AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei, katten vår fikk 3 kattunger, den 14 august. Det er første gang vi har kattunger. Alt går egentlig fint, men hvordan får jeg de til og spise kattemat??? De vil ikke smake engang. Den ene har jeg sett har vært i vannskålen. Jeg har prøvd våtfor, tørfor og oppbløtet tørrfôr. Etter det jeg har lest er det på tide med mer mat fra ca 3-4 ukers alder, og de er jo over det nå. Er så redd de skal sulte. De leker og ser friske og fine ut. Fått markekur. Satt frem sandkasse, men de har ikke begynt og gå på den enda siden de ikke spiser. Men de tygger og styrer på med sanden!! Noen som har erfaring og kan hjelpe. De kan ikke spise seg mett på kattesand Anonymkode: 6a424...a53
solmåneogstjerner Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 De lærer av mor når de er klare for det 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 de er nok kanskje litt unge ennå, jeg har akkurat hatt kattunger, de begynte og spise selv når de er 6 uker, de er nok mer opptatt av moren og melk før det Anonymkode: 52bf7...974 1
Gjest Gliffy Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Har du prøvd med rå kjøttdeig? Mange kattunger liker det.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Det kommer etter hvert. Gi det tid. Så lenge de dier så sulter de ikke. Anonymkode: bab47...e48
Tabris Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Det finnes eget våtfor du kan kjøpe for kattunger som er fra ca 4 ukers alder. Det har en veldig myk og lett konsistens. Tanken er at man gir det i en stor skål til kattemor. Da blir kattungene nysgjerrige og begynner å smake av samme skål. Jeg vet i hvert fall Royal Canin har slikt. Det heter "Mother and Babycat"
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, katten vår fikk 3 kattunger, den 14 august. Det er første gang vi har kattunger. Alt går egentlig fint, men hvordan får jeg de til og spise kattemat??? De vil ikke smake engang. Den ene har jeg sett har vært i vannskålen. Jeg har prøvd våtfor, tørfor og oppbløtet tørrfôr. Etter det jeg har lest er det på tide med mer mat fra ca 3-4 ukers alder, og de er jo over det nå. Er så redd de skal sulte. De leker og ser friske og fine ut. Fått markekur. Satt frem sandkasse, men de har ikke begynt og gå på den enda siden de ikke spiser. Men de tygger og styrer på med sanden!! Noen som har erfaring og kan hjelpe. De kan ikke spise seg mett på kattesand Anonymkode: 6a424...a53 https://www.royalcanin.com/no/cats/kitten/kitten-feeding-guide-by-development-stage Masse lykke til ☺️ Anonymkode: af0e7...410
Heisann12345 Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 De lærer alt av mor, både bruk av kattedo, spise tørrfôr og vaske seg. Blir du veldig bekymra, kan du jo alltid lokke med noen godbiter for kattunger, og legge det litt oppe i tørrforen. Regner med du har kjøpt mat for kattunger, de klarer ikke å spise de store bitene voksne katter gjør
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Vi ga våre kattunger kokt seifilet da de skulle begynne å spise fast føde, og det gikk ned på høykant. Da var de 4-5 uker gamle. Anonymkode: 8936e...7ad 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå