Snuppelure Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Har hørt om Champagne gele som desert (men aldri sett eller smakt det). Noen som har en oppskrift / fremgangsmåte for å bevare boblene i gelen?
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2005 #2 Skrevet 28. september 2005 Jeg laget det en gang, har dessverre ikke oppskrifta lenger. Ville bare advare deg litt; champagne-gele er noe av det kvalmeste jeg noengang har smakt!
-Fisken- Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 Da ville jeg heller ha satset på gelé med spirt i tror jeg, ettersom Champagnesmaken kanskje ikke passer så bra med smaken i geléen.
Snuppelure Skrevet 28. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2005 (endret) Da ville jeg heller ha satset på gelé med spirt i tror jeg, ettersom Champagnesmaken kanskje ikke passer så bra med smaken i geléen. ← Tenkte vel egentlig på å lage gele fra bunden av med gelatin eller agar agar så da skulle ikke det ikke bli noe smak utenom champagen.. tenkte jeg .... Problemet var bare å få den til å stivne raskt nok så ikke boblene forsvant opp og ut.. Endret 28. september 2005 av Snuppelure
Gjest piaf Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Tror det er en oppskrift på gelé med musserende vin og bær i Jamie Olivers tredje bok.
Snuppelure Skrevet 28. september 2005 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2005 Tror det er en oppskrift på gelé med musserende vin og bær i Jamie Olivers tredje bok. ← Glimrende! Nå har jeg ikke den boken ... og så plutselig for meg selv på jukse-jakt i en bokhandel alla hovedpersonen i Shopohollik... og de som har lest den boken vet hvor pinlig det gikk... hihhihi Noen som har Jamies oppskrift?
Gjest piaf Skrevet 29. september 2005 #7 Skrevet 29. september 2005 Fant den på nettet. Det skal forresten være 140 ml elderflower cordial (hylleblomstsaft?), ikke 140 gram.
Brunhilde Skrevet 29. september 2005 #8 Skrevet 29. september 2005 Fant den på nettet. Det skal forresten være 140 ml elderflower cordial (hylleblomstsaft?), ikke 140 gram. ← Hylleblomstsaft, ja. Ublandet sådan.
-Fisken- Skrevet 29. september 2005 #9 Skrevet 29. september 2005 Tenkte vel egentlig på å lage gele fra bunden av med gelatin eller agar agar så da skulle ikke det ikke bli noe smak utenom champagen.. tenkte jeg .... Problemet var bare å få den til å stivne raskt nok så ikke boblene forsvant opp og ut.. ← Ok, daså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå