Gå til innhold

Håper på baby i 2022

Misko

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboer skal begynne å prøve nå neste eggløsning. Jeg er på dag to på mensen og pleier som regel å ha veldig kort menstrasjon (4-5 dager). I følge FLO appen, så skal jeg ha eggløsning 3 oktober. Dette blir første gang jeg skal aktivt prøve å få barn, har to fra før med en annen. 

Har også kjøpt meg eggløsningstester som jeg skal prøve ut, når er det best å prøve ut dem? 

Har lange sykluser, gjennomsnittet er på 33 dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så spennende 🙂 lykke til med prøvetiden. 

hvis du er tredje okt hadde jeg nok startet å måle fra onsdag neste uke i tilfelle eggløsning er tidligere denne syklusen :) ta test hver dag, gjerne litt på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (2 timer siden):

så spennende 🙂 lykke til med prøvetiden. 

hvis du er tredje okt hadde jeg nok startet å måle fra onsdag neste uke i tilfelle eggløsning er tidligere denne syklusen :) ta test hver dag, gjerne litt på ettermiddagen. 

Takk!
Tok faktisk en eggløsningstest nå i kveld, sånn så den ut. Så er noe på vei snart. Den skal vel være like sterk?

E39A4BE5-B49D-47CD-B935-CD4F7EBE3FFA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke til Flo appen, men i premom som jeg bruker så tar man bilde av testen. appen ser forskjell i dagene. når man har nådd høy og går ned igjen så skal man ikke teste mer. testen er positiv når begge strekene er like sterke (det appen kan hjelpe til med å se) - dette er nok bare litt utslag siden du har mensen :) El testene kan jo også slå ut ved graviditet, men siden du har mensen er du sannsynligvis ikke det. 

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til 😊 

jeg vil gjerne følge deg forresten 😊 

Vi startet også å prøve nå, selv om vi har hoppet av i svingen lenge. Første EL til denne uken (mensen rett før deg). interessant å følge noen som er i samme PP og omtrent helt likt med El etc 🙂 

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stAre skrev (21 timer siden):

lykke til 😊 

jeg vil gjerne følge deg forresten 😊 

Vi startet også å prøve nå, selv om vi har hoppet av i svingen lenge. Første EL til denne uken (mensen rett før deg). interessant å følge noen som er i samme PP og omtrent helt likt med El etc 🙂 

Takk! Hyggelig at du vil følge meg😀 spennende at det er nesten likt, krysser fingrene for at spiren sitter hos dere🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning i dag i følge flo appen, men synes ikke eggløsningstesten var noe særlig positiv?

8E38A4AF-8CC3-4DFA-802B-50795A4F94A1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, tror du må vente en dag/to dager til. 

kanskje du kan ta bilde av testen i Flo appen, så estimerer den verdien? 

jeg gjør det i premom appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (10 minutter siden):

nei, tror du må vente en dag/to dager til. 

kanskje du kan ta bilde av testen i Flo appen, så estimerer den verdien? 

jeg gjør det i premom appen. 

Det tror jeg også, nei går vist ikke. Har lastet ned premom appen og den mener jeg har eggløsning 7 oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje den viser annerledes siden du har brukt Flo appen og målt mensen litt flere sykluser. 

viktigste er å tenke at sædceller kan ligge å "vente" flere dager 😊

se bilde på hvordan det ser ut for meg, skanner test på "others" 😊Screenshot_20211003_190116_premom_eh.com_ehpremomapp.thumb.jpg.f1f5d9ad4634b7b253f67646e514d625.jpg

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (54 minutter siden):

kanskje den viser annerledes siden du har brukt Flo appen og målt mensen litt flere sykluser. 

viktigste er å tenke at sædceller kan ligge å "vente" flere dager 😊

se bilde på hvordan det ser ut for meg, skanner test på "others" 😊Screenshot_20211003_190116_premom_eh.com_ehpremomapp.thumb.jpg.f1f5d9ad4634b7b253f67646e514d625.jpg

EBE5E8CF-2360-41D2-946F-C960FB7EBF2A.thumb.png.b2258db1dc352f7d272b55b9c6b78a35.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

endelig kom den!  😊 

lykke til med ventetiden og håper dagene oppleves raske 🤞

har du noen tanker om å ta test før ikm eller vente til mens? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg ble gravid denne runden her. Kroppen er som vanlig, et helvetes søtsug dager før mensen. DPO 5 i dag. Føler meg også ekstremt oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (7 timer siden):

gratulerer så mye! 😊 🌸🎉

Det gikk veldig raskt! 

Tusen takk! Ja det gjorde det, så er litt redd for å juble høyt enda. Er bare 4+2 nå😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...