Gå til innhold

Når skal alt bli ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal sette denne. Hvor vanskelig skal det være for oss stygge? Jeg satt en dag å observerete barn i en karusell. Når det kom ett pent barn å  satt seg i karusellen, så kom flere barn bort og spurte om de skulle være venner, satt ett mindre pent barn der, så satt det alene. Jeg er en snill person og gir mye omsorg til mennesker rundt meg men får ofte uventetede stikk om at jeg ikke er pen. Jeg har ikke mange venner og er mye alene. Hvorfor er det slik at de som er å regne som pene har mange venner og stor sosial sirkel, så kommer de som ikke er det ut som tapere? Er mindre pene folk ikke snille, er man ikke verdt å prøve å bli venn med? Ofte ender det med at jeg velger ensomheten for da er det kun meg som kan bestemme hva jeg skal utsettes for. Når vil det bli ok å leve å ha det bra med seg selv

Anonymkode: 5e30f...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare utseende det handler om. Men også hvor flink du er til å fortelle andre hva du føler. Du må selvsagt ikke syte. Men når du blir glad i noen, må du fortelle dem dette. Mange tror at det er en automatikk i at andre vet hva de tenker. Disse faller av og til utenfor, uansett hvor pene de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke at det er slik. Selv om jeg både fryktet og trodde det da jeg var yngre. Eller, jeg trodde i hvert fall at det ikke var mulig for meg å finne noen mann å dele livet med fordi jeg ikke er pen. Når det gjaldt venner, tenkte jeg nesten motsatt av deg når jeg tenker etter. At jeg var ikke noen trussel for andre damer, så de ville være venn med meg. Og at jeg ikke var tiltrekkende for menn så de ville også være venn med meg, og ikke noe mer.  

Barna mine er nok heller ikke så pene, objektivt sett, selv om jeg syns de er nydelige. Et av dem har mange venner, har lett for å komme inn i lek med kjente og ukjente og er veldig sosial. Det andre er mer sjenert, har ikke så mange venner, men holdes ikke utenfor. 

Jeg tror nok utseende har lite å si for vennskap. Men hvis man frykter at andre bryr seg om det, vil man også finne tegn på at det er slik. Litt som at "alle" hadde kjæreste eller datet eller rotet med en kjekk fyr den perioden jeg ikke trodde noen mann ville ta i meg med ildtang. Nå tror jeg mannen min er ærlig når han sier han elsker meg, med utseende og alt. Men jeg hadde en ganske lang vei mot å bli åpen for at noen kunne føle slik om meg. 

 

Anonymkode: 77ef9...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...