AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene som før helgen fikk operert bort flere hemoroider i narkose. Hadde på i god tid på forhånd sagt i fra til sjefen (jeg jobber på sykehjem som sykepleier) at jeg blir borte en uke da det er vanlig med 1-2 uker og da hun hadde tid til å leie inn noen for meg. Jeg har følt meg ganske bra etter operasjon og har tenkt at en uke er lenge å være borte fra jobb. Men jeg innser nå at det er lurt da det er viktig å få magen i gang igjen og da det er vondt å gå på do og må bruke lang tid med bedøvelsesgel og rengjøring etter og det kan være mye stress på jobb. Tar Paracet x 3 om dagen fast for å forebygge smerter nå de første dagene. Er det vanlig å ta med sykemeldingspapirene når man kommer tilbake på jobb som for meg blir mandag om en uke, eller må jeg innom jobb og levere i morgen? Synes det er litt flaut hvis kolleger jeg møter i gangene spør hvorfor jeg er borte. ( er sjeldent borte fra jobb) Er det noen av dere som har erfaring med operasjon av hemoroider og hvordan var dagene etter og hvor lenge sykemeldt? Hilsen TS Anonymkode: 6cd94...088
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Du sender sykmeldingspapirene på nav.no. Går vel digitalt for de fleste? Hvis ikke, tar du med papirene første dag tilbake på jobb. Anonymkode: 05fd7...060
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Har du fått sykemelding på papir? Trodde man bare fikk det via nav nå. Ville sjekket om det ligger på nav. Men jeg ville ventet, er jo bare en uke du er borte, så det burde gå fint. God bedring! Anonymkode: 6afde...d18
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Ts her. Sykehuslegen ga meg papirer og sa jeg måtte levere det i papirformat Takk Anonymkode: 6cd94...088
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Flere med erfaring etter en slik operasjon? ts Anonymkode: 6cd94...088
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå