Gå til innhold

Blåtur med jobben og angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

I kveld skal jobben på blåtur og det blir fest. Har egentlig lyst å bli med, for det er jo hyggelige kollegaer. Men jeg har en tung periode nå, og vet at alkoholen gir mer angst. Er ikke i humør til denne turen i det hele tatt. 
har vært med på de turene før, og det er ikke noe gøy å sitte der edru heller. 
har skjedd ting i livet som gjør at jeg ikke har det så bra, og jeg vil ikke sitte der som en fest brems heller 

hva bør jeg gjøre her ? 

Anonymkode: 96c59...d09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær hjemme

Anonymkode: 8b7fc...c8b

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan deres blåturer arter seg, der jeg jobbet før reiste vi vanligvis bort, så enten var man med eller ikke. Men, om denne turen skal være lokalt, kan du dra med forbehold om at du kanskje må forlate tidlig? Det kan jo hende at du føler annerledes om det når du først er der.

Anonymkode: 55199...fc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvordan deres blåturer arter seg, der jeg jobbet før reiste vi vanligvis bort, så enten var man med eller ikke. Men, om denne turen skal være lokalt, kan du dra med forbehold om at du kanskje må forlate tidlig? Det kan jo hende at du føler annerledes om det når du først er der.

Anonymkode: 55199...fc2

Det er lokalt ja. Tenker det jeg også.. kan gjøre godt å komme ut litt. Men det er drikkepress, og en er ikke like med om man ikke drikker. Det går greit med meg, men om jeg drikker trigger det alt jeg står i og det ender i angst. Hvirdan forklare at jeg ikke skal drikke ?

Skrevet

Jobben din kan ikke kreve fritid og de kan heller ikke kreve at du drikker alkohol. 

Anonymkode: 68d88...cb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er lokalt ja. Tenker det jeg også.. kan gjøre godt å komme ut litt. Men det er drikkepress, og en er ikke like med om man ikke drikker. Det går greit med meg, men om jeg drikker trigger det alt jeg står i og det ender i angst. Hvirdan forklare at jeg ikke skal drikke ?

Har du bil? Da kjører du, enkelt og greit. Men pass på at de ikke overtaler deg til å bli til siste slutt og kjøre alle hjem etterpå.

Anonymkode: 35b81...77d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan late som du drikker? Det gjør jeg. Jeg tar kanskje en slurk nå og da, og kaster resten, og så fyller jeg opp med brus, farris eller noe annet alkoholfritt. 

Anonymkode: ddd12...fab

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du bil? Da kjører du, enkelt og greit. Men pass på at de ikke overtaler deg til å bli til siste slutt og kjøre alle hjem etterpå.

Anonymkode: 35b81...77d

Ja jeg kjører. 
har mest lyst å svare når de spør: drikker du ikke? Nei.
Hvorfor drikker du ikke? må jeg ha en grunn for det? 
når spørsmålet kommer - drikker du ikke?? Er det tusen spørsmål i øynene.. de forventer forklaring, derfor har jeg lyst å bare si nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg kjører. 
har mest lyst å svare når de spør: drikker du ikke? Nei.
Hvorfor drikker du ikke? må jeg ha en grunn for det? 
når spørsmålet kommer - drikker du ikke?? Er det tusen spørsmål i øynene.. de forventer forklaring, derfor har jeg lyst å bare si nei. 

Svar «jeg alkoholiker». Da slutter de spørre. 

Anonymkode: 4987c...f7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Svar «jeg alkoholiker». Da slutter de spørre. 

Anonymkode: 4987c...f7a

Haha 😅 vi er en liten bedrift og er svært nær så den går ikke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...