AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg har hatt p-stav snart ett år nå, og må bare konstatere at dette funker ikke. Hormonene påvirker huden min (mer kviser enn på mange år), håret (det lå svære dotter med hår i dusjen i starten), syklusen (jeg silblør i 4-5 uker i slengen, så mye og så lenge at jeg ble frøsen, svimmel og trøtt av blodtapet), humøret (jeg har perioder der jeg griner for ingenting, og veksler mellom latter, sinne og gråt løpet av noen få minutter), sexlysten (hva skal jeg med prevensjon når jeg ikke blir kåt?) og jeg mistenker til og med at det er p-staven som gjør at jeg har fått problemer med å klare å komme skikkelig. Jeg husker knapt sist jeg hadde en skikkelig, ordentlig orgasme og ikke bare noen halvhjertede rykninger uten spor av "godfølelsen". Som sagt, dette funker ikke. Nå har jeg ingen partner for tiden uansett siden ff'en fant seg kjæreste, så jeg har tid til å finne ut av ting. Men alt jeg har klart å finne ser ut til å ha fare for flere bivirkninger av samme type jeg allerede har, og det kan ta måneder å finne ut hvordan jeg reagerer på de enkelte. Og så gikk det opp et lys for meg. Hvorfor bruke prevensjon i det hele tatt? Det er jo ikke sånn at jeg kanskje, muligens skal ha barn en gang i fremtiden. Så hvorfor ikke gå for sterilisering? Ja, det krever narkose og litt fravær fra jobb. Men deretter kan jeg la kroppen styre seg selv, noe den har pleid å gjøre veldig bra uten ekstra hormoner. Ingen bivirkninger, ingen usikkerhet, bare en naturlig fungerende kropp uten fossblødninger og humørsvingninger. Noen tanker? Erfaringer? Er det noe jeg har glemt å ta med i beregningen her? Anonymkode: f3225...e6e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Skjønner du er litt naiv.. for du vet ikke hva som skjer etter fylte 43-45 år. Sterilisere deg gjerne. Men den dagen du bikker 43-45 år så endrer bløndningene dine kraftig. Du kommer til å starte på prevensjon igjen for å få kontroll på de store mengder blødninger og lengden. Er du skikkelig uheldig blør du opp til 10 dager i stedet for 3-5 dager som er mer normalt. Lykke til. Anonymkode: eacd4...48c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Ps! Noen tror at når de steriliserer seg så mister de mensen. Det stemmer ikke! Anonymkode: eacd4...48c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønner du er litt naiv.. for du vet ikke hva som skjer etter fylte 43-45 år. Sterilisere deg gjerne. Men den dagen du bikker 43-45 år så endrer bløndningene dine kraftig. Du kommer til å starte på prevensjon igjen for å få kontroll på de store mengder blødninger og lengden. Er du skikkelig uheldig blør du opp til 10 dager i stedet for 3-5 dager som er mer normalt. Lykke til. Anonymkode: eacd4...48c Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Det virker ikke helt sånn. (Håper forresten det hjalp å få det ut.) 1) Hvor har du det fra at jeg tror sterilisering stopper mensen? 2) Hvilken verden lever du i der "opptil 10 dager" med blødninger liksom skal være mer avskrekkende enn flere uker, som jeg har nå? 3) Tro det eller ei, men jeg har faktisk hørt om overgangsalderen og regner med at den er rett rundt hjørnet. Jeg vet utrolig nok også hva som er en "normal" varighet av menstruasjonen, selv om mine aldri har vært så korte. Det er selvsagt mulig at jeg er en av dem som får ekstreme blødninger (det er faktisk ingen selvfølge) og må starte med p-piller e.l. igjen for å prøve å tøyle det. Men hva i alle dager har det å si for meg her og nå? Det høres jo ut som du mener jeg er naiv som vil stoppe med noe som ikke fungerer, fordi jeg kan bli nødt til å starte med noe liknende på et senere tidspunkt? Mener du jeg like gjerne kan leve med kraftige blødninger i flere uker av gangen mens jeg venter, fordi det kan tenkes det kommer tilbake noen måneder eller år senere? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: f3225...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Hvorfor tar du ikke opp dette med en lege/gynekolog i stedet for å hisse deg opp over vanlige folk på KG som har null peiling. Anonymkode: eacd4...48c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå