AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Vet ikke hvilken kategori dette passer til men prøver her. Hvis det er feil får moderatorene bare flytte den. Jeg var på kjøpesenteret idag og opplevde noe veldig ubehagelig.. Jeg skulle inn på matvarebutikken og skulle til å sprite hendene mine. Ved siden av meg sto det en liten unge på cirka 2-3 år og okkuperte spritmaskinen. Moren sto rett ved siden av og skulle liksom se på at ungen tok sprit i sine egne hender (en unge på 2-3 år forstår kanskje ikke hvordan man gjør det) så alle vi som skulle sprite hendene våres måtte liksom vente på at denne ungen ble ferdig, Vi sto der sikkert i 1-2 min før vi trodde ungen skulle bli ferdig, noe den aldri ble. Jeg tok hånden min under spritmaskinen og istedenfor at spriten sprutet ned i hånden min sprutet den utover og ungen fikk det rett inn i øynene sine!! Altså hvor uflaks skal man egentlig ha? Jeg prøvde å trøste barnet siden den begynte jo å hylgråte men moren så bare surt på meg og prøvde å trøste ungen. Føler hun så på meg som om det min skyld, jeg kunne da ikke vite at spritmaskinen var ødelagt eller noe som gjorde at spriten gikk utover og ikke rett ned i hånden. Jeg ba om unnskyldning og visste ikke hvordan jeg skulle reagere.. Synes bare det ble altfor tilfeldig at dette skulle skje. Var skikkelig sjokkert over situasjonen selv. Heldigvis sa ingen andre der noe til meg (tror de skjønte det var et uhell). Har gått med en ekkel følelse i hele dag og føler at det var min skyld. Men samtidig føler jeg at denne moren kunne hjulpet ungen sin med å ta sprit i hendene så slipper vi andre å stå i «kø» for å få spritet hendene våre. Det var trossalt bare en’ spritmaskin der. Synes utrolig synd på ungen at dette skjedde og håper virkelig ikke ungen har fått varige men på synet Anonymkode: eee74...5b5 4
Brunello Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Slapp av. Mora sin skyld at hun lot barnet stå der. 33
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Du burde sagt fra til moren, i stedet for å bare ta sprit rett ved et lite barn når du ble lei av å vente. Ikke barnets skyld at moren ikke har sosiale antenner. Anonymkode: d9b04...738 17
FunnyBoy123 Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Absolutt ikkje din feil! Synd at det skjedde, men det e på mange måter morå sin feil. Ikke tenk på det! 11
Kenelz Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 fælt at jeg lo, veldig fælt Trodde sånn bare skjedde på film eller noe 😆 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Kenelz skrev (2 minutter siden): fælt at jeg lo, veldig fælt Trodde sånn bare skjedde på film eller noe 😆 Viser bare hvor uflaks jeg har. Jeg og tenker at dette skjer kun på film. Hvor uheldig skal man liksom være? ts Anonymkode: eee74...5b5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Haha. Slapp av, det var et uhell Anonymkode: 6ff1d...3d1 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Absolutt din feil. Alle har vel erfart en rekke ulike spritdispensere det siste 1,5 året, og mange drypper eller spruter. Barnet kunne mistet synet. Neste gang spør du selvfølgelig om å slippe til før du strekker deg over. Anonymkode: d2e8d...e95 8
Poision-Ivy Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Veldig uflaks at den sprutet utover, men du vet vel at det kan skje? Har vært borti flere slike... Ville gått til en annen dispenser om jeg var konfliktsky og ikke ville snakke med moren, ikke presset hånda inn foran et lite barn. Sorry, men man trykker ikke på en sånn antibac når noen står ved siden av i øyenhøyde med flasken. Synes både du og moren var litt dust her og handlet feil - men det er menneskelig å gjøre feil. Legg det fra deg nå og lær noe ut av det 😉 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt din feil. Alle har vel erfart en rekke ulike spritdispensere det siste 1,5 året, og mange drypper eller spruter. Barnet kunne mistet synet. Neste gang spør du selvfølgelig om å slippe til før du strekker deg over. Anonymkode: d2e8d...e95 Ts her Har ALDRI opplevd at en spritmaskin spruter utover faktisk. Drypping ja, men ikke sånn som det som skjedde idag. Var altfor tilfeldig at det skulle skje, men det skjedde desverre. Vil ikke akkurat si det er min feil når maskinen oppfører seg som den gjør. Det kan ikke jeg styre. Og moren kunne godt hjulpet ungen å smøre sprit på hendene istedenfor at andre må stå å vente på at ungen blir ferdig. Trist å si det men mange mødre er ekstremt selvsentrerte og tror verden dreier seg rundt dem. Om ungen hadde brukt en time rundt den spritmaskinen hadde moren likevell forventet at vi skal ha tålmodighet mot ungen. Når det er sagt håper jeg virkelig ikke ungen har fått varige men på synet. Det hadde vært utrolig trist. Anonymkode: eee74...5b5 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 Så utrolig unødvendig av deg! Jeg hadde blitt forbanna om noen gjorde slik om det var min unge som fikk sprit i øynene, og jeg er nokså sikker på at du ikke hadde blitt spesielt glad om du fikk sprit i fjeset selv? Hvor vanskelig er det å enten finne en annen spritdispenser eller å spør moren om hun kan flytte barnet? Anonymkode: 5bd68...80f 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så utrolig unødvendig av deg! Jeg hadde blitt forbanna om noen gjorde slik om det var min unge som fikk sprit i øynene, og jeg er nokså sikker på at du ikke hadde blitt spesielt glad om du fikk sprit i fjeset selv? Hvor vanskelig er det å enten finne en annen spritdispenser eller å spør moren om hun kan flytte barnet? Anonymkode: 5bd68...80f Ts her Hadde det vært en annen spritdispenser der hadde jeg selvsagt valgt den. Men det var ikke tilfelle denne gang. Anonymkode: eee74...5b5 11
Gjest loveli Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 Jeg hadde heller sagt til ungen at "Du, vi er mange som venter på å få sprite hendene våre, hvis du trenger hjelp kan jeg hjelpe deg ellers må du nesten passe deg nå og la oss andre sprite hendene våre".
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så utrolig unødvendig av deg! Jeg hadde blitt forbanna om noen gjorde slik om det var min unge som fikk sprit i øynene, og jeg er nokså sikker på at du ikke hadde blitt spesielt glad om du fikk sprit i fjeset selv? Hvor vanskelig er det å enten finne en annen spritdispenser eller å spør moren om hun kan flytte barnet? Anonymkode: 5bd68...80f Eller så utrolig unødvendig av den moren å ikke få barnet til å flytte seg mens det smurte inn hendene med antibac, men mødre er og blir mødre. Anonymkode: 54b1b...75e 14
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her Har ALDRI opplevd at en spritmaskin spruter utover faktisk. Drypping ja, men ikke sånn som det som skjedde idag. Var altfor tilfeldig at det skulle skje, men det skjedde desverre. Vil ikke akkurat si det er min feil når maskinen oppfører seg som den gjør. Det kan ikke jeg styre. Og moren kunne godt hjulpet ungen å smøre sprit på hendene istedenfor at andre må stå å vente på at ungen blir ferdig. Trist å si det men mange mødre er ekstremt selvsentrerte og tror verden dreier seg rundt dem. Om ungen hadde brukt en time rundt den spritmaskinen hadde moren likevell forventet at vi skal ha tålmodighet mot ungen. Når det er sagt håper jeg virkelig ikke ungen har fått varige men på synet. Det hadde vært utrolig trist. Anonymkode: eee74...5b5 Da har du ikke vært mye ute. De fleste dispenserne som er kontaktløs, gir en "mist" av væske og ikke en dråpe som faller rett ned. Jeg kan ikke være 100% sikker her, men jeg kan ikke huske å ha møtt på en maskin som gir dråpe. En dispenser som i en såpedispenser, de gir rennende væske. Mens en maskin som blir satt ut rundt om kring, de gir en "mist"/sky av væske som sprer seg ganske godt. Anonymkode: a4626...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 Men nei, det var bare et uhell og mor skulle ha fjernet ungen sin selv. Anonymkode: a4626...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #17 Skrevet 21. september 2021 Siden den sprutet utover, så hadde jo ungen, som stod i øyehøyde, fått det i øynene uansett hvem som la hånden under dispenderen. Et uhell, og absolutt ikke din feil, TS. Anonymkode: 2783e...8e5 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #18 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her Hadde det vært en annen spritdispenser der hadde jeg selvsagt valgt den. Men det var ikke tilfelle denne gang. Anonymkode: eee74...5b5 Og det var heller ikke tilfellet at du kunne åpne munnen din? Istedet for å sette uskyldige barn i fare? Anonymkode: d2e8d...e95 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #19 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her Hadde det vært en annen spritdispenser der hadde jeg selvsagt valgt den. Men det var ikke tilfelle denne gang. Anonymkode: eee74...5b5 men du kunne ikke be moren flytte ungen fordi…? Anonymkode: 5bd68...80f 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #20 Skrevet 21. september 2021 Selvfølgelig er det ts sin feil. Hun trengte seg fram og overholdt ingen avstandsregler når hun ble lei av å vente. Det hadde jo ikke skjedd om ts ikke gjorde dette. 🤷♀️ Anonymkode: 27c09...b4f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå