Gå til innhold

Urinveisinfeksjonen kommer med stresset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvinne 36 her. Når jeg var yngre hadde jeg ofte urinveisinfeksjoner. Heldigvis har det blitt bedre og jeg følger alle tipsene (tisse etter samleie, ikke fryse osv osv).

Av og til så får jeg det igjen. Og da er det alltid hvis det har skjedd noe som har stresset meg.

Sist gang jeg fikk det var da jeg skulle besøke bygda der min kjæreste vokste opp, et lite sted der alle kjenner alle, og jeg følte at alle fulgte med på meg og stedet var bare fult av nysgjerrige mennesker. I tillegg lusket eksen (som han gikk fra fordi han forelsket seg i meg) rundt omkring. Alt dette gjorde at jeg ble litt stressa og under oppholdet så bang fikk jeg urinveisinfeksjon.

På mandag ble en i nær familie syk og lagt inn på sykehus. Mye stress og jeg har vært lei meg siden mandag. I dag så kom urinveisinfeksjonen krypende igjen.

Jeg tror da at dette må være kroppen min sin måte å reagere på stress på.

Er det noen som har opplevd det samme? Hvis ja, har dere tatt noe forebyggende medisiner? Prøvd akupunktur? 

Jeg er nesten aldri syk ellers. Har ingen psykiske problemer eller noe sånt. Får bare denne reaksjonen på stress som er veldig slitsom når den først dukker opp.

Anonymkode: bbb28...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om nervøs blære? 

Anonymkode: 0db30...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snakker du om nervøs blære? 

Anonymkode: 0db30...7ad

Nei det er urinveisinfeksjon. Det svir og jeg må tisse hele tiden. 

Anonymkode: bbb28...664

Skrevet

Jeg får også lettere uvi i perioder der jeg stresser mer. For noen år tilbake så var jeg i en jobb der jeg ikke hadde muligheten å springe på do når jeg måtte, og det resulterte i at jeg fikk uvi seks ganger i løpet av seks måneder (fikk påvist igjennom urinprøver og gikk på seks kurer). 

Etter den gang så har jeg nesten ikke hatt det. Må tisse etter sex, ikke fryse osv. drikker mye c-vitaminer (brustabletter). 

Anonymkode: 3a8ce...37c

Skrevet

Var som barn og ungdom aldri plaget med uvi. Men som student fikk jeg det HVER eksamensperioden;høst og vår. Stressrelatert for min del, ja. 

Noen sverger til å drikke mye appelsinjuice og/eller tranebærjuice når de kjenner det er i emning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...