Gå til innhold

Bil for unge

KrakenPåSkøyter

Anbefalte innlegg

Heihei 

Jeg har planer om å kjøpe en Nissan Leaf, brukt (~50000kr på Finn). Fyller snart 20, så prøvetid på førerkort går ut i Mars. 

I den anledning lurer jeg på hvilke selskaper som er billigst på forsikring for oss unge, og hvilken type forsikring som er best. Er det lovlig for forsikringen å stå på forelder? Lønner det seg? 

takk på forhånd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt bilvalg som førstebil! Du må bare hente inn tilbud overalt. Sammenlikne godt. Pass på at prisøkningen hvert år ikke blir for stor; mas på det. Usikker på om det lønner seg å legge seg på foreldrene sin forsikring; du bør tjene opp egen bonus så fort som mulig.

Anonymkode: e44cc...512

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2021 at 7:40 PM, KrakenPåSkøyter said:

Heihei 

Jeg har planer om å kjøpe en Nissan Leaf, brukt (~50000kr på Finn). Fyller snart 20, så prøvetid på førerkort går ut i Mars. 

I den anledning lurer jeg på hvilke selskaper som er billigst på forsikring for oss unge, og hvilken type forsikring som er best. Er det lovlig for forsikringen å stå på forelder? Lønner det seg? 

takk på forhånd :)

De fleste forsikringsselskap ønsker helst ikke å forsikre til folk under 25 så prisen er nok ganske høy hos de aller fleste. Så anbefaler bare å kontakte flest mulig selskaper.

Ja forsikring kan stå på dine foreldre, men da vil du aldri få bygget opp din egen bonus, så da vil forsikring være ganske dyrt også når du blir eldre

Anonymkode: f91f5...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Gjensidige er billigst for unge, mindre du har medlemskap eller foreldre som jobber steder som gir veldig gunstige forsikringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Volvo c30

Anonymkode: 5283b...01b

Haha, rændåm kommentar?

Anonymkode: e44cc...512

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...