hlidskjalf Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Er mest sannsynlig fullvaksinerte. Tenk litt på den. 9
zemer Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 hlidskjalf skrev (2 minutter siden): Er mest sannsynlig fullvaksinerte. Tenk litt på den. 👍 3
Stonegiant Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Eller bor i et land hvor smittetallene fortsatt peker rett til værs. 3
lillsunshine Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Absolutt ikke, har ikke det inntrykket i det hele tatt i min krets. Jeg er en av de siste aldersgruppene som fikk vaksine, og det er snart 2 uker siden jeg ble fullvaksinert. Frem til jeg ble fullvaksinert har jeg vært veldig påpasselig og stresset litt med situasjoner der jeg kan bli utsatt for smitte. Jeg merker en veldig sterk mental endring etter jeg ble fullvaksinert. Nå er jeg ikke lenger bekymret for å bli utsatt for smitte og det er deilig. Vaksinen beskytter meg godt, og jeg slipper å bekymre meg for å få langtidsvirkninger av covid-19. Jeg er ikke bekymret selv om jeg skulle få covid nå. Det beste er at de aller fleste har nå fått tilbud om vaksine, så jeg er ikke redd lenger for at hvordan jeg lever skal påvirke andre som ikke ønsker å bli smittet og kan bli syke. Nesten alle i familien og venner har vaksinert seg, jeg kjenner ikke noen som har nedsatt immunforsvar og som har lite antistoffer eller som ikke har kunnet vaksinere seg. Unntaket er broren min som har valgt å ikke ta vaksinen fordi "han vil vente å se hvordan det går med oss andre", som eneste i familien. Den risikoen får han stå for selv. Så for meg har vaksinen gjort til at jeg endelig siden pandemiens start faktisk slapper av og har sluttet å bekymre meg for covid. Jeg opplever heller ikke noen i familien eller venner som spesielt bekymret. De fleste lever som normalt nå. Jeg var i bryllup i forrige helg, det gikk helt fint. 8
Sweetheaven Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 hlidskjalf skrev (2 timer siden): Er mest sannsynlig fullvaksinerte. Tenk litt på den. Enig med den. Det er i hvertfall min erfaring også, de som er fullvaksinert er de mest engstelige for smitte. 8
Justlooking Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Har aldri vært redd for covid. Det finnes mange andre virussykdommer der ute også og er heller ikke redd for disse. Tar det som det kommer og bekymrer meg ikke. Overlevelsesprosenten er høy. 7
Gjest Kritisk Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Er mere redd for strømregningen i vinter.
Aliquis Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 De som poster konstant svada på korona-forumet på kvinneguiden er mest sannsynlig uvaksinerte. Tenk litt på den. 20
kvinne35+ Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 hlidskjalf skrev (14 timer siden): Er mest sannsynlig fullvaksinerte. Tenk litt på den. Jeg er redd for korona pga mitt barn som har økt infeksjonsfare og som blir svært syk av svært lite. 2
evena Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Det stemmer overhodet ikke! Se bare svarene fra tråden hvor det ble spurt om hvem som IKKE har tatt vaksinen. Flere sier de holder avstand, bruker munnbind, og ikke reiser. Ingen fullvaksinerte jeg kjenner lever sånn lenger. Heller det motsatte. 7
13579 Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Justlooking skrev (7 timer siden): Har aldri vært redd for covid. Det finnes mange andre virussykdommer der ute også og er heller ikke redd for disse. Tar det som det kommer og bekymrer meg ikke. Overlevelsesprosenten er høy. Dødeligheten er likevel høy ved covid19, selv om risikoen synes litt lavere etter vaksine. I tillegg blir mange syke i månedsvis etter gjennomgått infeksjon. Det er følgelig all grunn til å frykte smitte, også for dem som er vaksinert. Med den utbredte smitten vi ser i dag, burde smittetiltakene forsterkes, ikke utsettes/ oppheves. 2
Lomvi Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Example Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 evena skrev (3 timer siden): Det stemmer overhodet ikke! Se bare svarene fra tråden hvor det ble spurt om hvem som IKKE har tatt vaksinen. Flere sier de holder avstand, bruker munnbind, og ikke reiser. Ingen fullvaksinerte jeg kjenner lever sånn lenger. Heller det motsatte. Spørsmålet er om de er beredt på å leve slik på ubestemt tid i en lang periode fremover. De blir jo alle smittet en eller annen gang, også handler det om at de blir det over tid, samt ikke smitter mennesker som ikke har like god virkning av vaksine. 1
Ubiquiti Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 Hvorfor i all verden skulle jeg slutte å være redd for COVID eller slutte å bruke FFP3-maske bare fordi jeg er fullvaksinert? Å være fullvaksinert, med en vaksine vi enda ikke har sikker data på hvor effektiv er, betyr ikke at man må oppsøke smitte, hallo? 3
Ubiquiti Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 (endret) * For punkt 1 viser jeg til det jeg skrev Sitat med en vaksine vi enda ikke har sikker data på hvor effektiv er Jeg fortsetter å være redd for et helt nytt virus som IKKE, jeg gjentar, IKKE, er et influensavirus, og som vi heller ikke har noen langtidsdata på hva senvirkninger er etter si 3, 5, 10, 20 år. Ellers viser jeg til alle tilfellene vi har hatt over hele verden der sunne og friske mennesker i alle aldersgrupper har dødd eller fått alvorlige sykdomsforløp og senvirkninger av COVID-19, dette nye viruset som fortsatt er under 2 år gammelt hva generell utbredelse angår. Jeg ser ingen grunn til å utsette meg og min kropp for denne risikoen. EN kropp, ett liv. Så du får kalle meg hva du vil. Jeg kaller det overlevelsesinnstinkt. Endret 20. september 2021 av Lomvi Fjernet sitat fra innlegg med regelbrudd 4
Lomvi Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg