Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så usikker på hvordan vi skal gjøre det med prevensjon fremover. Det tok 3 år og skulle medisiner til for å unnfange førstemann. Hadde før dette barnet aldri eggløsning og menstruasjon av meg selv. Har tenkt på flere barn men ikke riktig enda. Usikker på om det er behov for å bruke noe når det mest sannsynlig ikke vil gå uten hjelp, samtidig så vet man aldri. Hadde ikke tatt abort om uhellet var ute.

Dere med PCOS som måtte ha hjelp til å bli gravide, hvordan gikk det etterpå? Tok dere sjansen på å gå uten prevensjon?

Anonymkode: a291e...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her brukte jeg metformin før første svangerskap som eneste støtte, men hadde mistet tre ganger og prøvd clomid uten at det klaffet. Tok 4 år fra vi startet å prøve til første ble født. Valgte allikevel å starte på cerazette etter fødselen, og det var et godt valg.

Har brukt metformin for stabilisering av syklus, og det fungerte veldig bra for min del. Hadde lange (opptil 75 dager) sykluser, så var vanskelig å treffe eggløsningen med den utfordringen.

Når vi skulle prøve på nr 2 sluttet jeg tre måneder før vi startet prøvingen, og startet opp med metformin samtidig. Den gangen klaffet det på første forsøk, så er glad for at bi valgte prevensjon i mellomtiden.

Anonymkode: bb087...40e

• Liker 1
Skrevet

Følger denne. Veldig usikker på det samme. Fødte for fem uker siden. Brukte 1,5 år og en SA på å bli gravid ved hjelp av letrozol.

Skrevet

Droppet prevensjon etter første for visste jeg ville ha nr. 2 om 2 til 3 år. Jeg hadde ikke problem med å bli gravid, men mistet 2 ganger, og valgte å droppe sex i usikre perioder og hoppe av i svingen. Tenkte om hvis det skulle skje før vi ønsket, så hadde det gått greit også.

En annen ting: vi hadde ikke akkurat såå mye sex det første året at det ble et veldig stort problem :P 

Anonymkode: 9ee3f...628

Skrevet

Vi brukte bare kondomer, da vi ville ha to relativt tette og jeg ikke ville begynne på hormonprevansjon igjen i mellomtiden. Kan heller ikke si at det ble så innmari mye sex det første året, og det gikk også over et år før jeg fikk mensen tilbake. (Da kjørte vi en kombo av kondomer og sikre perioder.) 

Anonymkode: 06dbe...cd1

• Liker 2
Skrevet

Jeg valgte kobberspiral. Visst jeg ville ha flere barn, og med rundt 1 års prøvetid på de jeg hadde så var hormoner uaktuelt. Kunne derfor ta spiralen ut når vi var klare for å prøve på sistemann, og da kom jeg rett inn i syklus. Begynte dog også på metformin, som mange PCOS'ere gjør.

Skrevet
Besant skrev (3 timer siden):

Følger denne. Veldig usikker på det samme. Fødte for fem uker siden. Brukte 1,5 år og en SA på å bli gravid ved hjelp av letrozol.

Føler det er nesten litt innbilsk å tro at det kan skje av seg selv og må forhindres, haha🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Droppet prevensjon etter første for visste jeg ville ha nr. 2 om 2 til 3 år. Jeg hadde ikke problem med å bli gravid, men mistet 2 ganger, og valgte å droppe sex i usikre perioder og hoppe av i svingen. Tenkte om hvis det skulle skje før vi ønsket, så hadde det gått greit også.

En annen ting: vi hadde ikke akkurat såå mye sex det første året at det ble et veldig stort problem :P 

Anonymkode: 9ee3f...628

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi brukte bare kondomer, da vi ville ha to relativt tette og jeg ikke ville begynne på hormonprevansjon igjen i mellomtiden. Kan heller ikke si at det ble så innmari mye sex det første året, og det gikk også over et år før jeg fikk mensen tilbake. (Da kjørte vi en kombo av kondomer og sikre perioder.) 

Anonymkode: 06dbe...cd1

Heldige dere er som har regelmessig syklus😁 Det er litt det som er utfordrende med å bruke sikre perioder her, har liksom null oversikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...