Gå til innhold

Hjernerystelse og tap av bevissthet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det her? Hvor lang tid tok det før du følte deg vanlig i hodet igjen?

Anonymkode: 9bb9a...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt i alle fall 3 hjernerystelser, der den første var alvorlig med bevissthetstap. Var kjempedårlig og ble kjørt til sykehus i all hast, men det var som barn og barns hjerne kommer seg ofte veldig mye raskere enn hos voksne, så allerede dagen etterpå var jeg helt normal igjen. Husker faktisk jeg møtte ambulansepersonellet på butikken en uke etterpå eller noe sånt, og de sa til min mor "er det virkelig hun?" fordi jeg var så frisk og de hadde nok ikke trodd at det kom til å gå så bra og mistenkte nok en hjerneblødning. 

Nå i ettertid får jeg hjernerystelse av nesten "ingenting" og har faktisk begge de gangene vært uvel med hodepine osv i en ukes tid etterpå. 

Anonymkode: 86982...fce

Skrevet

Har hatt kraftig hjernerystelse med innvendig blødning. Tok noen måneder før alt var bra igjen. 

Anonymkode: c06f3...ab7

Skrevet

Hadde ikke blødning(tok CT), men var borte en stund. Dette skjedde søndag. Føler meg så rar i hodet og er slitsomt å prate/tenke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde ikke blødning(tok CT), men var borte en stund. Dette skjedde søndag. Føler meg så rar i hodet og er slitsomt å prate/tenke.

Bare en vanlig hjernerystelse uten besvimelse kan ta opp til en uke å bli helt bra fra. Så gi det litt tid og ta det med ro så det ikke blir verre  ❤️

Anonymkode: c06f3...ab7

Skrevet

Jeg fikk det i forbindelse med et kraftig epilepsi-anfall. Det var ett av de første anfallene jeg hadde, så jeg var ikke medisinert. Jeg var trøtt i mange måneder etterpå, enten jeg hadde sovet to eller åtte timer. Den gang var jeg 21 år. Hvor lang tid det gikk før jeg følte meg "bevisst" igjen er jeg noe usikker på så mange år i etterkant

Anonymkode: 2a712...8fc

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk hjernerystelse for en måned siden. Er fortsatt ikke bra igjen, og er delvis sykmeldt. Håper det går over snart.

Anonymkode: 3e499...44e

Skrevet

Hatt 2 kraftige/alvorlige. Første som barn, andre som voksen. Etter det jeg fikk som voksen var jeg styggdårlig i 2 uker, hvor jeg bare lå i senga/sofan. Klarte ikke se på noe, eller høre for mye lyd. Akkurat som at hjernen var på overload. 

Dette var nok for meg, så har problemer den dag i dag. 4 år siden siste hodeskade. Blir aldri som før... 

Har lest mye om dette, blandt annet på forskning på ishockeyspillere og hjernerystelser. Der ble det konkludert at 2-3 alvorlige hjernerystelser er nok til å skade hjernen for alltid. Da tåler hjernen ikke mer rett og slett! Ganske skremmende forskning spør du meg.. 

Anonymkode: 8efac...e2c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hatt 2 kraftige/alvorlige. Første som barn, andre som voksen. Etter det jeg fikk som voksen var jeg styggdårlig i 2 uker, hvor jeg bare lå i senga/sofan. Klarte ikke se på noe, eller høre for mye lyd. Akkurat som at hjernen var på overload. 

Dette var nok for meg, så har problemer den dag i dag. 4 år siden siste hodeskade. Blir aldri som før... 

Har lest mye om dette, blandt annet på forskning på ishockeyspillere og hjernerystelser. Der ble det konkludert at 2-3 alvorlige hjernerystelser er nok til å skade hjernen for alltid. Da tåler hjernen ikke mer rett og slett! Ganske skremmende forskning spør du meg.. 

Oi, huff da! Så ekkelt. Har du fått behandling/rehabilitering? Hva slags plager har du i dag?

Skrevet
Just now, minister-mio said:

Ca. 2 uker

Hvor gammel var du og hvordan slo du deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel var du og hvordan slo du deg?

Er du ts?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Oi, huff da! Så ekkelt. Har du fått behandling/rehabilitering? Hva slags plager har du i dag?

Dessverre ikke fått noe hjelp. Ble tatt mr 2 ganger og thats it. Fikk beskjed om at det ville gå seg til, noe det aldri gjorde, og har informert legen om det. Dessverre lite å få gjort. 

Har plager som hodepine, svimmelhet, glemsk enkelte dager, utmattelse. Synet har blitt litt verre også, men det vet de ikke om er pga hjernerystelsen, men det ble merkbart dårligere rett etter (dårlig nattsyn og ble nærsynt). 

Kan ikke gå på butikken uten handleliste, skal jeg ha 3 ting kommer jeg ut med noe helt annet. Må ha det skriftlig for å huske det. Pleier å spøke med at jeg har gullfiskhjerne... 

Skrevet

Jeg er hi. Ble helt vanlig igjen etter litt over en uke 🥰

Skrevet
57 minutter siden, minister-mio said:

Er du ts?

Nei, jeg er ikke TS. Men jeg ligger hjemme med rystet hjerne, og vil gjerne høre om erfaringer fra folk som har opplevd lignende.

Skrevet
On 11/13/2021 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Dessverre ikke fått noe hjelp. Ble tatt mr 2 ganger og thats it. Fikk beskjed om at det ville gå seg til, noe det aldri gjorde, og har informert legen om det. Dessverre lite å få gjort. 

Har plager som hodepine, svimmelhet, glemsk enkelte dager, utmattelse. Synet har blitt litt verre også, men det vet de ikke om er pga hjernerystelsen, men det ble merkbart dårligere rett etter (dårlig nattsyn og ble nærsynt). 

Kan ikke gå på butikken uten handleliste, skal jeg ha 3 ting kommer jeg ut med noe helt annet. Må ha det skriftlig for å huske det. Pleier å spøke med at jeg har gullfiskhjerne... 

Huff! Jeg har sett flere klinikker tilbyr rehabilitering. Aner ikke om det virker, men om man har penger til det, er det sikkert verdt å prøve.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 0.28):

Jeg fikk hjernerystelse for en måned siden. Er fortsatt ikke bra igjen, og er delvis sykmeldt. Håper det går over snart.

De aller fleste blir helt bra igjen etter 1 - 3 måneder.   Håper du snart føler deg bedre. https://hodepinenorge.no/hodepine/hodepine-etter-hjernerystelse/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...