kari2 Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Hei! Vurderer p-stav eller spiral. Hva er best? Jeg er veldig interessert i å «miste» mensen😅 Hva gir størst sjanse for det? Bivirkninger? Er livredd for å sette inn spiral, syns alt som skal gjøres der nede er ekkelt og vondt. Hvor ille er det å sette inn spiral?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 P-stav er større risiko for nerveskader i armer og nedover hånda. Spiral er ganske sikkert. Anonymkode: f77c1...6f9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Satt inn spiral og tok den ut 2,5 år senere pga familieforøkelse. Må være ærlig å si at innsettet var jævlig vondt. Varte i kanskje 20-30 sek. Uttaket var vondt på samme måte, men var over på 5 sek når gynekolog til slutt fikk tak i trådene 😬 måtte «grave» etter spiralen først 😫 Jeg mistet ikke mensen helt, hadde en månedlig mensen med kanskje 1/10 av blødninga. Er gravid nå, men tror jeg vil sette inn spiral på nytt etterpå 😫 Har venninner som har hatt en smertefull opplevelse som meg, og andre som nesten ikke har merket noe. Så det er nok svært individuelt. Anonymkode: 6d3a6...0fd
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Jeg bruker p-ring da jeg ikke vil sette inn spiral eller p-stav fordi jeg ikke trenger prevensjon i 3 år sannsynligvis pga familieplanlegging, og jeg er veldig fornøyd med å ha p-ring. Da har jeg samme ring i 3 uker og setter inn en ny med en gang etter 3 uker i stedet for å ha en uke uten ring (det blir som å hoppe over pillefri uke), og da har jeg ikke mensen. Tar ut ringen ved samleie da, men man kan ha den i under samleie egentlig. Det er kanskje en prevensjonstype som er lite kjent og mange er skeptisk til å ha en ring i vagina, men da slipper man i alle fall å være redd for smerter som ved hormonspiralinsettelse, og p-stav er litt sånn at enten elsker du det eller så hater du det. Anonymkode: ace37...dc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå