Gå til innhold

Pianospillende nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ufyselig og uhøflig nabo, som nå har tatt inn et piano i en veldig lydt blokk. Det er ganske kjent problem i denne gamle blokka at det er svært lydt. 

Jeg håpet denne nye hobbyen skulle gå over fort, ettersom vedkommende overhode ikke kan spille. Det er øving på samme selvlagde melodier om og om igjen. Problemet er at dette skjer MYE. Hver eneste dag flere ganger daglig fra jeg kommer hjem fra jobb til 23. Jeg har klaget når det har pågått på natta.

Lyden overdøver tven, og det er utrolig slitsomt å høre på ettersom det ikke er ordentlige melodier, men ofte bare samme greie over og over, mye tramping på pedaler og veldig tung og høylydt spilling. Blir avbrutt med alt jeg driver med hele tiden, ettersom det overdøver alt. Ender alltid med å sette på pause og vente en halvtime til det er over, med støyreduserende headset på. 

Utrolig kjedelig fordi dette skjer så ofte, mange ganger om dagen, gjerne sent på kvelden, helger, og søndager. Det er "aldri fred å få". Vedkommende er helt utilsnakkelig, og vet at det høres godt, da jeg måtte sende lydklipp midt på natta for å få sove.. Får alltid ekle drittsvar.

Bestemt meg for å selge, men veldig lite til salgs om dagen, da vi bor på et veldig lite sted. 

Tips? Jeg er der at jeg egenlig bare skulle ønske jeg kunne gjort noe tilbake, men vanskeligere oppover enn nedover. 

Anonymkode: d34b6...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nabo er pianolærer, og jeg bor i et bygg hvor jeg vanligvis ikke hører noe som helst. Men jeg kan høre når han spiller, så det sier litt om hvor mye lyden bærer. Han er heldigvis veldig flink og spiller rolige melodier, så for meg er det bare behagelig, og han holder aldri på lenge eller sent.

Så all medfølelse til deg, TS. Har du prøvd å ta det med styret? 

Anonymkode: 18f82...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pianolærer og underviser noen få dager i uken hjemme hos meg selv, i tillegg til at jeg spiller litt selv, maks 30 minutter daglig. Jeg bor i blokk, men det er ikke så lydt her heldigvis. Lyden bærer mer nedover og oppover, enn sidelengs. Jeg har snakket med naboer på alle sider av meg ang dette, og alle er veldig hyggelige og positive til dette. Heldigvis! Men jeg spiller aldri tidlig og sent, og jeg har også sagt fra til naboer at de bare må si fra dersom det plager dem. Men jeg har aldri hørt noe negativt fra noen av dem, selv etter mange år. De bråker jo også, på sine måter. Noen har ofte fester, andre har hund som må ut på do gjennom hele døgnet (natten også), noen pusser opp over en lengre tid, noen ser på TV eller hører på musikk med veldig høyt volum, osv osv. Sånn er det å bo i blokk. Må si jeg føler meg ekstremt heldig med mine naboer! 

Anonymkode: 3343e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du prøvd å ta det med styret? 

Anbefaler ts å ta det med personen det gjelder i første omgang, kan godt hende det løser seg fint. Kanskje dere finner tider på døgnet det passer for deg at han spiller, ts? 

Anonymkode: 3343e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler ts å ta det med personen det gjelder i første omgang, kan godt hende det løser seg fint. Kanskje dere finner tider på døgnet det passer for deg at han spiller, ts? 

Anonymkode: 3343e...59c

Leste du HI? 

Anonymkode: 7bf01...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste du HI? 

Anonymkode: 7bf01...f60

Ja, det gjorde jeg. Og jeg leste at ts hadde klaget på natta, men ikke at hun hadde snakket skikkelig med han på dagtid? Altså, ikke i klagemodus, men en skikkelig prat.

Anonymkode: 3343e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...