Gå til innhold

Aggressiv katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

Vi sliter litt med en aggressiv katt hjemme, og lurer på om noen har noen gode råd å komme med. 

vi overtok en maine coon katt som var ett år gammel for et halvt år siden. 
Har var ikke spessielt kosete når vi fikk han, men har kommet seg veldig. 
Problemet vi sliter med er at vi har en 7 år gammel gutt hos oss annen hver uke. 
Siste måneden har katten begynt å gå etter gutten veldig mye. Veldig usikker på om han er aggressiv eller hva som er greien. 
men han går hverfall etter gutten og kan prøve å bite litt hvis han får muligheten. 

(han biter oss voksene og støtt og stadig, men dette er mer i en leken sammenheng! Vi prøver dog å få han til å slutte med dette) 

noen som har opplevd noe lignende og/eller har noen tips til hva vi kan gjøre! 

Anonymkode: 2be05...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei 

Vi sliter litt med en aggressiv katt hjemme, og lurer på om noen har noen gode råd å komme med. 

vi overtok en maine coon katt som var ett år gammel for et halvt år siden. 
Har var ikke spessielt kosete når vi fikk han, men har kommet seg veldig. 
Problemet vi sliter med er at vi har en 7 år gammel gutt hos oss annen hver uke. 
Siste måneden har katten begynt å gå etter gutten veldig mye. Veldig usikker på om han er aggressiv eller hva som er greien. 
men han går hverfall etter gutten og kan prøve å bite litt hvis han får muligheten. 

(han biter oss voksene og støtt og stadig, men dette er mer i en leken sammenheng! Vi prøver dog å få han til å slutte med dette) 

noen som har opplevd noe lignende og/eller har noen tips til hva vi kan gjøre! 

Anonymkode: 2be05...edd

Jeg tror jeg ville tatt med pus til veterinær for en helsesjekk, rett og slett! Aggresiv oppførsel kan være et tegn på at katten opplever smerter. Så jeg ville begynt der, og så tatt det derfra. 

Anonymkode: d98d3...873

• Liker 3
Skrevet

Maine coon kalles the gentle giant, og er generelt veldig milde og godslige katter. Jeg ville kanskje tatt den til veterinær for en helsesjekk som brukeren over foreslår. 

Er dette barnet hardhendt med katten på noen måte, eller angriper den gutten ut av det blå? Min Maine coon er ikke glad i barn, hun syns de er for bråkete og voldsomme. Men aggressiv er hun ikke, mer som at hun gjemmer seg om jeg har barn på besøk. Hun kan bite meg av og til, men er kun lekebiting hvis hun er irritert etc. Aldri hardt så jeg blir skadet. 

Prøv å få gutten til å leke med katten og gi han godbiter :) 

Anonymkode: 3ee48...b2b

Skrevet

Er den kastrert? Katter kan bli mer aggressive i perioder om de ikke er det. De kan også bli aggressive av catnip- noen blir helt rusa der de blir tullete og slappe, andre blir aggressive.

Anonymkode: 65172...c81

Skrevet

Problemet med Maine Coon er at det er blitt en usedvanlig populær rase. Og dermed har det dukket opp useriøse oppdrettere som kun tenker profitt. De avler ikke med tanke på helse og de benytter seg gjerne av de kattene de har lettest tilgjengelig. Dermed begynner man å se ting som HD og atferdsproblemer. 

Anbefaler deg å finne andre som har katter etter samme linjer for å høre om de har lignende problemer. Da kan dere utelukke om det er snakk om noe genetisk. Utover det er en god veterinær sine råd, gull verdt. 

Skrevet

Høres absolutt ut som om det er noe galt hvis den følger etter gutten for å prøve å bite han. Det er ikke normal atferd for verken katter generelt, og spesielt ikke for maine coon som er veldig snill og rolig av seg. Anbefaler som andre har sagt en tur til veterinær for å sjekke om det kan være noe som plager katten. Det kan også være noe psykisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...