AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt, og både kjøkkenfronter og vegger skal males. Det eneste jeg har bestemt meg for er at ingenting skal males hvitt. Noen som har malt kjøkken og har lyst å dele tips om farger som kan være fine? Anonymkode: e845f...d74
GulSitron Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Vi malte bare skapene og frontene siden det andre så greit ut. Kjøkkenet hadde signalrøde skaper da vi tok over, det gjorde vondt å se inn på kjøkkenet pga den sterke fargen. Vi vasket frontene med salmiakk og kjøpte to små spann med jotun sense i halvblak (tror jeg) i dempet sort. To strøk maling og vipps så var det nesten nytt kjøkken. Det spørs jo litt på stilen ellers i leiligheten/huset. Skulle jeg malt veggene og lagt andre fliser så tror jeg at jeg hadde gått for jordfarger eller grått. (Fordi det hadde passet best til fargene ellers i leiligheten
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Jeg malte vegger og fronter i samme farge og har vært veldig fornøyd med at det ser så "helt" ut. Den ene kortveggen samt innsiden av åpne skap og hyller fikk noen nyanser mørkere. Malte to-tre strøk med Lady Wonderwall over hele, ville ha helmatt uttrykk. Hovedfarge er Retroblå, og blandet den med Sophisticated blue og Industrial blue for de mørkere nyansene. Det har vært veldig holdbart og lettstelt, også på flisene over vask og komfyr. Brukte Spesialvask før maling etter en rask vanlig vask. Anonymkode: 22041...808
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Hvis tid er en knapphetsgode i din hverdag ville jeg sterkt ha vurdert å levere frontene til spraylakkering hos en proff aktør. Sparer mye tid. De skulle vel ha 11000 for mitt kjøkken. Jeg gjorde det selv, men skal ikke gjøre det igjen, tok mye tid! Anonymkode: b71af...e63
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Du skal ihvertfall ikke vaske med salmiakk. Bruk Malervask istedet. Anonymkode: 45f9b...db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå