Gå til innhold

Hva kan man si til psykologen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har man lov til å bryte sin taushetsplikt til psykologen sin? 
Jeg har opplevd en litt dramatisk hendelse på jobb og ønsker å snakke med en psykolog ang dette men arbeidsplassen er ikke spesielt samarbeidsvillige på å gi meg psykolog pga taushetsplikten min.. hvilke regler gjelder? 

Anonymkode: d5f95...bd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har man lov til å bryte sin taushetsplikt til psykologen sin? 
Jeg har opplevd en litt dramatisk hendelse på jobb og ønsker å snakke med en psykolog ang dette men arbeidsplassen er ikke spesielt samarbeidsvillige på å gi meg psykolog pga taushetsplikten min.. hvilke regler gjelder? 

Anonymkode: d5f95...bd0

Du kan absolutt snakke med en psykolog om det du vil. De har streng taushetsplikt. Du kan fint skaffe seg en psykolog via fastlegen. 
kan du snakke med kollegaer, bedrifthelsetjeneste legen? 
ble litt usikker på reglene her, men dette handler om din helse. Håper noen andre kan svare deg bedre enn meg 

Anonymkode: fb91a...bd9

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke bra at arbeidsplassen din er uvillig til å sørge for psykososial oppfølging etter en dramatisk hendelse på jobb! Hender det ofte slike ting på arbeidsplassen? Støtter forslaget om å kontakte bedriftshelsetjenesten. 

Anonymkode: 36bea...295

Skrevet

Min erfaring er at bedriftshelsetjenesten ikke er særlig dyktige på psykisk helse ifbm jobb. Ta heller kontakt med en privatpraktiserende psykolog med kompetanse på traume. 

Anonymkode: e09d0...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...