Gå til innhold

Damer er runke objekter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor har en hver film damer som seksuelt objekt.

Nesten hver gang jeg har sett på en helt vanlig film, så kommer det en dame som en runk.

la oss si filmen handler om action, en mann skal inn i et sted for å rane en annen, mens han er inne og leter ut av det blå kommer det en scene hvor en mann ser på tv og en dame sin rumpe er der. Rumpa blir zoomet og ikke noe mer skjer. Action forsetter. Altså meningsløst. For det var bakgrunnsperson

annet eksempel, masse sex 

annet eksempel, filmen foregår vanlig, to snakker i stranda så kommer en dame i string truse og t skjorte og serverer parret drikke, i det hun snur seg og drar blir rumpa hennes zoomet. Det er den ene scenen denne damen kommer i en 2 timers film.

har opplevd masse ganger 

Anonymkode: 601f3...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes perioder hvor jeg heldigvis ser film og serier der dette ikke skjer, men nå i det siste har jeg av en merkelig grunn støtt på denne bølgen igjen. 4 av 5 krimserier jeg har sett i det siste, har det handlet om drap på unge kvinner, gjerne voldtekt også, de er selvfølgelig slanke, nakne og daue når de blir funnet. Så jeg har tv-pause.

Anonymkode: 8bed7...a4c

Skrevet

Filmprodusenter forsøker å gjøre filmene realistiske, da blir det slik. Damer blir lagt merke til i den virkelige verden også.

Anonymkode: da795...e17

Skrevet

Du kan google "male gaze". Et strålende eksempel: hvordan Harley Quinn er fremstilt i Suicide Squad kontra Birds of Prey.  

Skrevet

Hjerna mi nekta å lese noe annet enn 'runde objekter'. 

Anonymkode: 71625...aa1

Skrevet

Fordi folk liker å se sexy damer og flere vil se filmen/serien hvis den er krydret med pupper og rumper. Så har du også mange filmer og serier med kvinnelige karakterer som er fremstilt mer som troverdige mennesker. Kan f.eks. anbefale Mare of Easttown med Kate Winslet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Fordi produsenten er mann tipper jeg.  Har også irritert meg over at uansett hvilken film vi ser, får vi se nakne bryster overalt. men får vi se  menn? Nei 😂 Er vi heldige får vi se ei naken rumpe. thats it. Ikke at jeg vil se det altså, men det er klar overvekt av nakne kvinner på film kontra menn.

Ekstremt mange filmer  er laget for og av menn 😅

Skrevet
Mysticgirl skrev (2 minutter siden):

Fordi produsenten er mann tipper jeg.  Har også irritert meg over at uansett hvilken film vi ser, får vi se nakne bryster overalt. men får vi se  menn? Nei 😂 Er vi heldige får vi se ei naken rumpe. thats it. Ikke at jeg vil se det altså, men det er klar overvekt av nakne kvinner på film kontra menn.

Ekstremt mange filmer  er laget for og av menn 😅

Hvis du vil se nakne menn må du ironisk nok se noen filmer som i hovedsak handler om to lesbiske karakterer. Det er nesten alltid sånn i handlingen at den ene dama går fra å være hetero til å bli lesbisk. Og de må alltid vise en naken mannekropp og heterofile sexscener. Det virker som det er et dårlig forsøk på å gi filmen noen heterofile seere egentlig. Det er litt irriterende, men på en komisk da 😆

Anonymkode: 817bd...496

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 7.42):

annet eksempel, filmen foregår vanlig, to snakker i stranda så kommer en dame i string truse og t skjorte og serverer parret drikke,

Anonymkode: 601f3...771

Parret drikke? Hører suspekt ut. Tror ikke jeg hadde turt å drikke den.

Anonymkode: 1d091...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...