Gå til innhold

Flyttet du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet du siden du erfarte å være på et sted som ikke ga deg noe godt? Eller tvert imot bare være på et sted som bidro deg til å føle deg dårligere som person?

Fantes det noe som kom deg til unnsetning og igjen ga deg livsgnist og håp og glede?

 

Anonymkode: 42a73...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var 19 flyttet jeg til et annet fylke. Lærte mye om meg selv. Flyttet bare uten noe plan, pakket bagen og kofferten og dro . Tok inn på et billig motell mens jeg leita etter hybel. Da pengene var på vei til å renne ut og stresset kvele meg så dukket en hybel opp. Ikke bra kvalitet, men var en start på et nytt kapittel i livet. 

K30

Anonymkode: ab35f...d31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet til et lite sted da jeg var 20 år, eneste jeg kjente var kjæresten min som bodde der. Men jeg trivdes ikke. De første årene gikk det greit, jeg fikk jobb, og ble kjent med hans venner. Men de flyttet en etter en, for å studere eller jobbe. Planen var at vi skulle flytte til Oslo, da han var ferdig med studier. Men jeg ble gravid på p-pillen, og dermed ble den planen utsatt. Han lovet hvert år, at vi skulle flytte neste år. Men det gjorde vi ikke. Så etter en del år, ble det brudd. Og han ville kun ha barna en helg i måneden. Da flyttet jeg til en by utenfor Oslo, der kjente jeg ingen. Men jeg stortrives, og er noe av det smarteste jeg har gjort. Her var det så mye lettere å få venner, få jobb. Og barna trives veldig godt, mye mer utvalg i fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: daddb...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte har jeg gjort flere ganger. For studier, for jobb, for mannens praksis, for eget utvekslingsopphold. Hver gang til steder der jeg ikke kjenner en person. 

Min livserfaring er at det ikke automatisk er noen som kommer deg "til unnsetning". Det å lage et liv med innhold, og venner, må det jobbes for. Man må være søkende og åpen, og gå på en og annen smell, for å få venner. Man må hamre på dører for å få muligheter og jobb. 

Anonymkode: 2955a...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flyttet mange ganger av ulike grunner. Livet har du selv ansvar for, man kan ikke vente på at noen kommer og redder deg :)

Er du misfornøyd, gjør noe med det. Bytt bolig, jobb, etc. Jeg skilte meg, flyttet og byttet jobb samtidig. Gikk fint og landet på beina.

Anonymkode: 00a4c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...