Gå til innhold

Datteren min har mest sannsynlig korona


Ekr

Anbefalte innlegg

Etter utbrudd på skolen har mest sannsynlig datteren min blitt smittet. Hjemmetest ( hurtigtest) slo ut positiv og vi var å tok ordentlig test i går, venter på svar på den. 

Jeg er fullvaksinert og lurer nå på hvor stor sannsynlighet det er for at jeg blir smittet? Noen med erfaringer rundt dette? 

Og er det noen som har erfaringer om at hurtigtest kan vise feil? Jeg tok også hurtigtest i går og min var negativ. ( det var forøvrig datteren min sin på fredag også men positiv på lørdag) 

Takk for alle svar.

 

Endret av Ekr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt barn har hatt corona, jeg er fullvaksinert og ble ikke smittet selv. Det gjorde ikke min mann heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt tilfeldig. Smitte i klassen her også, så venter på svar. De elevene som er smittet nå har fullvaksinerte foreldre, men der merket de ved at foreldrene ble syke først. Ikke veldig syke, men som ved influensa/kraftig forkjølet. Barna har smitte, men ingen symptomer. Negative tester frem til dag 5-8, da ble de positive. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oppdatere tråden og dele om du blir smittet eller ikke? Og evt om du fikk symptomer (hvis du blir smittet)?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (1 time siden):

 

Da fikk datteren min svar at hun er positiv som vi forventet. Hun har vondt i halsen og føler seg slapp men ellers forholdsvis fin form. 

Jeg måtte ta ny test i dag da, håper jeg får svar i løpet av dagen/kvelden. 

 

Endret av Ekr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til en familie hvor tenåringsdatter fikk korona, og holdt seg på rommet, fikk servert mat osv. Ingen andre i familien ble smittet, og de var ikke på det tidspunktet vaksinerte.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swifty skrev (5 timer siden):

Mine 2 eldste barn ble smittet av korona, og faren som er fullvaksinert ble smittet.

Mens jeg som ikke er vaksinert har ikke blitt smittet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekr skrev (12 timer siden):

Etter utbrudd på skolen har mest sannsynlig datteren min blitt smittet. Hjemmetest ( hurtigtest) slo ut positiv og vi var å tok ordentlig test i går, venter på svar på den. 

Jeg er fullvaksinert og lurer nå på hvor stor sannsynlighet det er for at jeg blir smittet? Noen med erfaringer rundt dette? 

Og er det noen som har erfaringer om at hurtigtest kan vise feil? Jeg tok også hurtigtest i går og min var negativ. ( det var forøvrig datteren min sin på fredag også men positiv på lørdag) 

Takk for alle svar.

 

sannsynligheten for at du er smittet er absolutt til stede. Sjansen for at du blir dyk derimot er vel langt mindre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (På 19.9.2021 den 12.47):

Kan du oppdatere tråden og dele om du blir smittet eller ikke? Og evt om du fikk symptomer (hvis du blir smittet)?

 

Hei. Jeg har nå fått svar på min test som ble tatt i går og jeg er ikke smittet, kan jo sikkert fortsatt skje men krysser fingrene for at det går bra. 

Datteren min har milde symptomer. Bedre I dag enn I går. I går var hun slapp, vondt i kroppen, hodepine, halsvondt og svimmel. I dag fortsatt vondt i halsen og litt svimmel men definitivt bedre form enn I går. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robot91 skrev (På 19.9.2021 den 16.11):

Mens jeg som ikke er vaksinert har ikke blitt smittet :)

jeg ble heller ikke smittet da jeg var uvaksinert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...