Gå til innhold

Venn som stjal fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg en venninne over på kveldsmat. Vi drakk chai og skravlet  Jeg bor alene. Jeg har kjent henne i ca to år, ble kjent på jobben, begge er i tidlig 30 årene. Jeg har mange dermalogica produkter som jeg elsker. Igår etter at hun dro så jeg ved leggetid at serumet mitt til 1005 kr var borte! Hun MÅ ha tatt det. Jeg er helt sjokkert, må jo spørre henne. Hvordan løser jeg dette? Kjenner jeg ble helt kvalm og er lei meg 

Anonymkode: 698e4...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør du så er mest sannsynlig vennskapet over. Lar du være så vil du aldri ha tillit til henne igjen og vennskapet er over. Så det er opp til deg hva du har behov for, har opplevd noe i likhet selv og jeg tok det aldri opp. Lot være å ha noe særlig mer med vedkommende å gjøre også. 

Anonymkode: 8880b...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å ha en fast plass for det? Når var sist du brukte det? Du er helt sikker på at du ikke har plassert det et annet sted? 

Om du er 100% sikker så synes jeg du bør konfrontere henne. Men aller helst hjemme hos henne - se om hun har det fremme på badet. Ta bilde av det. Så går du ut og sier noe ala "du, etter du var hjemme hos meg forsvant serumet mitt, har du tatt det? Om hun sier nei, så sier du "vel, det er ingen andre mulig kandidater enn deg" om hun fortsetter å nekte for det, så går du inn på badet og tar den. Om hun prøver å stoppe deg fordi hun "må på do", så har du iallfall bilde av det - og kan si du vet hun har gjemt det. Hvorfor gjemme det om det ikke er stjålet, sant? 

Om hun ikke gir det tilbake så forteller du at dette vennskapet er over og drar derfra. 

Makan til frekkhet. Hørt om folk som er kleptomane, men har ikke opplevd noe lignende selv... Bortsett fra at jeg er litt usikker på en venninne jeg kun har kjent noen år. Hun bruker veldig lang tid på badet da hun er på besøk, og etter hun har vært hos meg så har produkter minsket i mengde. Men det er ikke noe jeg kan ta henne på, dessuten er jeg ikke 100% sikker. 

Du må være 100% sikker før du konfronterer, ellers er det du som ødelegger vennskapet om det viser seg at du har lagt serumet et annet sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktskye meg hadde ikke konfrontert.  Men neste gang jeg besøkte henne hadde jeg sjekka skapet på badet hennes.  Og hvis jeg fant serumet hadde jeg tatt det med meg hjem,  uten å informere henne om funnet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (9 timer siden):

Konfliktskye meg hadde ikke konfrontert.  Men neste gang jeg besøkte henne hadde jeg sjekka skapet på badet hennes.  Og hvis jeg fant serumet hadde jeg tatt det med meg hjem,  uten å informere henne om funnet. 

Samme her.. så hadde jeg vært så feig å sendt en sms etterpå å konfrontert henne.. 

Anonymkode: c3a88...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl
chi skrev (På 23.9.2021 den 14.55):

Konfliktskye meg hadde ikke konfrontert.  Men neste gang jeg besøkte henne hadde jeg sjekka skapet på badet hennes.  Og hvis jeg fant serumet hadde jeg tatt det med meg hjem,  uten å informere henne om funnet. 

Om jeg hadde stjålet noe ville jeg ikke hatt det i skapet når den jeg stjal det fra kom på besøk. Ikke at jeg stjeler. Bare en tanke 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også en venn engang som stjal en liten simpel ting,er ikke venner nå.Dump "vennen" din du.Venner stjeler ikke av hverandre.

Anonymkode: 99fcf...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyving og stjeling ser jeg på som gyldige grunner til og avslutte et eller flere vannskaper. Hva er et vennskap når det ikke er noe tillit inn i bildet? Hadde nok selv konfrontert vedkommende når det kom til stjeling av dyre produkter fra mitt hjem. Jeg hadde også bedt om og se hennes siste eller forrige måneders innkjøpt av samme produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...