AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #1 Skrevet 21. september 2021 Jeg har et par tenner med skader som tilsier at de må trekkes, og må nå vurdere alternativene. Det mest optimale er implantat, men der er økonomien en komplikasjon. Jeg har luktet på muligheten for å gå for en delprotese, og lurer på om noen her har det og kan si litt om hva de synes om den løsningen. Hva som funker bra eller dårlig osv. For min del er det snakk om et par tenner i overkjeven med en tann mellom seg, ikke veldig synlig plassert, så det handler mer om funksjon (tygge, samt hindre at den "enslige" tanna blir ekstra utsatt for belastning) enn estetikk. Anonymkode: 0bf2d...51c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Siden det nå viser seg at den tanna i mellom også synger på siste verset, og jeg må trekke tre på rad, dytter jeg litt på denne. Ingen med delprotese her? Anonymkode: 0bf2d...51c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Snakk med tannlegen din. Anonymkode: ae90a...4f6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snakk med tannlegen din. Anonymkode: ae90a...4f6 For et dustete svar. Selvfølgelig snakker ts med tannlegen sin! Men det må da gå an å spørre om erfaringer på et forum likevel! Ts, jeg tror ikke delproteser er så ille, de har kommet langt i utviklingen. Jeg kjenner en som har protese i hele overmunnen, og hun er veldig fornøyd. Men det spørs om de kan gjøre det på samme måte i ditt tilfelle, for hun hadde i utgangspunktet tannimplantat, som ble så gammelt og slitt at det måtte byttes ut. Da valgte hun protese. Den kan festes med trykk-knapper og sitter veldig godt😊 Men det er her jeg lurer, om disse trykk-knappene er festet til skruene som fortsatt sitter igjen etter implantatet, eller om dette er noe som går an å gjøre for deg også? Spør om det hos tannlegen, spør om å få et utfyllende svar på hvordan en protese kan festes hos deg, hvordan det vil fungere osv. Hvis de er flinke der du går, så kan det godt hende det blir et bra resultat😊 Anonymkode: 73424...850 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå