Gå til innhold

Overgrep, celleendringer, celleprøve og ny relasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tidligere opplevd overgrep. Har også hatt celleendringer CIN3, og det endte med konisering. 

Heldigvis så har det ikke påvirket sexlivet mitt noe særlig til vanlig. 

Men jeg kan få store reaksjoner ved å være hos gynekolog. Pleier få celleprøve under narkose, for ellers kan jeg få flashbacks og kjemper jeg for liv og død (ptsd). 

Har møtt en nydelig fyr! Sexlivet er helt tipp topp. Men det er tid for ny celleprøve. Jeg har faktisk utsatt den pga denne nye relasjonen, skulle tatt celleprøve for 2 mnd siden. 

Men etter jeg har tatt celleprøve, så klarer jeg ikke ha noe med sex å gjøre, alt fra 1-3 mnd. Jeg vet ikke hvor fort jeg klarer å ha sex igjen. Sist gang jeg tok celleprøve og var i en relasjon, så var jeg med eksen. Og han maste helt sinnsykt på at jeg måtte gjøre andre seksuelle handlinger med han, f eks suge han. Det var mas hver eneste dag. Jeg tror dette var grunnen da til at det tok 3 mnd før jeg klarte ha sex igjen etter celleprøve. 

Han nye nå har jeg holdt på med i 2 mnd. Hvordan skal jeg forklare dette til han??? Jeg ønsker jo ikke at relasjonen skal dø ut pga sex, jeg ønsker jo ikke å snakke om tidligere sex problemer med eksen heller… jeg vil ikke dette skal ødelegge det jeg har med han 😕 samtidig at jeg burde ta den celleprøven… 

Anonymkode: 4718d...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har den erfaringen du har, går det an å ta det opp med spesialisthelsetjenesten slik at du får bedre oppfølging enn hva som er vanlig, og f.eks får noe avslappende eller likegyldighetsmedikament før celleprøven skal tas?

Anonymkode: bd5c9...c36

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du har den erfaringen du har, går det an å ta det opp med spesialisthelsetjenesten slik at du får bedre oppfølging enn hva som er vanlig, og f.eks får noe avslappende eller likegyldighetsmedikament før celleprøven skal tas?

Anonymkode: bd5c9...c36

Spesial behandlingen jeg får, er at jeg tar celleprøve på sykehuset i full narkose… Har prøvd ut avslappende medisiner før, men siden jeg tar mye av dette på daglig basis, så har jeg ganske høy toleranse for det. Jeg trenger å være totalt slått ut, og da har lege og psykolog kommer frem til at det er full narkose som jeg trenger. Men takk for tanken 😊 

Så i og med at jeg ikke «opplever» selve celleprøven, så er det hovedsakelig kun etter reaksjoner. Jeg takler f eks svært dårlig det å blø. Og i ettertid er tanken på sex totalt skremmende. Men jeg vil gjerne ha nærhet og trygghet, det går fint, og faktisk hjelper meg mye

ts

Skrevet

Er all sex skremmende? Oralsex? 

Hvis han er en fin fyr som det går an å prate med så bør jo dette gå fint😊 Og hvis han ikke tåler en liten tørkeperiode uten å presse deg, da.. er han kanskje ikke en du vil være sammen med uansett?

Anonymkode: fc9ee...069

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er all sex skremmende? Oralsex? 

Hvis han er en fin fyr som det går an å prate med så bør jo dette gå fint😊 Og hvis han ikke tåler en liten tørkeperiode uten å presse deg, da.. er han kanskje ikke en du vil være sammen med uansett?

Ja, alt som har med sex å gjøre får meg til å spy etter en celleprøve… bare tanken på det, får meg til å bli fysisk uvel i den perioden 😕 

Det er veldig sant det! Blir jo en fin test om han respekterer mine grenser 🙈 Men jeg er også redd for at det skal ødelegge relasjonen, at spenningen forsvinner 😕 og, er redd for at jeg kanskje bruker han som en unnskyldning til å utsette celleprøven…

ts

• Liker 1
Skrevet

Du må prate med ham, fortelle ham hva som skjer. 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (48 minutter siden):

Du må prate med ham, fortelle ham hva som skjer. 

Okei, selv om det er veldig tidlig? 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Okei, selv om det er veldig tidlig? 

ts

Ja. Spessielt om du nå skal ta en prøve, hvor du kanskje ikke orker å ha sex etterpå. 

Skrevet

Jeg synes du skal være ærlig. En normalt oppegående, og empatisk, fyr vil forstå det. Hvis ikke er han ingenting å samle på. 

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (12 timer siden):

Jeg synes du skal være ærlig. En normalt oppegående, og empatisk, fyr vil forstå det. Hvis ikke er han ingenting å samle på. 

Okei 😕 takk for råd 😊 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, alt som har med sex å gjøre får meg til å spy etter en celleprøve… bare tanken på det, får meg til å bli fysisk uvel i den perioden 😕 

Det er veldig sant det! Blir jo en fin test om han respekterer mine grenser 🙈 Men jeg er også redd for at det skal ødelegge relasjonen, at spenningen forsvinner 😕 og, er redd for at jeg kanskje bruker han som en unnskyldning til å utsette celleprøven…

ts

Hehe, ja... Jeg vet, det er jo kjekt å ha gode unnskyldninger for å unngå ting vi gruer oss til. Men akkurat celleprøven er en veldig uheldig ting å utsette 😕 Har du snakket med han? Hva om du prøver å snu litt på det og heller tenke at spenningen får bygge seg opp over den tiden du vil avstå fra sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...