AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Hei Jeg lurer sånn på denne rasen. Syns den er så vakker, og virker som den passer min familie helt ypperlig. Kjenner et par hunder som er kjøpt av privatpersoner. Er det noen som kan anbefale eller fraråde oppdrettere av denne rasen? Anonymkode: 73917...0e9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Jeg lurer sånn på denne rasen. Syns den er så vakker, og virker som den passer min familie helt ypperlig. Kjenner et par hunder som er kjøpt av privatpersoner. Er det noen som kan anbefale eller fraråde oppdrettere av denne rasen? Anonymkode: 73917...0e9 Ikke velg rase med bakgrunn av utseende på hunden. Anonymkode: 87b91...836 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke velg rase med bakgrunn av utseende på hunden. Anonymkode: 87b91...836 Det er selvfølgelig ikke bare pga utseende jeg ønsker denne rasen 😉 Jeg er fullt klar over at dette er en egenrådig sta gjeter. Anonymkode: 73917...0e9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 De er også veldig snille og rolige, jeg kjenner noen som har 3, de er utrolig smarte hunder og du bør like lental stimuli og utfordrende oppgaver til de. De kan gå i timesvis og de nøyer seg en tur rundt hjørnet, de er også veldig stille av seg. Med finsk lapphund er det enten så bjeffer de eller så gjør de ikke det, etter valpestadiet går det hipp som happ. De trenger godt pelsstell og de er glade i snø og kulde. De liker bedre å rulle og leke i snø enn å ligge foran peisen. Så fordel om du bor et sted vintre blir litt kalde. Jeg bor blir det glatt -20 og jeg har sett hundene ligge mens snøen blåser over de, de har tilbudet om å gå inn, men velger å ligge ute. Anonymkode: 56b2a...006 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Jeg vet ikke om dere leste tråden min, men jeg lurte altså på om noen hadde tips til gode oppdrettere eller ville fraråde andre oppdrettere. Jeg vet veldig godt hva en finsk lapphund er da jeg kjenner til flere individer, men disse er kjøpt av privatpersoner, altså ikke personer med registrert kennelnavn. Jeg trenger ikke belæres hva og hvordan. TS Anonymkode: 73917...0e9
Chantielle Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Ryddet for avsporing/tull. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Generelt anbefaler jeg de oppdretterene som ligger under raseklubbens nettsider. Alle de er gode og kjente oppdrettere som jobber for rasen og helsen dens. Nå avler de fleste for familiehunder så det er jo greit, har ingen jeg egentlig ikke anbefaler, men er mer at jeg ikke har hørt om de og dermed ikke kan si noe verken eller om de. Anonymkode: ce7d7...257
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå