AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Begynner å få skikkelig sving på å telle til 10.. noen ganger 20.. Flere enn meg som har en pre-teen i huset som syntes at foreldre kun er hushjelp/sjåfør/bank og hoggestabbe? Det er smelling med dører, huffing og puffing hvis hun må gjøre noe som ikke er lystbetont eller involverer Internett og venner. En heller frekk og eplekjekk måte å svare på, før det avsluttes med «du er dum» Det kan da ikke bare være her i heimen? 😅 Anonymkode: 8d31d...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Har en tiåring i hus, men har ingen sånne problemer. Kanskje fordi vi har en gutt? (for øvrig vår tredje gutt, og ingen av de to eldste har heller vært sånn som du beskriver). Anonymkode: 71dc0...8c6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Count your blessings 😆 Anonymkode: 8d31d...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Min tiåring er tidvis sur som en tenåring, men fortsatt barn og lyder oss veldig godt. Noen starter pubertet tidlig, så vi kan uansett ikke sammenligne alder. Prøv å snakke seriøst sammen når dere begge er i godt humør eller feks alene i bilen eller på en liten tur. Anonymkode: 346a8...b59 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min tiåring er tidvis sur som en tenåring, men fortsatt barn og lyder oss veldig godt. Noen starter pubertet tidlig, så vi kan uansett ikke sammenligne alder. Prøv å snakke seriøst sammen når dere begge er i godt humør eller feks alene i bilen eller på en liten tur. Anonymkode: 346a8...b59 Hadde hun enda vært i godt humør.. neida, noen ganger kjenner jeg igjen barnet mitt og vi kan ha gode samtaler.. før jeg er teit igjen, that is.. 😅 Anonymkode: 8d31d...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Har ei 11-åring i hus og kan relatere 🥴 nå kaller hun meg heldigvis ikke dum eller slamrer med dørene, men det er ofte litt attitude over svarene hennes som irriterer meg grenseløst. Hvis jeg forteller henne noe, som vanligvis er morsomt eller interessant, kan hun plutselig la være å se på meg, trekke på skuldrene og si "oookei...". Så vi har hatt noen diskusjoner på vibbene hun gir ut når hun svarer 😅 "men jeg svarte jo, jeg sa ikke noe slemt" - neida, men det er kroppsspråket ditt og måten du svarer på som er ugreit! 🙄 Om hun må gjøre noe hun ikke vil, kan være alt fra dusjing eller rydding, så er det ofte rulling med øyne og sirup i rompa. Ikke lett med disse pre teen-jentene altså 😅 Anonymkode: 68bce...613 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har ei 11-åring i hus og kan relatere 🥴 nå kaller hun meg heldigvis ikke dum eller slamrer med dørene, men det er ofte litt attitude over svarene hennes som irriterer meg grenseløst. Hvis jeg forteller henne noe, som vanligvis er morsomt eller interessant, kan hun plutselig la være å se på meg, trekke på skuldrene og si "oookei...". Så vi har hatt noen diskusjoner på vibbene hun gir ut når hun svarer 😅 "men jeg svarte jo, jeg sa ikke noe slemt" - neida, men det er kroppsspråket ditt og måten du svarer på som er ugreit! 🙄 Om hun må gjøre noe hun ikke vil, kan være alt fra dusjing eller rydding, så er det ofte rulling med øyne og sirup i rompa. Ikke lett med disse pre teen-jentene altså 😅 Anonymkode: 68bce...613 Haha.. du har min fulle sympati.. mer øyerulling her så må vi tilkalle excorsist 😆 Jeg føler meg som læreren i serien Knøttene som høres ut sånn; wah wah wah wah..men ja, samme her, ber jeg om noe er svaret som regel; jaaaaDA! Anonymkode: 8d31d...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Jeg har blitt veldig god til å telle til 10. På norsk, engelsk, tysk, japansk og polsk. Hvis det ikke er nok, teller jeg baklengs på de samme språkene. Og tenker at det går over, og det bare er 6 år til hun flytter på hybel. Anonymkode: 0a03b...0be 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har blitt veldig god til å telle til 10. På norsk, engelsk, tysk, japansk og polsk. Hvis det ikke er nok, teller jeg baklengs på de samme språkene. Og tenker at det går over, og det bare er 6 år til hun flytter på hybel. Anonymkode: 0a03b...0be 🙏😆 Anonymkode: 8d31d...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Det jeg lurer på er hvorfor dere tillater sånn oppførsel? Har hatt flere tenåringer og aldri akseptert sånn oppførsel. Anonymkode: 35c15...e8a 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Nå har vel ingen sagt at vi tillater det.. Anonymkode: 8d31d...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har vel ingen sagt at vi tillater det.. Anonymkode: 8d31d...cf3 Det er tydeligvis ikke nok konsekvenser til at de slutter. Eller nok respekt. Anonymkode: 35c15...e8a 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er tydeligvis ikke nok konsekvenser til at de slutter. Eller nok respekt. Anonymkode: 35c15...e8a Jeg gratulerer deg med å ha hatt flere tenåringer i hus uten en eneste konflikt 🙌spørsmålet er hvorfor du svarer på denne tråden?! Siden du da tydeligvis aldri har støtt på problemet. Anonymkode: 8d31d...cf3 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er tydeligvis ikke nok konsekvenser til at de slutter. Eller nok respekt. Anonymkode: 35c15...e8a Å herregud! Folk er forskjellige, har forskjellig personlighet, kommunikasjonsstil, bakgrunn, gener, lynne og reaksjondmønster. Du vet tydeligvis lite om barn, og mennesker generelt. Det finnes ikke noe universal løsning som alltid vil fungere på alle mennesker, ei heller barn. Det som fungerer på dine, fungerer ikke nødvendigvis på mine. Faktisk er det sånn, at jeg har to gutter, og det som funker på den ene, funker sjeldent på den andre. De er to forskjellige individer. Den ene smelte med dører og diskuterte masse, den andre holdt munn og aksepterte. Den ene var mer moden enn den andre, mer stillferdig, mer forståelsesfull +++, men langsint og surmulte lenge. Anonymkode: 2c18c...531 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 11-åring (jente) i huset her, som driver meg til vanvidd! Jeg var selv ganske medgjørlig som ung, og synes det er vanskelig å forstå hvordan det går an å vise så lite respekt for foreldrene sine. Min trøst er at hun stort sett oppfører seg bra ute, og på skolen. Men hjemme… ALT er en kamp. Dusjing, rydding av rommet, lekser, etc etc. Og det er et under at døra hennes henger på hengslene ennå, så mye som hun smeller i den. Anonymkode: 3ce3a...558 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begynner å få skikkelig sving på å telle til 10.. noen ganger 20.. Flere enn meg som har en pre-teen i huset som syntes at foreldre kun er hushjelp/sjåfør/bank og hoggestabbe? Det er smelling med dører, huffing og puffing hvis hun må gjøre noe som ikke er lystbetont eller involverer Internett og venner. En heller frekk og eplekjekk måte å svare på, før det avsluttes med «du er dum» Det kan da ikke bare være her i heimen? 😅 Anonymkode: 8d31d...cf3 min var sånn når han var mellom 7-9 ,heldigvis roet seg nå Anonymkode: 8e54a...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er tydeligvis ikke nok konsekvenser til at de slutter. Eller nok respekt. Anonymkode: 35c15...e8a Haha, herlighet. Fint for deg at du har hatt så fantastiske jente-ungdom i hus - skikkelig god mor du! 🏅 Jenta mi på 11 år er ei utrolig god jente som er omtenksom, skoleflink, har en haug av venner, aldri hatt noen saker på skolen og generelt ei veldig medgjørlig og kul jente. Og sånn er hun mesteparten av tida. Men så glimter hun til med trekking på skuldre og rulling med øyene om jeg sier noe eller ber henne gjøre noe. Noe som oppleves som veldig irriterende for oss rundt og skaper dårlig stemning. Jeg har snakka med henne på sengekanten om dette, og hun sier selv at hun ikke vet hvorfor hun blir i sånt humør noen ganger. Jeg forklarte at det er nok hormoner, men hun må være bevisst på hvordan hun svarer og hva slags kroppsspråk hun bruker. For jeg og kan bli irritabel før jeg får mensen eller være generelt sliten og i dårlig humør, men om jeg som mamma hadde begynt å rulle med øyene og trekke på skuldrene mine når datteren min forteller meg om noe, hadde hun synes det var veldig kjipt. Og det skjønner ho. Helt til neste gang, når en ny situasjon oppstår 😅 Hva tenker du skal være konsekvenser for sånn oppførsel? 💁♀️ Anonymkode: 68bce...613
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 11-åring (jente) i huset her, som driver meg til vanvidd! Jeg var selv ganske medgjørlig som ung, og synes det er vanskelig å forstå hvordan det går an å vise så lite respekt for foreldrene sine. Min trøst er at hun stort sett oppfører seg bra ute, og på skolen. Men hjemme… ALT er en kamp. Dusjing, rydding av rommet, lekser, etc etc. Og det er et under at døra hennes henger på hengslene ennå, så mye som hun smeller i den. Anonymkode: 3ce3a...558 To advarsler. Tredje gang mister hun døra si i en viss periode (hekt den av og sett den på loftet/kjelleren/i boden. Anonymkode: 9bd27...e3a 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): To advarsler. Tredje gang mister hun døra si i en viss periode (hekt den av og sett den på loftet/kjelleren/i boden. Anonymkode: 9bd27...e3a Støtter 👍 Anonymkode: 9b7b3...ad1 1
norw Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 Sånn går det når man ikke tar tak tidlig nok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå