Gå til innhold

Takkegaver i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det vanlig å alltid gi takkegaver til forlovere og venner som har bidratt med å f.eks arrangere utdrikningslag? I så fall; har noen forslag til gaver som kan gis som ikke er så altfor dyre? 

Anonymkode: afd3a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det kommer an på hvor fornøyd du er med jobben som forloveren gjorde, og hvilken økonomi du har. 

Jeg var ikke superfornøyd med min forlover. Hun ville blant annet ikke kjøre bilen vår på den store dagen. Samtidig var ikke økonomien til mannen min og meg den aller beste heller, så vi ga ikke våre forlovere noen gave. Vi ga heller ikke hverandre en såkalt morgengave.

Anonymkode: a3a40...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dette varierer veldig. Her er hva jeg har hørt om av gaver til forlovere:

- Forloverkjolen

- et klesplagg som man vet personen sikler på 

- et smykke

- innrammet bilde av brud og forlover fra bryllupet

- en goodiebag med litt diverse (lipgloss, topp, noe godt å spise etc)

- gavekort

- vin/spekemat/restaurantopplevelse

Det sistnevnte har jeg også sett blitt gitt til venner eller bidragsytere ☺️

Anonymkode: d11b3...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til deg! 
Jeg ga gave til mine to forlovere. De var så fantastisk flinke og har hjulpet meg så mye samt brukt mye tid og energi på å arrangere utdrikningslag for meg. 

Jeg lagde en liten gavepose til hver med et fint armbånd fra gullsmeden, en scrub hver fra rituals, noe godteri jeg vet de liker + et laaaangt håndskrevet kort. De ble veldig glade. 
Det er ofte mye jobb å være forlover. Tror de fleste ville satt pris på en oppmerksomhet. Trenger jo ikke koste mye. 

Anonymkode: b89cc...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med flere som har sponset blant annet kjole og frisør til sine forlovere, og noen som ikke gir noen gave i det hele tatt. Jeg tenker at man gir etter ønske og lommebok. Jeg vet at jeg for min del hadde blitt aller mest glad for et fint, personlig kort, og det koster jo ikke mye :)

Jeg har grei økonomi og elsker å gi andre gaver, spesielt personlige gaver til folk jeg er glad i. Jeg har kjøpt gave til mine to forlovere. Et fint smykke, reisesmykkeskrin med navn inngravert, en god bodylotion og duftpinner fra Rituals. Og et personlig kort. 
 

Anonymkode: 78db8...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min hadde fire forlovere (klarte ikke å velge 😅), så hun ga hver av oss et kort hvor hun skrev en personlig tekst til hver av oss og ei flaske med prosecco (liten) som vi drakk mens vi ordnet hår og sminke. 

Anonymkode: 3ab6d...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 22.09):

Har snakket med flere som har sponset blant annet kjole og frisør til sine forlovere, og noen som ikke gir noen gave i det hele tatt. Jeg tenker at man gir etter ønske og lommebok. Jeg vet at jeg for min del hadde blitt aller mest glad for et fint, personlig kort, og det koster jo ikke mye :)

Jeg har grei økonomi og elsker å gi andre gaver, spesielt personlige gaver til folk jeg er glad i. Jeg har kjøpt gave til mine to forlovere. Et fint smykke, reisesmykkeskrin med navn inngravert, en god bodylotion og duftpinner fra Rituals. Og et personlig kort. 
 

Anonymkode: 78db8...76e

Og så ga de deg bryllupsgave tilbake? 

Anonymkode: 86659...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...