Gå til innhold

Å si pent ifra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Gjengen er på vei til en konfirmasjon, i bilen hører jeg broren til gubben sliter med snørrete nese, tenker at oi, vi skal inn i et lite rom med 50 mennesker og det er korona i luften. Så jeg snur meg til broren og sier《 du får late som om du er skikkelig rørt der inne du nå da》sånn at ikke folk reagerer på oss. Dette opplevde han som veldig krenkende. Og jeg har nå fått beskjed om å ikke være så direkte, jeg må lære meg å kunne si ifra på en finere måte. Så nå sitter jeg her, og lurer VELDIG på hvordan andre måter jeg kan si ifra på... i mitt hode var min måte en litt humoristisk måte, og humor er liksom aldri feil..?? Fått beskjed om at jeg kunne begynt med spørsmål som, " hører du sliter med allergi"  videre, " noe jeg kan gjøre for at du skal få det bedre" mener jeg her går rundt grøten og at ALLE skjønner den sosiale biten i det... "kom til poenget" " hva er det du hinter om" ... (han vet at jeg vet at han sliter med alleri) har ingen interesse av å sitte å gruble over hvordan jeg skal gi beskjed.. føler det er mer pinlig for personen jeg sier det til, da jeg tror at alle gjennomskuer at jeg da har sittet og grublet over spørsmålene... am i keeping it real! Eller er jeg helt på jordet? 

Anonymkode: 072da...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er broren din som må jobbe med å ikke bli så fort krenka, det var absolutt ikke noe galt i det du sa. Hadde sagt akkurat det samme, og min bror hadde ledd av det. 

Anonymkode: 85bc0...2b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest relevant her er vel hvordan du sier det. Om du f.eks. høres sint eller irritert ut.

Anonymkode: da2ac...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona gir ikke snørr, så ingen ville mistenkt det. 

Jeg er direkte, og liker at andre er det. "Hva kan jeg gjøre for at du skal bli bedre av allergien din?" ?? Kødder du med meg? 
Du var jo ikke direkte engang når du kom med kommentaren om å bli rørt. 

Folk må ta seg sammen. 

Anonymkode: e02dd...fb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Korona gir ikke snørr, så ingen ville mistenkt det. 

 

Korona kan gi tett og/eller rennende nese jo. I denne tilfellet hadde jeg vært mest opptatt av om vedkommende hadde tatt koronatest.. Og ja, jeg hadde spurt rett ut.

Anonymkode: e2b72...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humor kan absolutt være feil til tider. Noen liker å tulle med eller bort alt, noen liker det ikke. Dere får lære dere å kommunisere på en annen måte sammen. Allergi kan være skikkelig slitsomt så jeg skjønner om han reagerte dårlig hvis han allerede bekymret seg om hva folk ville si. 

Anonymkode: 2db36...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gi beskjed, eller hva du egentlig gir beskjed om? Han vet da vel selv at han er snørrete? "Broren til gubben" tolker jeg som en voksen mann...? 

Anonymkode: 8a7fa...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...