Gå til innhold

Hund som uler - ringe politi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i en blokk med 5 etg, og det er 5 innganger, A, B, C, D, E. 

Selv bor jeg i 4.etg og hører en hund ule ved siden av meg. Høres ut som han er trist/ensom... 

Skal jeg ringe politiet? Eller henge en lapp på døra ved inngangen der imorgen? 

Anonymkode: fb11d...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det høres ut som den blir mishandlet kan du ringe politiet. Om den bare uler ofte og det høres ut som om at den ikke blir tatt vare på så kan du melde ifra til mattilsynet. Lurt å høre med eierene også, mange raser er veldig pratsomme. 

Anonymkode: 4e34a...9d0

• Liker 1
Skrevet

mange grunner til at hunder uler, ville heller tatt en prat med eier i morgen og nevnt at hunden uler på natten

Anonymkode: 722e9...86b

• Liker 2
Skrevet

Har ikke hørt det før. 

Høres ut som hunden savner eieren sin. 

Jeg får ta en prat imorgen eller henge en lapp på døra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke hørt det før. 

Høres ut som hunden savner eieren sin. 

Jeg får ta en prat imorgen eller henge en lapp på døra. 

Vet du om eieren arbeider natt eller er bortreist? Eller skal i utgangspunktet eier være hjemme? 

Anonymkode: bfe34...426

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i en blokk med 5 etg, og det er 5 innganger, A, B, C, D, E. 

Selv bor jeg i 4.etg og hører en hund ule ved siden av meg. Høres ut som han er trist/ensom... 

Skal jeg ringe politiet? Eller henge en lapp på døra ved inngangen der imorgen? 

Hvordan er dette relevant?

Nei, du ringer ikke politiet midt på natten i helgen for en slik enkelthendelse med mindre du tror hunden er i fare. Ta det opp med eier om det gjentar seg.

Anonymkode: 96d3a...6a2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vet du om eieren arbeider natt eller er bortreist? Eller skal i utgangspunktet eier være hjemme? 

Anonymkode: bfe34...426

Vet ikke. Er første gang jeg har hørt uling.

Nå har det gitt seg, så kanskje hunden sover.

Jeg må legge meg og sove litt, så skal jeg undersøke saken imorgen. 

Det bor veldig mange i blokken her, så da må jeg ringe på alle dørklokkene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan er dette relevant?

Nei, du ringer ikke politiet midt på natten i helgen for en slik enkelthendelse med mindre du tror hunden er i fare. Ta det opp med eier om det gjentar seg.

Anonymkode: 96d3a...6a2

For å forklare at det er vanskelig for meg, som bor i oppgang B, å komme meg inn i oppgang C. 

Skrevet

Hunden vår uler mye. Han uler hvis vi prater i telefonen med noen han liker (kaller på dem), hvis en av oss drar eller hvis sønnen vår på 2 griner. Det er irriterende både for oss og naboer i den grad de måtte høre det (bor i enebolig) - men det er overhodet ikke noen politisak.. tipper denne hunden sikkert er alene og uler etter eier. 

Anonymkode: 9e9bf...558

• Liker 1
Skrevet

Hvis det gjentar seg, ville jeg ha snakket med noen (eier, politi, Mattilsyn). Det kan hende at hunden har vært lenge alene og må på do, noen er helt blåst når det gjelder å ta seg av dyrene sine og lar dem være lenge inne uten lufting. Det er rett og slett dyreplageri.

Hvis du ikke vet hvilken leilighet lydene kommer fra, har kanskje styret en oversikt over hvem som har hund i oppgangen, og du kan snakke med hundeeier.

Anonymkode: ad1cd...8b5

Skrevet

Jeg har en venninne som ikke ante at hennes hund gjorde dette før en nabo ga beskjed.

Prøv å få kontakt med eier!

Anonymkode: 26eec...839

• Liker 1
Skrevet

Vi har en hund som ulte i blokka vår. Vi lurte på hva som skjedde, den hørtes så lei seg ut. Viste seg hun hadde løpetid 😆 

Anonymkode: 3315b...49a

• Liker 1
Skrevet

Det har vært stille idag. Tenkte å ta kontakt med styret. Vil tro at de andre naboene må ha hørt det mer enn meg. 

Skrevet

Har selv hunder og han ene ulte etter operasjonen her om dagen. Da vurderte den ene naboen å finne nummeret for å høre om det var noe galt og det var veldig bra måte å gjøre det på. Siden det er en annen oppgang enn deg ville jeg evt hørt med styret og si ifra at du ikke vil klage på det, men finne ut om alt er i orden siden den plutselig lager lyd.

Anonymkode: 5500b...84b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...