AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Jeg har mange symptomer på fibro,jeg vet det er lite å gjøre med det, så jeg lurer på er det fordeler med å ha blitt utredet? Og evt få det bekreftet? Anonymkode: a6f71...ddc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har mange symptomer på fibro,jeg vet det er lite å gjøre med det, så jeg lurer på er det fordeler med å ha blitt utredet? Og evt få det bekreftet? Anonymkode: a6f71...ddc Kommer vel an på alderen din og om du er i jobb? Anonymkode: b3e6a...ef6
Wenda Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Det finnes et par negative sider ved å få diagnosen og det er bl.a at det blir en sekkediagnose. Dvs at uansett hva slags symptomer man får så blir det bare lagt i FM-sekken. Et eksempel; jeg har lenge slitt med mye smerter i magen osv, fikk beskjed fra legene at det garantert er FM. Helt tilfeldig mens jeg hadde en operasjon for noe annet så fant de masse endometriose. Dette kunne blitt oppdaget tidligere hadde ikke leger bare kastet alle mine bekymringer inn i FM-sekken 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kommer vel an på alderen din og om du er i jobb? Anonymkode: b3e6a...ef6 Jeg er under 40, ufør pga andre ting, men som fort også kan være symptomer på FB Anonymkode: a6f71...ddc
Mezzosoprena Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har mange symptomer på fibro,jeg vet det er lite å gjøre med det, så jeg lurer på er det fordeler med å ha blitt utredet? Og evt få det bekreftet? Anonymkode: a6f71...ddc Hovedfordelen ved utredning, er å kunne få utelukke andre ting. Da er man riktignok avhengig av å ha undersøkelser hos en lege som ikke plasserer alt i FM-sekken. Siden du allerede er ufør, har det vel strengt tatt ingen andre store fordeler for deg å få satt diagnosen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er under 40, ufør pga andre ting, men som fort også kan være symptomer på FB Spiller det noen rolle da? Det finnes vel ikke behandling uansett? Anonymkode: e408d...a54
Mezzosoprena Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spiller det noen rolle da? Det finnes vel ikke behandling uansett? Anonymkode: e408d...a54 Greit å vite om det er noe annet, potensielt farligere da...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Jeg er diagnostisert med dette hos revmatolog og lege, men lever helt fint med det ettersom jeg tar hensyn til kosten (minst mulig "drittmat" og lite karbohydrater) og trener en del. Anonymkode: 73c16...24e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå