AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #81 Skrevet 20. september 2021 Rainstorm skrev (På 19.9.2021 den 10.30): Innvandring som fenomen. Men problemet er vel at man gjør dette til en egenskap ved enkeltindivider. Det er ikke den svarte mannen med sykkel på bybanen som er ansvarlig for de enorme menneskelige og økonomiske kostnadene ved innvandring. Men han viste jo at han dret i regler ved å ta med sykkelen uten å betale. Folk som kommer hit og driter i reglene burde sparkes rett ut. Det gjelder forsåvidt også etnisk norske, men disse bryter skjeldnere regler og vi har heller ikke noe sted å sende dem til. Forbrytere er ikke velkommen her, og det må være greit å si. Anonymkode: ac994...78b 1
Gjest Niek79 Skrevet 20. september 2021 #82 Skrevet 20. september 2021 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker said: Aha, folk klarer jo ikke å lese... Anonymkode: 9dab6...e18 Nei, folk sliter med å forstå statistikk. Hvis jeg sier at kvinner er, som gruppe, mer sykmeldte enn menn, så betyr ikke det at jeg mener at alle kvinner er sykmeldte. Endret 20. september 2021 av Niek79
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #83 Skrevet 20. september 2021 Niek79 skrev (På 19.9.2021 den 10.45): Innvandring er en enorm kostnad. Livsløpkostnaden til en flyktning er drøyt 16 millioner kroner ifølge SSB. Og da er ikke alle de indirekte kostnadene og kommunale kostnader, som er enormt mye større tatt med. Det regnestykket regner bare direkte, personlige kostnader for staten. Politi og rettsvesen, barnevern, helsevesen pga vold, ødeleggelse av skolegangen til alle som får vold og kriminalitet på skolen, alle de sammfunnsøkonomiske skadene med kriminalitet, utrygghet og utnyttelse av systemet. Anonymkode: ac994...78b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #84 Skrevet 20. september 2021 Sikkert mange årsaker, men tipper at noen bare er så teite til å begynne med mens en del blir sånn som følge av en innvandringspolitikk de ikke liker. Selv er jeg blind når det kommer til hudfarger, selv om jeg i prinsippet mener at vi bør ta imot null religiøse innvandrere fra land som ikke fungerer. Anonymkode: 77f7d...03b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #85 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rasisme finnes i alle samfunn. Rasismen i Norge er i all hovedsak ikke så farlig. Den sårer følelser og noen går glipp av jobber eller bolig, men det er stort sett ikke verre. Rasismen i andre samfunn går på livet. Folkegrupper blir regelrett jaget og lynsjet på grunn av sin tilhørighet. Dette gjelder særlig i Afrika, Midt-østen og Asia. Når du har sett rasismen der, vil du se på rasismen i Norge med helt andre øyne. All rasisme er ille. Men ikke all rasisme er like ille. Anonymkode: c39ec...455 Nordmenn blir lynsjet eller forsøkt lynsjet på gata årlig av ikke-vestlige. Er ikke det rasisme? Anonymkode: ac994...78b 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #86 Skrevet 20. september 2021 Navido skrev (17 minutter siden): Ser den kan være generaliserende ja. Enig. Mente det ikke på den måten. Men at det kan oppfattes som mer truende atferd i andre land. Ikke at det nødvendigvis er bedre her for her er det mer skjult. Jeg kunne ikke godt like trygt i feks Russland med en russisk dame som jeg hadde gjort her. Men et altfor stort tema å diskutere. Takk for saklig respons. Hva sier du om russiske damer? Anonymkode: 9dab6...e18
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #87 Skrevet 20. september 2021 Niek79 skrev (1 time siden): Avhengig av opprinnelsesland så kan det være en sjeldenhet. For min del må gjerne en million svensker eller tyskere flytte til Norge, men blant, for eksempel, somalierne er det under 50% som arbeider. Det blir dyrt og det er ikke bærekraftig på lang sikt. Ikke nok med det. Den 50% som ikke jobber står for enormt med vold og kriminalitet. De ødelegger hele områder. Anonymkode: ac994...78b 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #88 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Rasisme i Norge er ikke ille?? Du skal ikke tåle så inderlig vel.... Anonymkode: 9dab6...e18 Nei rasismen i Norge er ikke så ille. I Norge blir ikke hele familier hentet ut fra hjemme sitt og hengt i et tre på grunn av sin rase. Det skjer i India. I Norge blir ikke hele landsbyer angrepet og får sine armer og bein kuttet av med machete fordi de tilhører feil rase, det skjer i afrika. I norge blir folk som blir utsatt for rasisme lei seg. Men de blir ikke drept. Anonymkode: c39ec...455 4
bluedot Skrevet 21. september 2021 #89 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei rasismen i Norge er ikke så ille. I Norge blir ikke hele familier hentet ut fra hjemme sitt og hengt i et tre på grunn av sin rase. Det skjer i India. I Norge blir ikke hele landsbyer angrepet og får sine armer og bein kuttet av med machete fordi de tilhører feil rase, det skjer i afrika. I norge blir folk som blir utsatt for rasisme lei seg. Men de blir ikke drept. Anonymkode: c39ec...455 Jeg forstår hva du mener, men jeg tror nok ikke vi skal bagatellisere rasisme uansett. Nå er det jo også de som har blitt drept pga rasisme i Norge, f.eks søstra til Philip Manshaus.
Michaelhe Skrevet 21. september 2021 #90 Skrevet 21. september 2021 (endret) bluedot skrev (11 minutter siden): Jeg forstår hva du mener, men jeg tror nok ikke vi skal bagatellisere rasisme uansett. Nå er det jo også de som har blitt drept pga rasisme i Norge, f.eks søstra til Philip Manshaus. Jeg ser noe annet bak både ABB og Manshaus. Rasismen er formen det tar, men tror løsningen ligger i en annen tilnærming. Rasismen vil vare evig. De andre psyko-sosiale faktorene derimot kan justeres, og dermed hindre spredningen. På ett vis tror jeg også denne selv-radikaliseringen er knyttet til internett? Hvis man først har en viss type problemer, så kan man bli sårbar der. Moralsk indignasjon har begrenset effekt som virkemiddel. Endret 21. september 2021 av Michaelhe 1
norw Skrevet 21. september 2021 #91 Skrevet 21. september 2021 Innvandrerne er i stor grad skyld i dette selv. Ikke flertallet, men et mindretall som ødelegger for resten med kriminalitet, manglende takknemlighet og mangel på respekt for Norge og nordmenn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #92 Skrevet 21. september 2021 Navido skrev (7 timer siden): Ser den kan være generaliserende ja. Enig. Mente det ikke på den måten. Men at det kan oppfattes som mer truende atferd i andre land. Ikke at det nødvendigvis er bedre her for her er det mer skjult. Jeg kunne ikke godt like trygt i feks Russland med en russisk dame som jeg hadde gjort her. Men et altfor stort tema å diskutere. Takk for saklig respons. Du snakker om diskriminering samtidig som viser hvor mange fordommer du har mot russere.. Anonymkode: d7f82...d26 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #93 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 10.27): Der ser vi rasisme og fordommer! Anonymkode: 9dab6...e18 Fordommer? Det er fakta. Anonymkode: e83b2...355
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #94 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordommer? Det er fakta. Anonymkode: e83b2...355 Link til «fakta»? Anonymkode: 9dab6...e18
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #95 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Link til «fakta»? Anonymkode: 9dab6...e18 "Kriminalitet, Innvandring | Utenlandsfødte står for nær 40 prosent av drap de siste 10 årene: – Enorm berøringsangst" https://www.nettavisen.no/nyheter/utenlandsfodte-star-for-nar-40-prosent-av-drap-de-siste-10-arene-enorm-beroringsangst/s/12-95-3424081592 Anonymkode: e83b2...355
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #96 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Kriminalitet, Innvandring | Utenlandsfødte står for nær 40 prosent av drap de siste 10 årene: – Enorm berøringsangst" https://www.nettavisen.no/nyheter/utenlandsfodte-star-for-nar-40-prosent-av-drap-de-siste-10-arene-enorm-beroringsangst/s/12-95-3424081592 Anonymkode: e83b2...355 Er det link til "alle innvandrere er dårlige, bare nordmenn som jobber"? Anonymkode: 9dab6...e18
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #97 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du snakker om diskriminering samtidig som viser hvor mange fordommer du har mot russere.. Anonymkode: d7f82...d26 Han ble sikkert dumpet av ei russisk dame 😁 Anonymkode: 9dab6...e18
Gjest Lampe1 Skrevet 21. september 2021 #98 Skrevet 21. september 2021 Gjenferdet skrev (På 19.9.2021 den 3.31): Nylig opplevde jeg å bli vitne til noe veldig ubehagelig og rasistisk. Jeg skulle ta buss til senteret, og bussen var relativt full. Det er en mørkhudet person som står i bussen og har med seg en sykkel. En eldre dame kommer på og klikker helt. Hun mener at fyren må betale for å ha med seg sykkelen på bussen. Hun diskuterer og diskuterer, gir seg ikke, og er tydeligvis sint fordi fyren har tatt med seg sykkelen på bussen. Ubehagelig og unødvendig, men sånn sett ikke det verste. Etter litt skal dama av bussen og da rabler det helt for henne, «DRA TILBAKE TIL HJEMLANDET DITT!», roper hun nærmest. Jeg, og flere andre, blir helt satt ut, og en annen kvinne på bussen sier høyt til mannen at han ikke skal bry seg. Jeg håper virkelig ikke han tok det til seg. Hva feiler det sånne folk, egentlig? Hvorfor er noen mennesker så rasistiske? Har vi ikke kommet lengre i 2021 enn å dømme folk etter etnisitet og hudfarge? Men for å snu på det: Hvorfor skal nordmenn vise uendelig toleranse overfor de som kommer (ubedt og uønsket) hit, bare tar seg til rette og som i dette tilfellet ikke bryr seg om skikk og bruk? Den sentrale myten i hele «antirasismen» er jo at alle andre folk er så mye mindre etnosentriske og så mye mer tolerante enn hvite folkeslag. Vi skal liksom gå på eggeskall hele livet, bli hjernevasket av skolen, av media og av politikere, bli behandlet som en slags uoppdragne barn. Selv om det er vi som betaler for hele denne dysfunksjonelle innvandringen.
Gjest Lampe1 Skrevet 21. september 2021 #99 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nordmenn blir lynsjet eller forsøkt lynsjet på gata årlig av ikke-vestlige. Er ikke det rasisme? Anonymkode: ac994...78b Det er bare sånt som skjer i urbane miljøer. Når innvandrere får dårlige boforhold, får de trang til å gå ut på gata og knivstikke eller denge nordmenn. Sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #100 Skrevet 21. september 2021 Det jeg lurer på, er hvorfor bussjåføren ikke gjorde noe. Skal fyren betale billett, må bussjåføren kreve den inn. Er det sånn at bussjåføren er grei og lar folk slippe, for det hender jo, burde han forklare dette til damen. Anonymkode: e08de...485
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå