Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Kan noen forklare meg hvordan jeg skal skrive et formet brev? Er det avsenders (mitt) navn og adresse som skal øverst og under det igjen mottakers navn? Hva med dato skal det stå på samme linje som mitt navn på andre siden? Håper noen kan hjelpe meg, skal skrive jobbsøknad og jeg er helt grønn på dette
Champagnepiken Skrevet 28. september 2005 #2 Skrevet 28. september 2005 Så vidt jeg husker fra den gangen jeg lærte dette: Øverst: Ditt navn, adresse og annen kontaktinformasjon (eks. telefonnummer). Sett så et linjeskift - og på denne linja skriver du sted og dato. Høyrestill dette. Nytt linjeskift: Mottakers navn/adresse. Når du har fått dette på plass, bør du ha tre linjers mellomrom ned til tittelen/overskrifta på brevet. Det er vanlig å skrive denne med store bokstaver. Når du kommer til bunnen: Vanlig med tre linjers avstand fra annen tekst til du skriver navnet ditt. Denne avstanden bruker du til å signere med penn. Blå, helst (ikke svart) - da er det lett å se at det er en original signatur. Lykke til!
Tusenfryd Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 Og hvis det er et kort brev, så spander noen flere linjer og spre det litt utover arket. Ikke noe ser så teit ut som et brev hvor alt er klint inn på øverste halvdel av arket og resten er tomt.
Gjest Xavia Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Dato pleier vel å stå på samme linja som postnummer og sted. Bare lenger bort. Bruk tabulator tasten bort til andre enden av arket.
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Avsender på linje 4, mottaker på linje 10, dato skal som xavia sier stå på linjen der postnr og sted står bare ute på siden(husker ikke eksakt hvor) Overskriften til brevet skal stå på linje 18, har du ikke overskrift i brevet hopper du over ei linje til. Etter siste linje skal du hoppe 4 linjer før du skriver f.eks. mvh, så i alle fall 3 linjer til før du skriver navnet ditt. Hvis du skal underskrive brevet ditt personlig, skriver du først navnet ditt i brevet med ei linje under til din personlige underskrift. (Hopp gjerne 2 linjer før du setter på linjen navnet ditt skal stå på - Da blir det finere enn hvis det står så trangt) Sånn tror det ble riktig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå