Gå til innhold

Blødning etter samleie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hver eneste gang jeg og mannen min har sex, så får jeg et ganske stort rift på akkurat samme sted inni skjeden. Det blør ikke så mye, så det er overfladisk.

Det skjer uansett hvor mye oppvarming, glidemiddel osv, vi bruker. Noen som har hatt erfaring med det samme? Vurderer å bestille en time hos gynekolog, eller er det normalt å få rift hver gang? Har hatt det sånn lenge nå og det går utover sexlivet da jeg blir sår i flere dager etterpå.

Anonymkode: 6c2cf...c0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Ville absolutt tatt en sjekk ja! Hvor er riften? Har du tatt celleprøve jevnlig?

Anonymkode: 9462a...b88

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville absolutt tatt en sjekk ja! Hvor er riften? Har du tatt celleprøve jevnlig?

Den er ca 1 cm inni skjeden på undersiden, altså ned mot rumpa. Er tidligere konsiert pga alvorlige celleforandringer og HPV(ikke den farlige typen). Men nå er det nesten 3 år siden sist jeg tok celleprøve, så er jo på tide 😊 da jeg var gravid for 7 år siden fikk jeg også en blødende ganske stor polypp i samme område som jeg blør nå, når jeg tenker meg om, som hadde celleforandringer i seg. Konsieringen er utført etter denne hendelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Den er ca 1 cm inni skjeden på undersiden, altså ned mot rumpa. Er tidligere konsiert pga alvorlige celleforandringer og HPV(ikke den farlige typen). Men nå er det nesten 3 år siden sist jeg tok celleprøve, så er jo på tide 😊 da jeg var gravid for 7 år siden fikk jeg også en blødende ganske stor polypp i samme område som jeg blør nå, når jeg tenker meg om, som hadde celleforandringer i seg. Konsieringen er utført etter denne hendelsen. 

Det kan hende at det er en svakhet i veggen der da, som gjør at det stadig blør?🤔 Håper du får sjekket det, kan vel i verste fall være tilbakefall som burde fjernes på nytt?

Skrevet

Ta i det minste en pause til det får grodd skikkelig.

Anonymkode: bba42...876

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta i det minste en pause til det får grodd skikkelig.

Anonymkode: bba42...876

Men hvor lang tid tar det da? Haha. Gått 3-4 uker mellom samleie flere ganger, likevel skjer det igjen.. 

• 3 uker senere...
Skrevet

går du på prevansjon? 

når jeg hadde spiral fikk jeg det veldig ofte. bivirkning på spiralen er tynne slimhinner. 

jeg brukte fast multigyn for å forebygge bakteriell vaginose (tenkte det også beskyttet mot bakterier nedentider). 

nå har jeg også fått ny rift, jeg mistenker er fordi vi har hatt sex annenhver dag i forbindelse med prøving, mye oftere enn vanlig. tror rett og slett huden min ble litt slitt (selv om det var vått), som når man klør og klør på huden tilslutt at det blir sår. 

Anonymkode: e522a...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...