Gå til innhold

Champagene-gele


Snuppelure

Anbefalte innlegg

Har hørt om Champagne gele som desert (men aldri sett eller smakt det).

Noen som har en oppskrift / fremgangsmåte for å bevare boblene i gelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget det en gang, har dessverre ikke oppskrifta lenger. Ville bare advare deg litt; champagne-gele er noe av det kvalmeste jeg noengang har smakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller ha satset på gelé med spirt i tror jeg, ettersom Champagnesmaken kanskje ikke passer så bra med smaken i geléen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller ha satset på gelé med spirt i tror jeg, ettersom Champagnesmaken kanskje ikke passer så bra med smaken i geléen.

Tenkte vel egentlig på å lage gele fra bunden av med gelatin eller agar agar så da skulle ikke det ikke bli noe smak utenom champagen.. tenkte jeg .... Problemet var bare å få den til å stivne raskt nok så ikke boblene forsvant opp og ut..

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en oppskrift på gelé med musserende vin og bær i Jamie Olivers tredje bok.

Glimrende!

Nå har jeg ikke den boken ... og så plutselig for meg selv på jukse-jakt i en bokhandel alla hovedpersonen i Shopohollik... og de som har lest den boken vet hvor pinlig det gikk...

hihhihi

Noen som har Jamies oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte vel egentlig på å lage gele fra bunden av med gelatin eller agar agar så da skulle ikke det ikke bli noe smak utenom champagen.. tenkte jeg .... Problemet var bare å få den til å stivne raskt nok så ikke boblene forsvant opp og ut..

Ok, daså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...