hecuba Skrevet 28. september 2005 #1 Skrevet 28. september 2005 Skal endelig ta det site steget å bytte fastlege. Tenkte gjøre det over nettet. Noen som har gjort det? Kan man da bestille time med en gang? Er egentlig interessert i kvinnelig lege, men er ingen i mils omkrets som er ledig. Er det en mulighet å registrere seg i en gruppepraksis og deretter spørre om å få en kvinnelig lege?
Gjest (Ursula) Skrevet 28. september 2005 #2 Skrevet 28. september 2005 Jeg bytta nettopp, og byttet gjelder f.o.m den 1. i førstkommende måned, det får du opplyst på "min side" når du har valgt ny lege.
Malama Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 Så med andre ord: bytte NÅ, så får du det akkurat til den . i neste måned, i praksis på madnag, og noe før den tid får du umulig lege likevel... Det med kvinnelige leger er ikke så enkelt å få til har jeg skjønt. er npk heldig jeg, jeg har kvinnelig lege, og hadde ikke ptobme med å få det heller. Ved en gruppepraksis kan du så vidt jeg vet ikke egentlig vite hvilken lege du vil få, men du kan jo prøve....
Cassiopeia Skrevet 29. september 2005 #4 Skrevet 29. september 2005 Når du bytter fastlege er det lurt å sjekke listene over hvor mange pasienter hver enkelt lege har. Det er nemlig ekstremt store forskjeller der. To leger, begge i 100% stilling, kan ha henholdsvis 1000 og 2500 pasienter. Min erfaring, og undersøkelser jeg har gjort i forbindelse med en artikkel nå nettopp, viser at pasienter hos leger med svært mange pasienter generelt opplever at legen ikke tar seg nok tid til dem, naturlig nok.. Selv om du ikke blir offisielt registrert som pasient hos den aktuelle legen før etter den 1 i hvert måned kan det være mulig å bestille time, slik at du f.eks kan få time den 2 i påfølgende måned. Det fikk iallefall jeg når jeg byttet fastlege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå