Gå til innhold

Bo i Skien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg bor for tiden med min småbarnsfamilie i Nordnorge, men min mann har fått jobb i Skien. Vi skal flytte dit veldig snart, men jeg er livredd for å kjøpe hus på feil plass. Vil bo på en rolig og barnevennlig plass, om det så koster litt ekstra. Noen fra Skien her som har noen anbefalinger? Og hvor bør man ikke bosette seg?

Hilsen stressa paranoid nordlending 🙈

Anonymkode: a4ddc...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er oppvokst i Skien. Anbefaler å bo på Rising, Limi, Gjerpen, Frogner eller Gjemsø. Anbefaler ikke Moflata blokkene, Gamlegrensa ( høyblokkene ), Duestien eller Gulset. Heller ikke Åfoss eller Skotfoss, med mindre dere liker å bo litt landelig, men tror det er litt bygdedyr der. 

Anonymkode: 043a7...901

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er oppvokst i Skien. Anbefaler å bo på Rising, Limi, Gjerpen, Frogner eller Gjemsø. Anbefaler ikke Moflata blokkene, Gamlegrensa ( høyblokkene ), Duestien eller Gulset. Heller ikke Åfoss eller Skotfoss, med mindre dere liker å bo litt landelig, men tror det er litt bygdedyr der. 

Åå nei.. Har fått tilbud om en midlertidig leilighet å leie frem til vi eventuelt kjøper noe. Og den er i en blokk på Moflata...... Må revurdere dette da.. Det så så koselig ut nær fritidspark, senter og sykehus.. Men, men.. Nettopp dærfor jeg henviser meg til forum. Takk for "advarselen". Skal søke litt på Finn og primært søke på de stedene du nevnte. Har fått litt sansen for Frogner og Bratsberg. Er det litt "dyrere" og penere strøk? 

Skrevet

Midlertidig leilighet på Moflata går jo fint, stikkordet er midlertidig.. Ellers er jeg enig i Limi, Gimsøy, Frogner. Om jeg skulle flytta til Skien vil Frogner stå øverst på ønskelisten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åå nei.. Har fått tilbud om en midlertidig leilighet å leie frem til vi eventuelt kjøper noe. Og den er i en blokk på Moflata...... Må revurdere dette da.. Det så så koselig ut nær fritidspark, senter og sykehus.. Men, men.. Nettopp dærfor jeg henviser meg til forum. Takk for "advarselen". Skal søke litt på Finn og primært søke på de stedene du nevnte. Har fått litt sansen for Frogner og Bratsberg. Er det litt "dyrere" og penere strøk? 

Sykehusleilighet da? Moflata er ikke såå ille altså. Frogner og bratsberg er litt dyrere og penere villastrøk ja, også falkum kan anbefales. Gåavstand til byen og trygge nabolag. Mye fint på bakken og, men litt lavere sosioøkonomisk status her og. Kan dere ikke bare ta leiligheten først og heller flytte når dere har kommet frem og sondert litt?

Anonymkode: f3993...f8b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ofte i Skien (på ferie), men er ikke kjent nok i alle boligområdene til å peke ut noen spesielle. Men ellers er det en knakende bra by!

Anonymkode: 2c72e...15d

Skrevet
MarianneE skrev (10 minutter siden):

Midlertidig leilighet på Moflata går jo fint, stikkordet er midlertidig.. Ellers er jeg enig i Limi, Gimsøy, Frogner. Om jeg skulle flytta til Skien vil Frogner stå øverst på ønskelisten. 

Da skal jeg sikte oss inn på Frogner. Å finne en midlertidig leilighet er greit, men må få bhg plass til hun på tre. Så er greit å få plass dær vi skal kjøpe, så hun slipper å bytte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sykehusleilighet da? Moflata er ikke såå ille altså. Frogner og bratsberg er litt dyrere og penere villastrøk ja, også falkum kan anbefales. Gåavstand til byen og trygge nabolag. Mye fint på bakken og, men litt lavere sosioøkonomisk status her og. Kan dere ikke bare ta leiligheten først og heller flytte når dere har kommet frem og sondert litt?

Anonymkode: f3993...f8b

Stemmer, er en sykehusblokk. Jo, det er planen. 

Skrevet

Jeg bor i Skien.

Venstøp, Rising, Limi, Frogner, Falkum, "Doktorstykket" og Bratsberg er steder jeg ville bodd. Bor selv på Venstøp. 

Jeg ville styrt unna Gimsøy i tillegg til de andre stedene de andre nevner.

Anonymkode: 1a794...ef6

• Liker 4
Skrevet

Mens vi er igang.. Er det noen barnehager i de områdene dere vil anbefale da? Har ALDRI vært i Skien.. Så jeg flyter litt i blinde 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

flyter

Flytter* skulle det stå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er ofte i Skien (på ferie), men er ikke kjent nok i alle boligområdene til å peke ut noen spesielle. Men ellers er det en knakende bra by!

Anonymkode: 2c72e...15d

Så godt å høre! 😍

Skrevet

Send meg gjerne en pm! flyttet til skien selv for 10 år siden, og har småbarn. Så har endel tips 😄

Skrevet
Bubblizz skrev (4 minutter siden):

Send meg gjerne en pm! flyttet til skien selv for 10 år siden, og har småbarn. Så har endel tips 😄

Vet ikke hvordan jeg gjør det. Først i går fant jeg ut at dette forumet eksisterte 😳😂

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvordan jeg gjør det. Først i går fant jeg ut at dette forumet eksisterte 😳😂

Bare trykk på brukernavnet mitt og på "message" 😄

Skrevet

Så gøy og spennende for dere! Tøft gjort å flytte til en helt ukjent by. Håper det blir et supert eventyr for dere! Stort sett enig i det de tidligere har nevnt. Kanskje lettere å nevne steder man ikke ville bodd, da de fleste steder er helt ok og ålreit. Gimsøy, Skotfoss og Åfoss (med mindre man liker landlig litt unna selve byen), deler av Bakken, deler av sentrum, deler av Klyve. Ellers tror jeg de fleste plasser er fine plasser man kan trives 🙂

Anonymkode: b64ec...598

• Liker 1
Skrevet

Hele Grenland er jo et veldig lite område, så dere kan også se på Porsgrunn feks. Kort å kjøre, og enda nærmere den flotte kysten. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville anbefalt Bratsbergkleiva og de finere strøkene på Gulset (Einaren) 🥰 jeg er fra Skien. Oppvokst på Gulset. Hvis dere flytter til Bratsbergkleiva så styr unna Kapitelberget barnehage. Og hvis det blir Gulset, styr unna Gulset barnehage. Og hvis det blir Falkum, styr langt unna Falkum barnehage. Mange gode tips ellers til fine steder å bo. Ellers; hjertelig velkommen til en veldig fin by ❤️ Jeg bor dessverre ikke i Skien lenger. Vanskelig å overtale mannen til å flytte tilbake. Men hver gang vi er hjemme i Skien med barna så drar vi til fritidsparken, for å bade, klatre eller stå på skøyter. Vi drar til Hoppestad for å plukke mais. Mange forskjellige fine turer i skog og mark med masse blåbær og titopper. Man kjeder seg ikke i Skien ❤️ 

Anonymkode: f9fa6...e8b

• Liker 3
Skrevet

Skien ^^, ❤️ 

(Kan ikke akkurat uttale meg spesifikk om områdene, ble døpt i en kirke i Skien, hadde en mormor på Falkum og farmor/farfar på Gråten. Foreldrene mine bor sistnevnte sted nå  ^_^  Alltid hyggelig å besøke byen :rodmer: )

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er en blokk med mye rus der og politiet stadig på besøk. Skikkelig uhyggelig borti der også, syntes jeg. Men det syntes jeg vel fordi jeg vet hvordan det er der. Var en rusa person som brant pizzaen sin så brannvesenet rykket ut der nylig.. Hadde styrt unna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...