AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #21 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åå nei.. Har fått tilbud om en midlertidig leilighet å leie frem til vi eventuelt kjøper noe. Og den er i en blokk på Moflata...... Må revurdere dette da.. Det så så koselig ut nær fritidspark, senter og sykehus.. Men, men.. Nettopp dærfor jeg henviser meg til forum. Takk for "advarselen". Skal søke litt på Finn og primært søke på de stedene du nevnte. Har fått litt sansen for Frogner og Bratsberg. Er det litt "dyrere" og penere strøk? Anonymkode: a4ddc...102 Hvilken blokk? Gimsøy er et fint område i nærheten av Herkules kjøpesenter, sykehuset og fritidsparken med flotte tur-muligheter. Maaange matbutikker i gangavstand i tillegg. Bratsberg er et veldig "gammelt" og koselig område, hvor mange av husene bærer preg av gammel trebebyggelse. Vil dere bo i tettbygd strøk, så er Gulset greit. Vil dere bo mer landlig er det bedre med Limi eller Venstøp. Folk vil alltid ha ulike meninger. Med forbehold om at jeg tar feil, så tror jeg ikke Moflata skole og Gimsøy ungdomsskole har det beste rykte på seg, men det er flere å velge i. Moflata skole har over 500 elever, ungdomsskolen har rundt 300 elever. Anonymkode: afc5a...e0c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #22 Skrevet 22. september 2021 Oversikt over barnehager i Skien: Skien kommune - Barnehager i Skien Har dere mulighet kan dere spørre om å få komme på besøk. Einaren, Tiedemannsjordet, Gjerpenshavna, Maurtua tror jeg skal være gode. >Det kommer også litt an på om dere ønsker stor eller liten barnehage. Anonymkode: afc5a...e0c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #23 Skrevet 22. september 2021 Hvis jeg var deg hade jeg flyttet til den leiligheten dere har blitt tilbudt, også funnet noe nytt etterhvert, når dere er kjent. Når det gjelder barnehage så er Skien uansett så liten at det ikke burde være nødvendig å bytte selv om dere skulle flytte til et annet strøk. Ellers ser jeg det er mange som sier ikke Skotfoss. Skotfoss er fint. Det er kort vei til byen, ca 10 minutter med bil hvis hvis du skal jobbe på sykehuset. Man er litt utenfor sentrum, men her er både matbutikk og kro, samt restaurant i sommersesongen. Severdigheter ved løveid suser, flott opparbeidet kultursti. Anonymkode: 976b4...50f 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #24 Skrevet 22. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville anbefalt Bratsbergkleiva og de finere strøkene på Gulset (Einaren) 🥰 jeg er fra Skien. Oppvokst på Gulset. Hvis dere flytter til Bratsbergkleiva så styr unna Kapitelberget barnehage. Og hvis det blir Gulset, styr unna Gulset barnehage. Og hvis det blir Falkum, styr langt unna Falkum barnehage. Mange gode tips ellers til fine steder å bo. Ellers; hjertelig velkommen til en veldig fin by ❤️ Jeg bor dessverre ikke i Skien lenger. Vanskelig å overtale mannen til å flytte tilbake. Men hver gang vi er hjemme i Skien med barna så drar vi til fritidsparken, for å bade, klatre eller stå på skøyter. Vi drar til Hoppestad for å plukke mais. Mange forskjellige fine turer i skog og mark med masse blåbær og titopper. Man kjeder seg ikke i Skien ❤️ Anonymkode: f9fa6...e8b Hvorfor fraråder du disse barnehagene spesifikt? Er det pga. stor andel innvandrerbarn? Ser mange ville frarådet Gulset, men selv ville jeg glatt anbefale bydelen! Nærhet til masse flotte turområder, eget bibliotek, senter og svømmehall, frivillighetssentral, gode skoler. Gulset er en bydel som har forandret seg en del i senere tid, er nok i dag et veldig godt sted å vokse opp. Anonymkode: b9fd8...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #25 Skrevet 22. september 2021 Hvordan er det å bo mot i sentrum av byen, typ ikke langt fra Kirken og Arkaden kjøpesenter? Anonymkode: 3b196...b88
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #26 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor fraråder du disse barnehagene spesifikt? Er det pga. stor andel innvandrerbarn? Ser mange ville frarådet Gulset, men selv ville jeg glatt anbefale bydelen! Nærhet til masse flotte turområder, eget bibliotek, senter og svømmehall, frivillighetssentral, gode skoler. Gulset er en bydel som har forandret seg en del i senere tid, er nok i dag et veldig godt sted å vokse opp. Anonymkode: b9fd8...2aa Dårlig ledelse og ansatte. Eldre dårlige lokaler. Jeg er vokst opp på Gulset og vil selv anbefale det. Jeg har badet på Åletjern, plukket masse blåbær, hengt på «pers» og haugen på ungdomsskolen, er konfirmert i Gulset sine fine kirke. Gulset er mitt andre hjem ❤️ Anonymkode: f9fa6...e8b 1
Millimani Skrevet 22. september 2021 #27 Skrevet 22. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hilsen stressa paranoid nordlending 🙈 Anonymkode: a4ddc...1 Endret 22. september 2021 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #29 Skrevet 22. september 2021 Håper du vil trives her 🙂 Jeg var 12 år da jeg kom til Skien. Det var veldig vanskelig for meg resten av grunnskolen, men senere gikk det bra. Hvor i Skien skal han/dere jobbe? Kan jo være praktisk å bo i nærheten Anonymkode: afc5a...e0c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #30 Skrevet 22. september 2021 Smart å leie først for å bli litt kjent med byen før man avgjør hvor man vil bo mer permanent. Anonymkode: c1c68...8ca
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #31 Skrevet 22. september 2021 Ang barnehage: I Skien er det fullt, ingen barnehageplasser å oppdrive. Borgeenga barnehage ligger i Porsgrunn i grense til Skien. Fin barnehage hvor vi har barna, hvis du/mannen skal jobbe i området Anonymkode: 1bfdb...ad0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #32 Skrevet 12. oktober 2021 Gulset er kanskje ikke så lurt? Knivstikking der i kveld. Anonymkode: 1c2be...db4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #33 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Gulset er kanskje ikke så lurt? Knivstikking der i kveld. Anonymkode: 1c2be...db4 Hvis du har Varden eller TA kan du lese at det nå er mindre sannsynlig. Hold deg til tema, det er mye som skjer i alle bydeler, Skien eller andre steder Anonymkode: afc5a...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #34 Skrevet 13. oktober 2021 Vi bor på Borgestad (ligger i Skien, på grensen til Porsgrunn), og vi trives veldig godt her, rolig område, og en har ca. 8 min til både Skien og Porsgrunn sentrum. Jeg elsker Skien, fantastisk plass syntes jeg 🥰 vi har mye i umiddelbar nærhet, både skog og mark, og by og land. Anonymkode: f17f2...08e 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #35 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 7.36): Åå nei.. Har fått tilbud om en midlertidig leilighet å leie frem til vi eventuelt kjøper noe. Og den er i en blokk på Moflata...... Må revurdere dette da.. Det så så koselig ut nær fritidspark, senter og sykehus.. Men, men.. Nettopp dærfor jeg henviser meg til forum. Takk for "advarselen". Skal søke litt på Finn og primært søke på de stedene du nevnte. Har fått litt sansen for Frogner og Bratsberg. Er det litt "dyrere" og penere strøk? Anonymkode: a4ddc...102 Jeg bor i en blokk på moflata, den eneste høyblokka der. Den er veldig fin å bo i. Veldig ettertraktet må jeg si. Kort vei til absolutt alt. Fritidsparken med svømmebasseng, sykehus og legevakt, kan du kjøpe noe på vei hjem på rema, Herkules shopping senter og sist men ikke minst, lysløype bak fritidsparken til sommer og vinter bruk. Du havner i skogen med oppmerkede løyper, nesten rett ut av ytterdøra. Lav blokkene kan jeg ikke mye om, de har svært små hybler som ikke egner seg barnefamilier. Der kan det være sosiale kommunale leiligheter, i tillegg så vet jeg at de med kortvarige behov får sykehus leiligheter der, ex turnusleger osv. Selve høyblokka er veldig ettertraktet, fint pusset opp i fellesområder osv. Stort plen foran osv. Hilsen en som bor der på 20. året. Anonymkode: 2deca...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #36 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor i en blokk på moflata, den eneste høyblokka der. Den er veldig fin å bo i. Veldig ettertraktet må jeg si. Kort vei til absolutt alt. Fritidsparken med svømmebasseng, sykehus og legevakt, kan du kjøpe noe på vei hjem på rema, Herkules shopping senter og sist men ikke minst, lysløype bak fritidsparken til sommer og vinter bruk. Du havner i skogen med oppmerkede løyper, nesten rett ut av ytterdøra. Lav blokkene kan jeg ikke mye om, de har svært små hybler som ikke egner seg barnefamilier. Der kan det være sosiale kommunale leiligheter, i tillegg så vet jeg at de med kortvarige behov får sykehus leiligheter der, ex turnusleger osv. Selve høyblokka er veldig ettertraktet, fint pusset opp i fellesområder osv. Stort plen foran osv. Hilsen en som bor der på 20. året. Anonymkode: 2deca...bd9 Ops beklager. Jeg glemte i farta at mobilen endrer rema til det ovenstående. En melding jeg hovedsakelig sender til gubben. Anonymkode: 2deca...bd9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #37 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bor i en blokk på moflata, den eneste høyblokka der. Den er veldig fin å bo i. Veldig ettertraktet må jeg si. Kort vei til absolutt alt. Fritidsparken med svømmebasseng, sykehus og legevakt, kan du kjøpe noe på vei hjem på rema, Herkules shopping senter og sist men ikke minst, lysløype bak fritidsparken til sommer og vinter bruk. Du havner i skogen med oppmerkede løyper, nesten rett ut av ytterdøra. Lav blokkene kan jeg ikke mye om, de har svært små hybler som ikke egner seg barnefamilier. Der kan det være sosiale kommunale leiligheter, i tillegg så vet jeg at de med kortvarige behov får sykehus leiligheter der, ex turnusleger osv. Selve høyblokka er veldig ettertraktet, fint pusset opp i fellesområder osv. Stort plen foran osv. Hilsen en som bor der på 20. året. Anonymkode: 2deca...bd9 Glemte å legge til at det er fotballbane og isstadion rett ved. Max 10-12 min gåtur unna. Så om du har barn, så er det stor sjanse for at det er høyblokka dere har fått leie. Du kommer ikke til å angre. Vi har mange barnefamilier, både på barnehage nivå og skole nivå. Mange potensielle lekekamerater. Vi merker aldri noe tull. Så om du ikke allerede har sagt nei takk, så flytt gjerne hit og deretter sjekk om dere vil finne på noe annet. Hilsen en som bor der i høyblokka Anonymkode: 2deca...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #38 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 17.50): Dårlig ledelse og ansatte. Eldre dårlige lokaler. Jeg er vokst opp på Gulset og vil selv anbefale det. Jeg har badet på Åletjern, plukket masse blåbær, hengt på «pers» og haugen på ungdomsskolen, er konfirmert i Gulset sine fine kirke. Gulset er mitt andre hjem ❤️ Anonymkode: f9fa6...e8b Har du jobba i alle dine nevnte barnehager? Anonymkode: afc5a...e0c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #39 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 16.41): Hvordan er det å bo mot i sentrum av byen, typ ikke langt fra Kirken og Arkaden kjøpesenter? Anonymkode: 3b196...b88 Jeg bodde en periode i Kverndalsgata ved siden av av kirka og det er ikke å anbefale. Var ganske Texas der, stadig noe bråk. Anonymkode: 043a7...901
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #40 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 16.41): Hvordan er det å bo mot i sentrum av byen, typ ikke langt fra Kirken og Arkaden kjøpesenter? Anonymkode: 3b196...b88 Bor du rett i nærheten av vannet ved Arkaden blir du vekket av måkeskrik rundt kl 05 hver morgen i "måke-sesongen". Anonymkode: afc5a...e0c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå