er et resultat av at foreldre sender syke barn å går på jobb selv. Jeg blir så irritert på slike foreldre. Hvem får skylden? Vi i barnehage. Nå er jeg såpass lei dete og jobbet i noen år, at jeg går bort ifra hva styrer mener vi skal si og opptre. Jeg er ærlig å sier det som det er. Foreldre som blir frustrerte på oss, speiler jeg og forklarer hvorfor det er slik. Jeg er så lei. Er til og med noen foreldre som tror vi er ute etter dem 🤯 Da sitter vi der og kranlger, med styrer tilstede, fordi foreldrene tror de "alltid har rett" Styrer er mellom meg og forelder og jeg er ganske ærlig. Ikke alle styrer og foreldre som tåler det, desverre. SLUTT Å SEND SYKE BARN I BARNEHAGE. LA DE VÆRE HJEMME TIL DE ER FRISKE + 1 DAG. Anonymkode: 81a8b...124 12
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er et resultat av at foreldre sender syke barn å går på jobb selv. Jeg blir så irritert på slike foreldre. Hvem får skylden? Vi i barnehage. Nå er jeg såpass lei dete og jobbet i noen år, at jeg går bort ifra hva styrer mener vi skal si og opptre. Jeg er ærlig å sier det som det er. Foreldre som blir frustrerte på oss, speiler jeg og forklarer hvorfor det er slik. Jeg er så lei. Er til og med noen foreldre som tror vi er ute etter dem 🤯 Da sitter vi der og kranlger, med styrer tilstede, fordi foreldrene tror de "alltid har rett" Styrer er mellom meg og forelder og jeg er ganske ærlig. Ikke alle styrer og foreldre som tåler det, desverre. SLUTT Å SEND SYKE BARN I BARNEHAGE. LA DE VÆRE HJEMME TIL DE ER FRISKE + 1 DAG. Anonymkode: 81a8b...124 i dette tilfellet handler det om vikarer og en sønn som ikke synes det er moro å dra på barnehage når han hele tiden skal forholde seg til nye. Så det du skriver er grov avsporing til en mor som trenger støtte nå. Anonymkode: b1419...7e7 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): i dette tilfellet handler det om vikarer og en sønn som ikke synes det er moro å dra på barnehage når han hele tiden skal forholde seg til nye. Så det du skriver er grov avsporing til en mor som trenger støtte nå. Anonymkode: b1419...7e7 Takk ❤️ Anonymkode: 18ce0...733 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): i dette tilfellet handler det om vikarer og en sønn som ikke synes det er moro å dra på barnehage når han hele tiden skal forholde seg til nye. Så det du skriver er grov avsporing til en mor som trenger støtte nå. Anonymkode: b1419...7e7 .. Men det er resultatet av alle vikarene.. Mor må a) finne seg i at slik er det, b) være hjemme med barnet. Anonymkode: 81a8b...124 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): .. Men det er resultatet av alle vikarene.. Mor må a) finne seg i at slik er det, b) være hjemme med barnet. Anonymkode: 81a8b...124 Men jeg må da få lov til å synes det er fortvilende, selv om jeg finner meg i det. Er forøvrig enig med deg, synes det er tragisk at foreldre sender syke barn i barnehagen. Anonymkode: 18ce0...733 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er så fortvilende. Sønnen min begynte i barnehage for litt over en måned siden, og har brukt litt tid på å bli trygg. Det er så mange vikarer og nye å forholde seg til. Da jeg hentet i dag, sa de at han ikke har hatt en god dag og vært mye lei seg fordi han ikke kjenner de ansatte. Har full forståelse for at barnehagen gjør så godt de kan. Det er en tid med mye forkjølelse og da blir det slik. Men det er så vondt, det river i mammahjertet. Prøver å gi han korte dager (9-14.30), men i dag måtte han være helt til klokken fire. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen støttende ord? Ønsker virkelig å holde han hjemme i morgen, men det har vi ikke mulighet til 😔 Anonymkode: 18ce0...733 Sånn er det. Er ikke noe å gjøre med det. Du får snakke positivt om bhg, ansatte og vikarer. Anonymkode: 9397c...9b5 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Bare lær det med en gang ; i barnehagen er det alltid mye vikarer. Maken til vikarbruk har jeg ikke sett noe annet sted! Og selv før koronaen var det ikke en eneste dag uten at minst en vikar var der. Og dette er en liten barnehage. Anonymkode: 4d3d1...16a
C8H10N4O2 Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gir foreldre barn Paracet for så å sende i barnehagen? Det er jo fryktelig trist. Ja, det går seg nok til. Takk 😊 Anonymkode: 18ce0...733 Det er ikke helt ukjent at barnehageansatte finner rester av stikkpiller i bleia 🥺 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare lær det med en gang ; i barnehagen er det alltid mye vikarer. Maken til vikarbruk har jeg ikke sett noe annet sted! Og selv før koronaen var det ikke en eneste dag uten at minst en vikar var der. Og dette er en liten barnehage. Anonymkode: 4d3d1...16a Ikke barnehagen sin feil. Ta det med myndighetene. Anonymkode: 9397c...9b5 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bare lær det med en gang ; i barnehagen er det alltid mye vikarer. Maken til vikarbruk har jeg ikke sett noe annet sted! Og selv før koronaen var det ikke en eneste dag uten at minst en vikar var der. Og dette er en liten barnehage. Anonymkode: 4d3d1...16a Er vel bedre med vikar enn dårlig bemannet? Anonymkode: 623fd...fc4 11
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 C8H10N4O2 skrev (3 minutter siden): Det er ikke helt ukjent at barnehageansatte finner rester av stikkpiller i bleia 🥺 Det kan vel være fra natten? Vi har gitt Paracet ved tannfrembrudd, og det sees ved neste avføring. Anonymkode: 18ce0...733
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #17 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er så fortvilende. Sønnen min begynte i barnehage for litt over en måned siden, og har brukt litt tid på å bli trygg. Det er så mange vikarer og nye å forholde seg til. Da jeg hentet i dag, sa de at han ikke har hatt en god dag og vært mye lei seg fordi han ikke kjenner de ansatte. Har full forståelse for at barnehagen gjør så godt de kan. Det er en tid med mye forkjølelse og da blir det slik. Men det er så vondt, det river i mammahjertet. Prøver å gi han korte dager (9-14.30), men i dag måtte han være helt til klokken fire. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen støttende ord? Ønsker virkelig å holde han hjemme i morgen, men det har vi ikke mulighet til 😔 Anonymkode: 18ce0...733 Det er mye vikarer fordi barnehagene har for få folk på jobb som grunnbemanning. Det sliter ut de ansatte og det blir mye fravær. Politikerne virker ikke å forstå at økt bemanning=mindre fravær. Fraværet koster mange milliarder - som kunne vært brukt å å heller øke grunnbemanningen. Det hadde vært det beste for alle parter. Så jeg hadde engasjert meg politisk. Den enkelte barnehage har få midler å stille opp med. Kanskje de har dårlig arbeidsmiljø. Det blir ofte det når folk er helt utslitte. Så blir det en stadig nedadgående spiral. Anonymkode: 5b6f3...c9b 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #18 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bare lær det med en gang ; i barnehagen er det alltid mye vikarer. Maken til vikarbruk har jeg ikke sett noe annet sted! Og selv før koronaen var det ikke en eneste dag uten at minst en vikar var der. Og dette er en liten barnehage. Anonymkode: 4d3d1...16a Vikarer!? Vi får ikke vikarer vi! Vi har vært 2 av 3 ansatte på jobb siden sommerferien... kronisk underbemannet. Bare når det er 1 av 3 på jobb får vi dele en vikar med en annen avdeling som er like rammet av sykdom. Det betyr at vi også mange ganger Bare har vært 1 av 3 ansatte på jobb og med en vikar 50%!! Hinsides!!! Vikarer hadde vært himmelen. Anonymkode: 5b6f3...c9b 2
C8H10N4O2 Skrevet 23. september 2021 #19 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan vel være fra natten? Vi har gitt Paracet ved tannfrembrudd, og det sees ved neste avføring. Anonymkode: 18ce0...733 Det kan godt være. Jeg har vert borti foreldre som prøvde å levere ungen dagen etter at hen hadde kasta opp i barnehagen. Og storesøsken som har fortalt at småsøskenet hadde kasta opp i løpet av natta, men ble levert i barnehagen påfølgende morgen. Så det finnes nok av foreldre som er troende til mye rart. 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #20 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er lei av foreldre som sender syke barn i barnehagen. Hadde sønnen min hjemme 1 uke. Han ble helt frisk. Dro på mandag for å hente han og hører en av ansatte si til en kollega at de sendte hjem mange i dag da det var mange som var dårlige. 2 dager etterpå var sønnen min syk igjen. Han var i barnehagen i 2 dager før han fikk diaré og magevondt. Anonymkode: 30d1f...7c3 Signerer denne, jeg klikkkerrrr!!!! Min sønn ble også smittet av noe shit, holdt han hjemme 1 ukes tid. I 2 av dagene var han helt fin hjemme, sendte han i barnehagen, og 2 dager etterpå var han drittsyk igjen. Så ser jeg jo når jeg henter/leverer unger med snørr langt nedover munnen, hoster og harker alle veier og iblant frister det å bare snu i døra med ungen altså. vi er fortsatt i en pandemi ffs. Like før jeg sier opp jobben min. ingen hate til barnehageansatte, full respekt til dem og alt de gjør. Må være jævlig irriterende med uansvarlige foreldre som stapper i ungene Paracet og sender dem av gårde. Anonymkode: 895a5...2a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå