Gå til innhold

Kutte ut venninne..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kutte ut ei venninne, eller bruke betraktelig mye mindre tid med henne. Vi har kjent hverandre i mange år, og siden vi ble kjent har hun alltid vært negativ. Hun er ofte frustrert, være seg ekser, familie, andre foreldre osv.. hun pratet ofte om eksen sin og pappaen til barnet. Han har aldri vært særlig delaktig i barnets liv og jeg forstår hun er irritert på han, men sinnet over eksen er samtale emne hver gang vi treffes. Hun har også sagt at hun håper han får kreft og dør. 
 

Er det ikke eksen som er en idiot så er det andre. Hun er generelt alltid negativ og klager over at livet aldri går hennes vei. Jeg har ymtet frempå at fellesnevneren her, er henne og at hun må endre være måte eller måten hun tenker. Hun er også ganske krass mot min sønn om vi er sammen og finner på ting med barna, er det krangling er det alltid min sønn hun kjefter på. Hun svarer også krasst til han om han forteller noe, det har jeg ofte reagert på. Hun gjør også mye destruktivt og ting som i mine øyne er hinsides galskap. Det er nye mannfolk konstant, hun ble gravid og tok abort, løy om det til kjæresten og sa det var en spontanabort, tok med seg embryoet og gravde det ned på graven til ett familie medlem. Fortsatte lyve til kjæresten om at det var en spontanabort noe jeg syntes er direkte stygt gjort når man er to om å skulle få ett barn, og avgjørelsen bør man ta sammen eller i det minste være ærlig og si at man ønsker en abort.

Hun har også festet ett spionkamera på barnet sitt når han har vært hos pappaen for å sjekke om det pappaen sier de skal, faktisk stemmer. Da sa jeg klart til hun at nå har det klikka for deg. Alt dette og mer gjør at jeg som hennes eneste venninne blir dratt litt ned i driten hennes. Kjenner hun tapper meg helt. Hun har kommet ned på jobben min for å prate om hvor dritt og kjipt alt er, hun ringer og prater ofte i en time om alt som er kjipt i livet, aldri noe positivt. Hun rakker ned på andre, hvordan de går kledd, at de ser jævlig ut på håret, at de har stygge tenner. Blir rett og slett i dårlig humør når jeg er med hun og har familie som påpeker at jeg endrer meg etter å ha vært mye med hun. Så nå vurderer jeg å kutte henne ut. Men er det innafor? Syntes det er vanskelig, men samtidig må jeg også tenke på meg selv. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 70296...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hun ble gravid og tok abort, løy om det til kjæresten og sa det var en spontanabort, tok med seg embryoet og gravde det ned på graven til ett familie medlem.

Wtf? Kødder du nå?

Uansett, hun hadde jeg droppet, man snakker ikke ufint til mitt barn, det aksepterer jeg ikke så det hadde vært nok for meg alt det andre er jo bare flere grunner til at det er mer stress enn fordeler med dette vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (2 minutter siden):

😬 Meget spesiell dame da.. 

 

Ja hun er veldig spesiell. Men får samtidig vondt av henne, for tenker jo det er psykisk, men jeg merker at jeg trenger ikke det i livet mitt. Har mer enn nok med jobb, barn og alt annet. Vennskap skal være kos og hygge, «fritid» Klart man kan lufte problemer og kjærlighetssorgen og «ubrukelige» ekser, men her er det så mye bare..

Anonymkode: 70296...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne personer som snakker så mye negativt om andre, baksnakker nok deg TS, mest sannsynlig. 

Anonymkode: c10cc...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sånne personer som snakker så mye negativt om andre, baksnakker nok deg TS, mest sannsynlig. 

Anonymkode: c10cc...3f0

Akkurat det tar jeg ikke så veldig tungt. Er bare lei all negativiteten.

Anonymkode: 70296...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja hun er veldig spesiell. Men får samtidig vondt av henne, for tenker jo det er psykisk, men jeg merker at jeg trenger ikke det i livet mitt. Har mer enn nok med jobb, barn og alt annet. Vennskap skal være kos og hygge, «fritid» Klart man kan lufte problemer og kjærlighetssorgen og «ubrukelige» ekser, men her er det så mye bare..

Anonymkode: 70296...c5c

Ja det er synd på henne men det må være lov å ikke orke å leke søppelbøtte. Det er skikkelig dritt å høre på negativitet og drittslenging. Vanligvis så kan man jo gi uttrykk for at nå er det blitt mye dritt, og at en vil prate om noe hyggelig. Men hun venninna di er kanskje litt risky å si fra til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...