Gå til innhold

Sier du hei og hade til psykologen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja jeg sier hei når hun henter meg på venterommet. Så sier jeg hade når jeg går fra kontoret hennes. Hadde da vært fullstendig unaturlig og ikke hilse, eller å bare gå uten å si hade🤷‍♀️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De årene jeg gikk til psykolog sa jeg selvsagt hei og ha det, jeg hadde ikke mistet høflighet og dannelse selv om jeg ikke var psykisk frisk.

Anonymkode: 8f69b...3a4

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på. Jeg utviser normal høflighet som alle andre steder. Og svarer det som passer. Sier ikke hei hvis psykologen åpner døra og sier"så var det oss to igjen" da sier jeg stort sett "ja". Sammen når timen avsluttes, sier ikke hadet hvis psykologen sier takk for i dag,  eller sees neste onsdag. 

Anonymkode: 0ab60...f80

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Pleide og si jordbæris når jeg kom, og kjøkkenhåndkle når jeg gikk.

Skrevet

Det er ikke alltid vi sier hei og hade. Kanskje vi sier noe annet. 

Psykologen "da sees vi den *dato*". 

Anonymkode: 57768...42a

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsporing, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Tenker du spesifikt på de ordene eller om man generelt hilser og avslutter samtalen? Jeg bruker ikke nødvendigvis «hei» og «hade», men noen form for hilsing osv har man jo, selvfølgelig

Anonymkode: a45a3...1d3

Skrevet

Jeg gikk til en kvinnelig psykolog for noen år siden som var helt rar på det området der. Hun kom ut på venterommet og ropte opp navnet mitt, så gikk jeg etter henne inn på kontoret. Hun var helt steinansikt, stod alltid og styrte med noe ved pulten sin, fant fram penn og journalen hun pleide å skrive i, og det var alltid et eller annet mer hun styrte med, papirer osv. Jeg kom inn og satt meg ned, jeg sa ingenting, for hun stod med ryggen til eller med det steinansiktet uten å se på meg. Helt til hun satt seg ned noen minutter senere, da var hun klar liksom, da var det som en av/på- knapp, da kom ansiktet til live, og vi startet timen. Og når jeg skulle gå, var det samme greierne, hun sa at «nå var timen over», så var det rett tilbake til steinansikt og styring med sitt, hun sa aldri ha-det, selv om jeg sa ha-det når jeg gikk. Veldig merkelig dame😄 

Anonymkode: 7dfdd...b01

Skrevet

Jeg sier hei og hade i en eller annen form, men ikke alltid ordrett akkurat det. 

Anonymkode: 20372...6b9

Skrevet

Jeg trodde dette var vanlig høflighet. Da jeg gikk til psykolog, sa vi både hei og hade. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...