Gå til innhold

Venn som oppfører seg stygt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en (tidligere) venn som oppførte seg stygt mot meg for noen uker tilbake. Vi var i en diskusjon om arbeidsliv og yrkesvalg, og jeg kom med noen forslag til hvilke jobber han kanskje kunne passa til. Jeg foreslo støttekontakt, fordi da kunne han hjelpe sårbare barn som sliter fra før av. Plutselig foreslo han at han kunne være støttekontakt for meg, noe han begrunna med at da kunne vi finne på aktiviteter sammen og han fikk arbeidserfaring. Jeg hadde aldri sagt noe som tyda på at jeg var interessert i dette, og jeg har bestandig vært selvstendig og dratt på sosiale arrangementer på egenhånd. Har også mange interesser som jeg gjør alene og som jeg trives med. Jeg svarte tilbake at det var ikke noe jeg var interessert i, fordi jeg ikke ville at det skulle ødelegge forholdet mellom oss. Etter denne diskusjonen har han aldri svart meg på meldinger eller tatt kontakt tilbake, og han har heller ikke gitt meg en nærmere forklaring på hvorfor han plutselig avslutta kontakten. Han bare ghosta meg. 

Hva tenker dere om at en mann på 28 år oppfører seg sånn? Jeg synes ikke han var særlig til en god venn. Veldig stygg og merkelig oppførsel. 

Anonymkode: 2c46c...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja enig, veldig rart. Mulig han sliter økonomisk og ghosta deg fordi du ikke ville hjelpe med jobb.... Høres uansett rart ut

Anonymkode: e9b09...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja enig, veldig rart. Mulig han sliter økonomisk og ghosta deg fordi du ikke ville hjelpe med jobb.... Høres uansett rart ut

Anonymkode: e9b09...0e6

Han sliter veldig økonomisk og har vært arbeidsledig i mange år. Vi møttes for første gang på et jobbsøkerkurs hos et velkjent norsk firma. Jeg vet at han har sterk ADHD og sliter med psykiske lidelser som angst og depresjon, og i tillegg er veldig aktiv i Jehovas Vitner. 

Likevel er det merkelig oppførsel at han prøver å utnytte meg sånn at han skal få jobb, arbeidserfaring og lønn. Dessuten har jeg heller ikke behov for en støttekontakt i livet mitt heller, og jeg synes han presser meg langt ned når han tilbyr seg noe sånt. At han prøver å gjøre meg avhengig, sårbar og uselvstendig. Heldigvis klarte jeg å si nei, og jeg får være stolt av det. 

Anonymkode: 2c46c...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke for hvem som helst å få støttekontakt heller. Har du krav på det siden han foreslo det? 

Anonymkode: 11193...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at det var et dårlig sjekkeforsøk fra hans side - og du avviste ham.. 

Anonymkode: 78126...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Er jo ikke for hvem som helst å få støttekontakt heller. Har du krav på det siden han foreslo det? 

Anonymkode: 11193...79a

Nei, har aldri hatt krav på det. Og det har heller aldri vært aktuelt å søke om det. 

Anonymkode: 2c46c...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenkte at det var et dårlig sjekkeforsøk fra hans side - og du avviste ham.. 

Anonymkode: 78126...5ce

Sjekkeforsøk? 

Han er heterofil og mann. Det er jeg også. 

Anonymkode: 2c46c...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 23.32):

Han sliter veldig økonomisk og har vært arbeidsledig i mange år. Vi møttes for første gang på et jobbsøkerkurs hos et velkjent norsk firma. Jeg vet at han har sterk ADHD og sliter med psykiske lidelser som angst og depresjon, og i tillegg er veldig aktiv i Jehovas Vitner. 

Likevel er det merkelig oppførsel at han prøver å utnytte meg sånn at han skal få jobb, arbeidserfaring og lønn. Dessuten har jeg heller ikke behov for en støttekontakt i livet mitt heller, og jeg synes han presser meg langt ned når han tilbyr seg noe sånt. At han prøver å gjøre meg avhengig, sårbar og uselvstendig. Heldigvis klarte jeg å si nei, og jeg får være stolt av det. 

Anonymkode: 2c46c...833

Det høres jo virkelig ikke ut som om han passer som støttekontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...