AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Når meg og samboer krangler så blir han aldri sliten og lei. Jeg blir mer og mer sliten og krangelen kan vare helt til jeg knekker sammen. Men han blir ikke sliten av det eller påvirket etterpå. Det virker nesten som han får mer energi av det nesten. Han har aldri problemer med å sove etter krangel. Hvorfor blir kun jeg syk og sliten av krangel og ikke han? Noen ganger er jeg helt ødelagt i flere dager etter krangel og må være hjemme fra jobb og ikke klarer å bruke kroppen. Det virker som det er umulig at han kan bli sliten av krangel og begynner nesten å lure på om han mangler noe følelser eller noe. Han virker som en stein som ikke kan knekke. Hvorfor er det kun jeg som knekker av det? Anonymkode: 796c2...c2c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Jeg tror dere er på hvert deres ytterpunkt på skalaen. Nei, det er ikke normalt å være helt uåpåvirket, men det er ikke normalt å bli syk heller. Hvordan krangler dere? Blir dere enige til slutt? Prøver dere å ha forståelse for uenigheten? Er hver persons standpunkter verdt noe? Anonymkode: 7d43c...13e 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Det tror jeg er ganske vanlig. Noen mennesker er bedre på å koble av, og koble ut. Vi har det sånn her også. Men jeg vet at jeg gnager mere på ting enn han. Også tenker jeg jo, at alle kan bli slitne av å krangle, men om det gjør deg så dårlig at du må stå over jobb. Så er kranglene enten altfor krevende i det lange løp. Eller så er det kanskje noe mere som ulmer under for deg, som gjør at du blir så uvel av det. Anonymkode: a480e...663 1
Maggi2 Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Det er ikke normalt å krangle til en knekker sammen. Absolutt ikke. Så enten er du veldig overfølsom, eller så har dere en veldig uheldig måte å krangle på. 1
Gjest ABM Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når meg og samboer krangler så blir han aldri sliten og lei. Jeg blir mer og mer sliten og krangelen kan vare helt til jeg knekker sammen. Men han blir ikke sliten av det eller påvirket etterpå. Det virker nesten som han får mer energi av det nesten. Han har aldri problemer med å sove etter krangel. Hvorfor blir kun jeg syk og sliten av krangel og ikke han? Noen ganger er jeg helt ødelagt i flere dager etter krangel og må være hjemme fra jobb og ikke klarer å bruke kroppen. Det virker som det er umulig at han kan bli sliten av krangel og begynner nesten å lure på om han mangler noe følelser eller noe. Han virker som en stein som ikke kan knekke. Hvorfor er det kun jeg som knekker av det? Anonymkode: 796c2...c2c Du burde kanskje vurdere om forholdet er en blivende plass...så kan du analysere eget følelsesliv etter det...? Høres rimelig giftig ut det forholdet der...
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror dere er på hvert deres ytterpunkt på skalaen. Nei, det er ikke normalt å være helt uåpåvirket, men det er ikke normalt å bli syk heller. Hvordan krangler dere? Blir dere enige til slutt? Prøver dere å ha forståelse for uenigheten? Er hver persons standpunkter verdt noe? Anonymkode: 7d43c...13e Jeg har ikke fungert på 3 dager etter krangelen og er hjemme fra jobb i dag. Jeg har vondt i brystet, ingen energi i kroppen og lite matlyst. Krangelen ble til slutt at vi bare såret hverandre og jeg klarte ikke slappe av i krangelen, jeg blir helt overveldet og vil egentlig at han bare skal slutte å krangle, men det blir en kamp om å ha siste ordet. Jeg klarer ikke stoppe før jeg knekker sammen. Han stopper ikke heller når han ser at jeg ikke har kontroll på meg selv. Han burde stoppe når han ser at jeg ikke har kontroll. Men han forsetter og peker på meg og sier med narr "Se på deg, du har ingen kontroll, galehuset next" og dette gjør at jeg blir enda verre og knekt. Er det jeg som er overfølsom? Betyr det at jeg er svak og kan lett knekkes? Det er utrolig urettferdig da om det er tilfelle. Burde ikke han ta hensyn til det da? Hvordan kan jeg bli sterkere og mindre følsom? Jeg vil ikke bli syk...😞 Anonymkode: 796c2...c2c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Maggi2 skrev (1 time siden): Det er ikke normalt å krangle til en knekker sammen. Absolutt ikke. Så enten er du veldig overfølsom, eller så har dere en veldig uheldig måte å krangle på. Jeg tror jeg er overfølsom itillegg til krangelen er uheldig måte... Hvordan skal jeg takle å være overfølsom?Det er urettferdig, jeg er redd for å dø av å være så svak😞 Anonymkode: 796c2...c2c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når meg og samboer krangler så blir han aldri sliten og lei. Jeg blir mer og mer sliten og krangelen kan vare helt til jeg knekker sammen. Men han blir ikke sliten av det eller påvirket etterpå. Det virker nesten som han får mer energi av det nesten. Han har aldri problemer med å sove etter krangel. Hvorfor blir kun jeg syk og sliten av krangel og ikke han? Noen ganger er jeg helt ødelagt i flere dager etter krangel og må være hjemme fra jobb og ikke klarer å bruke kroppen. Det virker som det er umulig at han kan bli sliten av krangel og begynner nesten å lure på om han mangler noe følelser eller noe. Han virker som en stein som ikke kan knekke. Hvorfor er det kun jeg som knekker av det? Anonymkode: 796c2...c2c Virker som han ser på en krangel som noe han kan få ut. Så da får han energi etterpå. Det mest normale er jo å få en følelsesmessig reaksjon etterpå pga at en krangel er negativt. Kanskje du skal prøve å forklare at du blir negativt påvirker og at det ikke fører noe godt med seg. Anonymkode: 164aa...a3e
Maggi2 Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg er overfølsom itillegg til krangelen er uheldig måte... Hvordan skal jeg takle å være overfølsom?Det er urettferdig, jeg er redd for å dø av å være så svak😞 Anonymkode: 796c2...c2c Du kan gå fra ham, han tilfører deg tydeligvis ikke mye positivt. At han gjør narr av deg når du er helt på randen sier mye, han bryr seg ikke egentlig om deg. Første steget mot et sterkere deg; forlat tusseladden og aldri la ham gjøre narr av deg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Altså, enten er du veldig følsom eller så har dere en helt forferdelig måte å krangle på. At du må være hjemme fra jobb og er helt ødelagt i kroppen i flere dager etter en krangel er langt ifra normalt. Hva tenker du selv? Hvordan er kranglene mellom dere? Kanskje dere burde vært i parterapi for å lære å kommunisere bedre? Anonymkode: 123be...313
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså, enten er du veldig følsom eller så har dere en helt forferdelig måte å krangle på. At du må være hjemme fra jobb og er helt ødelagt i kroppen i flere dager etter en krangel er langt ifra normalt. Hva tenker du selv? Hvordan er kranglene mellom dere? Kanskje dere burde vært i parterapi for å lære å kommunisere bedre? Anonymkode: 123be...313 Jeg er veldig følsom og jeg kan reagere med å heve stemmen og bli direkte mot han når han sårer meg. Men han bare forsetter å forsvare seg og krangle videre. Ønsker at han skal se reaksjonen min som ikke er bra og stoppe alt sammen til jeg har roet meg ned. At han sier stopp når jeg reagerer feil, stoppe å diskutere med meg eller si mer sårende ting. Men han forsetter å krangle med meg når jeg er ute av kontroll. Og da blir jeg bare verre. Jeg kan ikke styre han. Men hvordan kan jeg styre meg selv? Hvordan holde roen og ikke la det han sier gå så hardt inn på meg? Etter en krangel er jeg sliten, men ikke han. Han blir oversnill og alt er liksom greit igjen. Akkurat som ingenting har skjedd. Det er vondt når han bare tar alt så fint etterpå imenst jeg forsatt er påvirket, sliten og smådeppa. Ts Anonymkode: 796c2...c2c
Humle Brumle Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Sikker på at deise «kranglene» bare er krangler? Det kan faktisk være at du er utsatt for psykisk vold. Du kan lese litt om det her?: https://dinutvei.no/psykisk-vold/ klemmer❤️❤️Uansett så er det noe som ikke stemmer når du blir så nedbrutt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Humle Brumle skrev (34 minutter siden): Sikker på at deise «kranglene» bare er krangler? Det kan faktisk være at du er utsatt for psykisk vold. Du kan lese litt om det her?: https://dinutvei.no/psykisk-vold/ klemmer❤️❤️Uansett så er det noe som ikke stemmer når du blir så nedbrutt. Men jeg sier mye slemt til han også, begge to sier slemme ting. Men jeg blir nedbrutt, ikke han. Ts Anonymkode: 796c2...c2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå