Gå til innhold

Bokstavelig talt sykt ensom..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig (2 mnd siden) flyttet fra samboer, 38 år, innflytter i en by jeg ikke kjenner mange, alenemor til et barn i skolealder, hjemmestudent uten fast arbeid… jeg har noen venninner fra der jeg har bodd før, men kontakten er sporadisk.. jeg kan gå flere dager uten kontakt med andre enn datteren min.. trener på treningssenter 4-5 ganger i uka, men kjenner ingen der heller..

kjennes vanvittig tomt og ensomt, og nå virker det som det går på helsa løs. Brystsmerter, tåke i hodet ( hukommelsessvikt), irritabel, hodepine, nedstemt mm..Jeg forsto ikke hva det var først og dro til legen for undersøkelse. Jeg har fått høyt blodtrykk, noe jeg aldri har hatt før. Så leste jeg at man faktisk kan bli fysisk syk av ensomhet.. Er det noen som kjenner seg igjen i dette?

Anonymkode: a89dc...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca hvor bor du hen? Jeg er også nyinnflyttet og kjenner ingen. Å hatt ei treningsvenninne feks hadde vært så fint

Anonymkode: d9828...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sende deg en stor varm klem! 

Du trenger folk rundt deg. Prøv deg fram… Tips fra en alenemor til en annen er å finne andre alenemødre! Det er mye vanskeligere å bli venner med folk som er i parforhold. Alenemødre vil ofte gjerne finne på noe i helgene med barna f eks. Sjekk klassen til barnet ditt, SFO og fritidsaktiviteter, snus deg litt fram :)  Forsøk å bli kjent med foreldrene til barnets venner (men det er ikke alltid så lett med etablerte par som ofte har sin par-vennekrets). 

Sjekk også facebook for relevante sosiale grupper. Hey Woman f eks for din by, kan etterlyse folk m jevnaldrende barn der. 
Vet jo ikke hvor du bor, men sjekk kommunale tilbud, Røde Kors barnas turlag, osv.

Anonymkode: 22052...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...